obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Post hier ervaringen en problemen met bellen via internet voip telefonie.
 Onderwerp afdrukken
Tele2 vergeet nummerportering
sava
Hoe gek kan het gaan!! ik heb op 1 juli 2008 aangegeven dat wij graag wilde overstappen van hetnet adsl surfen en bellen naar Tele2 compleet. hierbij duidelijk gezegd dat ze het tel. nummer over moesten nemen van hetnet omdat het tel.nummer ook ons bedrijfsnummer was. onze abbo zou op 15 aug. jl in gaan en de "oude abbo" van hetnet eindigde op 16 aug. eerst kregen wij de modem niet op tijd waarbij wij voor de eerste keer belde waar die bleef. een paar dagen later kregen wij die binnen, direct aangesloten en alles werkte incl. het tijdelijk nummer die je kreeg van tele2 zodat ze het "oude" telnr. konden overnemen van hetnet.aangezien wij een naar voorgevoel hadden dat mis zou gaan met de overname van het nummer, hebben wij maar eens gebeld. ze hadden het niet eens aangevraagd MAAR dat zouden ze direct doen. één weken later nog steeds niets. WEER gebeld....ooohw staat niets van in het systeem werd er gezegd Maar wij zullen de aanvraag voor nummerportering direct doorsturen naar de desbetreffende afdeling. ( dat was op de 21e) bijna een week later wordt ik gebeld door tele2 om welk telnr. het gaat en bij welke provider ze het moeten overnemen. TJONGE wat een rommeltje is het op de afdeling. ondertussen hebben wij nog steeds niet onze eigen nummer en zijn wij dus voor onze klanten niet bereikbaar. dit gaat ons veel geld kosten en wij zijn bang dat het nu niet meer goed komt.

hebben meerdere mensen problemen met de overname van hun telnr.?? Tele2 maakt er een zooitje van!! en we hebben al spijt van de overstap naar tele2Sad

mvg,
Fam. willemsen
 
gelderw
Ik heb een soortgelijk probleem. Ook ik had gevraagd om portering van mijn Orange ADSL-nummer naar Tele2. Het was al een heel karwei om bij het telefonisch plaatsen van de overgang naar Tele2 duidelijk te maken dat het niet om een vast KPN-nummer ging maar van een ADSL-nummer.
Ik heb al twee keer via de chat navraag gedaan over de status van de portering en in beide gevallen kreeg ik te horen dat die bij Orange was vastgelopen.
Wat je via diverse fora nog wel eens leest is dat je he huidige ADSl-abonnement nog een paar weken moet laten doorlopen om de provider de gelegenheid te geven je nummer te proteren naar je nieuwe provider. Ik vind echter in jouw en in mijn geval (ruim een maand heeft er gezeten tussen de overgang van providers) dat er voldoende tijd was om de zaakjes op orde te krijgen.
Ik heb op zich geen spijt van de overgang naar Tele2. Het is alleen hinderlijk om het (hopenlijk tijdelijke) nummer door te geven aan familie/vrienden, maar gezien jouw zakelijke belangen kan ik me voorstellen dat dit voor jou wel grote (financiele) gevolgen heeft.
Wellicht is het een idee om te bekijken of je een claim kunt indienen bij Tele2? Als toegegeven is dat er niets gedaan is met jouw verzoek tot portering door Tele2-medewerkers maak je hierop wellicht kans.
(Als HetNet geen medewerking heeft verleend aan de portering zou de calim uiteraard naar hen gericht moeten zijn, zoals in mijn geval met de niet-medewerking van Orange).
Ik hoop natuurlijk dat dit niet nodig zal zijn en dat de portering alsnog plaatszalvinden.
Hou ons op de hoogte zou ik zeggen en succes!

Groeten, Wijnand.
Gewijzigd door gelderw op 29 augustus 2008, 09:23
 
gelderw
Da's ook toevallig!
Krijg net een SMS van Tele2 dat zij 4 september de nummerportering zullen doen!!!Grin
Keep my fingers crossed!
 
jantjebeton

Quote

gelderw schreef:
maar gezien jouw zakelijke belangen kan ik me voorstellen dat dit voor jou wel grote (financiele) gevolgen heeft.
Wellicht is het een idee om te bekijken of je een claim kunt indienen bij Tele2? Als toegegeven is dat er niets gedaan is met jouw verzoek tot portering door Tele2-medewerkers maak je hierop wellicht kans.


Indien het een Tele2 Compleet pakket betreft is welke schade claim dan ook uitgesloten, Tele2 is een pakket voor de particuliere markt en als er bedrijf gebruik van wil maken zijn financiele risico's voor de klant.

Er zijn immers ook abonnementen speciaal voor bedrijven met andere (strakkere) voorwaarden, daar hangt natuurlijk ook een ander prijskaartje tegenover....
Gewijzigd door jantjebeton op 29 augustus 2008, 10:22
 
gelderw

Quote

jantjebeton schreef:
Indien het een Tele2 Compleet pakket betreft is welke schade claim dan ook uitgesloten, Tele2 is een pakket voor de particuliere markt en als er bedrijf gebruik van wil maken zijn financiele risico's voor de klant.

