obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Post hier ervaringen en problemen met de installatie en aansluitingen van het Tele2 modem
 Onderwerp afdrukken
Tele2 modem DV-2020 en ingebouwde firewall
Goochem
Sinds begin sept. heb ik Tele2-ADSL aansluiting. Vanaf de eerste dag kreeg de ingebouwde firewall van Tele2 ruzie met mijn reeds aanwezige firewall Sygate.
De klantenservice wist er aanvankelijk geen raad op, totdat bleek dat "mijn" firewall niet overweg kon met die ingebouwde van Tele2.
Ik kon b.v. geen e-mails verzenden of ontvangen en zo waren er meer ongemakken.
Tenslotte Sygate verwijderd en Zone-Alarm geïnstalleerd, maar die is zó ontzettend irritant, dus daar wil ik weer vanaf. Het vreemde is, dat de ingebouwde firewall wél overweg kan met Zone-Alarm!
Nu wil ik graag weten, a. wat voor firewall zit er in de modem van Tele2? b. Hoe kan ik deze firewall verwijderen? en c. weten ze bij de klantenservice eigenlijk wel, dát er een firewall in de modem van Tele2 zit???? Want dat heeft niemand mij tijdens de ellenlange telefonische sessies weten te vertellen!Sad
Wie het weet, mag het zeggen, waarvoor alvast mijn dank!
 
cornfed
a) Weet niet wat je bedoelt. Een firewall is een firewall. Andere smaken zijn er niet.

b) Neen, je kan hem niet uitzetten of veranderen.

c) Zulke vragen moet je niet stellen aan de hd. Zij kunnen alleen dingen beantwoorden die op hun scherm verschijnen. Blijkbaar heeft niemand zulke informatie in hun systeem gezet. Daarvoor heb je ons....;)

Een firewall valt of staat bij de juiste configuratie. Als je de router vervangt bij een lopend systeem, kan dat problemen geven.
Dus Sygate kan wel zeker "overweg" met je router. Maar alleen via een nieuwe verse installatie. Net zoals bij Zonealarm hebt gedaan.

Overigens hoef je de firewall op je pc alleen te configureren voor uitgaande verkeer. Ingaande verkeer is al beveiligd door de router.
Gewijzigd door cornfed op 13 september 2008, 00:44
 
Goochem
a. Nogal duidelijk, dacht ik: Sygate laat je weten wat er binnenkomt en zit verder niets in de weg qua programma's. Dat onbekende firewalletje van tele2 doet niet anders dan in de weg zitten. Ergo: de ene firewall is de andere niet en in mijn geval is Sygate dus beter!
b. Vind ik een onhebbelijk gemis, je moet 'm kunnen uitschakelen.
d. Dan is het geen helpdesk! En mijn dank voor je reactie maar, met alle respect, eerlijk gezegd schiet ik daar dus óók niets mee op.

Ik ben geneigd te denken, dat tele2 me in de tang heeft en ik moet bekennen, dat dat me allerminst bevalt!

Prettig weekeinde gewenst!
 
cornfed
Hoezo "in de tang"??

Bijna elke router heeft een firewall. En dat heeft ook een goede reden.
Je eigen netwerk moet altijd worden beschermd van buiten.
Als je alleen maar één pc hebt aangesloten aan de router, kan ik nog wel voorstellen dat je de firewall in de router wilt uitzetten en voor een eigen oplossing kiest op je eigen pc.

Maar als je meerdere pc's en een netwerkprinter en andere apparatuur met een netwerkaansluiting hebt aangesloten, is het zelfs noodzakelijk om je eigen netwerk te beschermen. Dat kan dus niet meer met Sygate...

Als je persé toch de firewall wilt "omzeilen", kan je je pc via NAT in de DMZ zetten. Dan gaat alle verkeer ongefilterd door naar je pc.
Met alle risico's van dien.
Gewijzigd door cornfed op 13 september 2008, 18:22
 
Goochem
Met "in de tang" bedoel ik, dat ze me de voet (on)aardig dwars zetten.

Er is hier maar 1 pc in huis, dus al die toestanden die jij noemde, heb ik niet.

Maar je spreekt jezelf wel tegen, want in je eerste antwoord schrijf je onder punt b. dat je de firewall niet kunt uitschakelen en hierboven laat je weten hoe je 'm kunt "omzeilen", wat bij mijn weten op uitschakelen neerkomt!
Echter, de door jou aangegeven manier werkt niet! Hoewel de werkwijze duidelijk staat vermeld.
En ik kan je verzekeren, dat Sygate de beste firewall is, die er bestaat! Als je die hebt geïnstalleerd, loop je geen risico's!
 
cornfed
Ik spreek mezelf zelden tegen.Wink
Je vraagt of je de firewall kan uitschakelen. Mijn antwoordt is dus neen.
En dat is nog steeds zo.
Als je een pc in de DMZ zet, is de firewall nog steeds actief namelijk.
Dus "omzeilen" is geen "uitzetten".

Waarom de DMZ methode bij jou niet werkt is gissen.
Je geeft namelijk geen informatie over de opbouw van je netwerk.
Dus welke ip's, de range van de DHCP en zo.

Sygate is zeker een goede firewall. Waar heb ik dan iets anders beweerd?
Gewijzigd door cornfed op 14 september 2008, 02:08
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Tele2 modem DV-2020 en ingebouwde firewall', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
tele2 nummerbehoud, wat is hiervoor nodig? Tele2 mobiele telefonie (GSM) : 2 23 okt 2021
Netwerknaam plotseling teruggezet naar Tele2 Netwerk vragen, uitbreidingen en instellingen : 3 26 feb 2018
My Tele2 onbereikbaar gemaakt door Tele2 Klacht over Tele2 : 1 29 sep 2017
Tele2 (geen) webmail. Klacht over Tele2 : 2 13 sep 2017
Tele2 NAT-Type Gameconsole. Netwerk vragen, uitbreidingen en instellingen : 5 08 aug 2017
Advertentie