obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Post hier ervaringen en problemen met de installatie en aansluitingen van het Tele2 modem
 Onderwerp afdrukken
Signaal Draadloos internet
Forzaola
Ik vind het signaal van het draadloze modem van tele dramatisch slecht.
Ben ik de enige die dat heeft en heeft iemand misschien tips?
modem staat beneden aan de voorkant van mijn woning. Pc staat 1 verdieping hoger aan de achter kant. Mij vorige draadloze router had hier nooit problemen mee maar het signaal van het tele2 modem is slecht.Sad
 
cornfed
Het signaal van de Davolink router is niet zo sterk.
Op zich is daar weinig aan te doen.
Je kan eens proberen om de antenne op je router eens te verstellen in een iets andere richting. Ook een andere kanaal uitproberen kan ook misschien nog nut hebben.

Als alles geen resultaat heeft, kan je alleen nog maar een apart access point aanschaffen en daarmee je netwerk opzetten.
Gewijzigd door cornfed op 16 september 2008, 12:22
 
gelderw
Het bereik is van de modem is idd erg slecht.
Accespoint is 1 optie. Je kunt ook een 9 of 10 dbi antenne aanschaffen. Heb ik ook gedaan en het bereik is bij mij sterk verbeterd. Zoek maar een op het internet, volgens mij hebben Sitecom en Conceptronic ze in ieder geval. Je kunt ook bv. de Dixons binnenlopen, maar dan betaal je iets meer denk ik.
Succes!
 
mystere74
K heb ook een zwak signaal, een pc wireless connecteren met modem die in dezelfde kamer staat is geen probleem. Echter m'n modem staat op begane gron, en m'n pc op zolder. Bereik is belabberd, nu heb ik er notabene een 10dbi Omni Antenna van Sitecom aan gekoppeld. Maar dit geeft op zolder geen beter bereik....wat kan ik nu nog meer doen (behalve aan de antenne's te draaien wat ik al geprobeert heb, maar max.was 76% wat ik haalde. Wat kan ik veranderen / aanschaffen om dit te verhelpen en wel (tegen de) 100% ontvangst te bereiken op zolder.
 
cornfed
100% ontvangst is moeilijk te garanderen.
Zoals al aangegeven kan je een access point aanschaffen.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Signaal Draadloos internet', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
kinderen veilig en beschermd het internet op te laten gaan Tele2 Internet beveiligingspakket : 2 22 nov 2018
Internet ineens te traag voor tv Snelheid : 2 09 jan 2016
Savonds traag internet Snelheid : 8 04 jan 2016
Geen internet bij toevoegen tv dienst Algemeen : 3 12 okt 2015
Veel stiringen en traag internet Tele2 Klacht over Tele2 : 5 10 sep 2015
Advertentie