Er zijn immers ook abonnementen speciaal voor bedrijven met andere (strakkere) voorwaarden, daar hangt natuurlijk ook een ander prijskaartje tegenover....


Natuurlijk, voor een zakelijk abonnement betaal je meer en krijg je (als het goed is) betere dienstverlening. Maar er bestaat ook een grote groep particulieren die afhankelijk kunnen zijn van een telefoonnumer, denk aan éénmansbedrijfjes of verenigingen/stichtingen. Ook zij kunnen inkomsten derven.
Een schade claim kun je mijns inziens nooit uistluiten, hooguit de uitkering zelf, maar dit terzijdeWink
Blijft wel dat Tele2 gewoon moet meewerken in het verzoek tot portering en dat ze na een reclamatie op het uitblijven van de nodige actie zij toch wel eens iets mogen gaan doen. Blijven proberen op de chat zou ik zeggen, is het goodkoopste en werkt redelijk eenvoudig.
 
jantjebeton

Quote

gelderw schreef:
Maar er bestaat ook een grote groep particulieren die afhankelijk kunnen zijn van een telefoonnumer, denk aan éénmansbedrijfjes of verenigingen/stichtingen. Ook zij kunnen inkomsten derven.
Een schade claim kun je mijns inziens nooit uistluiten, hooguit de uitkering zelf, maar dit terzijdeWink


Ook eenmanszaken/verenigingen/stichtingen kunnen een zakelijk abonnement afsluiten.
Schadeclaims mbt. gederfde inkomsten vanwege niet werkende telefonie en/of internet bij een particulier product kun je gewoonweg vergeten, bij het afsluiten van het pakket ga je ermee akkoord, dit staat namelijk keihard in de algemene voorwaarden.

Ikzelf heb anderhalf jaar voor Tele2 gewerkt en heb gedurende deze tijd veel schade claims gezien en behandeld. Iedere schadeclaim mbt. gederfde zakelijke inkomsten kon aan de kant worden geschoven omdat de klant een particulier pakket had.
Gewijzigd door jantjebeton op 29 augustus 2008, 14:31
 
gelderw
Oh, oké, weer wat geleerd, ook al vind ik het wel vreemd, je betaalt tenslotte wel voor deze diensten en kan er dan (om wat voor reden dan ook) geen gebruik van maken. Gelukkig heb ik het zelf nooit aan de hand gehad.

Quote

jantjebeton schreef:
Iedere schadeclaim mbt. gederfde zakelijke inkomsten kon aan de kant worden geschoven omdat de klant een particulier pakket had.
Beetje onpersoonlijk om dit zo te doen, volgens mij praten te we over een klantenservice. In zo'n geval kan er op z'n minst contact opgenomen worden met de klant om e.e.a. uit te zoeken. En in dit specifieke geval gaat het niet om het niet werken van de dienst, maar om de nalatigheid van de medewerkers om de portering tot stand te brengen. Lastige materie i.i.g. en ik hoop voor de TS dat het snel opgelost wordt.
 
sava
Buiten het feit om een claim in te dienen.... daar gaat het ons niet om. wij hebben een éénmanszaak, dus een zakelijk abbo vinden wij niet nodig. als ik 3x bel naar tele2 met de vraag of het nummer al is overgenomen en er is nog steeds niets gedaan... ga ik ervan uit dat ze het dan WEL gaan doen.ze hebben tijd genoeg gehad.ze zijn gewoon nalatig geweest en nu zijn wij de dupe.

ondertussen hebben ze mij een mail gestuurd met een bericht dat het proces in werking is gesteld. nu maar de vraag of het allemaal goed komt!!!

wordt vervolgd!!!
Gewijzigd door sava op 29 augustus 2008, 17:26
 
Peet45
Bij mij zelfde liedje,1 maand van tevoren opgegeven.
Maar niet gedaan en zit nu met een ander nummer.
Paar maal gebeld maar men kon me oude nummer niet meer porteren.Nu kan ik ook niet meer me telefoon instellen via mijn tele2,ook al voor gebeld,maar nu een maand verder nog niets aan gedaan.Vind het een grote bende bij tele2,Als ik dit had geweten had ik een andere provider genomen.
 
gelderw
Bij mij is het eindelijk (een maand na de ingang van mijn abonnement) geluktGrin
Mijn nummer is geporteerd en dat op de beloofde datum!
Ik hoop dat het voor de anderen ook nog goed komt, succes!
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Tele2 vergeet nummerportering', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
tele2 nummerbehoud, wat is hiervoor nodig? Tele2 mobiele telefonie (GSM) : 2 23 okt 2021
Netwerknaam plotseling teruggezet naar Tele2 Netwerk vragen, uitbreidingen en instellingen : 3 26 feb 2018
My Tele2 onbereikbaar gemaakt door Tele2 Klacht over Tele2 : 1 29 sep 2017
Tele2 (geen) webmail. Klacht over Tele2 : 2 13 sep 2017
Tele2 NAT-Type Gameconsole. Netwerk vragen, uitbreidingen en instellingen : 5 08 aug 2017
Advertentie