obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Help de helpdesk!
 Onderwerp afdrukken
Kan ik mijn huidige linksys modem behouden
rodekater
Ik heb jaren lang met veel plesier bij versatel ge internet. nu heben ze mij door een op schoon actie in hun netwerk mij er "perongeluk" uit gegooit. dus nu moet ik dus volgens versatel een nieuw modern abonement nemen. Na dat ik mjet de verkoper het contract heb besproken vroeg ik of ik mijn huidige adsl2 modem kon blijfen gebruiken. hier voor moest ik op nieuw bellen en dam zou ik de juiste person aan de lijn krijgen. dit gedann hebben de hoorde ik naa lang beraad aan de andere kant dat dit niet mogelijk was. klopt dit verhaal of is er een andere oplosing?
 
jantjebeton
als ik het verhaal goed begrijp is het abonnement per ongeluk door Tele2 afgemeld, klopt dit?
 
cornfed
Ik vermoed dat je overgaat naar het eigen netwerk van Tele2.
Eerst had je een bitstream abo via KPN lopen.
Daar kan je elke router/modem gebruiken die je wilt, mits hij PPPoA ondersteunt.

Je wordt nu overgezet naar een nieuwe verbinding en daarmee ben je gebonden aan de eigen router van Tele2. De Linksys kan je niet meer gebruiken als modem.
 
jantjebeton

Quote

cornfed schreef:
Ik vermoed dat je overgaat naar het eigen netwerk van Tele2.
Eerst had je een bitstream abo via KPN lopen.
Daar kan je elke router/modem gebruiken die je wilt, mits hij PPPoA ondersteunt.

Je wordt nu overgezet naar een nieuwe verbinding en daarmee ben je gebonden aan de eigen router van Tele2. De Linksys kan je niet meer gebruiken als modem.


(voor de mensen die niet weten wat een Bitstream verbinding is, dit is een ADSL aansluiting via het netwerk van KPN)

Tele2 mag dit niet zomaar doen.
Als Tele2 je namelijk overzet van een Bitstream verbinding naar hun eigen netwerk moet eerst de oude verbinding "gesloopt" worden voordat de klant opnieuw aangesloten kan worden, dit duurt 2 tot 3 weken.

Het is verplicht om de klant hier vooraf op te wijzen.
Aangezien dit niet gebeurt is zal de lijn van de klant "per ongeluk" gesloopt zijn. (per ongeluk zal in dit geval hoogstwaarschijnlijk expres, maar dat zal Tele2 altijd ontkennen)
Gewijzigd door jantjebeton op 19 september 2008, 09:00
 
cornfed

Quote

jantjebeton schreef:

Tele2 mag dit niet zomaar doen.


Inderdaad.

Een Tele2 miskleun van de eerste orde.
 
rodekater
De medewerker van tele twee zecht dat het dus niet mogelijk is omdat zij alleen hun eigen modem ondersteunen om optimaale veiligheid en stabilitijd te garandeeren. ik denk dat het is omdat ze geld willen bespaaren op het telefoonteam.

ik zat voorheen ook all op het eigen netwerk van versatel/tele2

met de volgende instelingen: RFC1483 BRIDGED LLC VPI 0, VCI 32. PPPoE disabeld local dhcp.

op een ander forum hebben ze het over mac filtering bij de server van versatel en dat er modems in omloopzij waar je dit mac adres mee kan klonen. is dit een broodje aap verhaal of werkt dit echt.
Gewijzigd door rodekater op 22 september 2008, 22:24
 
cornfed
Welk abonnement had je en hoe lang al?
Gewijzigd door cornfed op 22 september 2008, 23:52
 
jantjebeton

Quote

rodekater schreef:
De medewerker van tele twee zecht dat het dus niet mogelijk is omdat zij alleen hun eigen modem ondersteunen om optimaale veiligheid en stabilitijd te garandeeren. ik denk dat het is omdat ze geld willen bespaaren op het telefoonteam.


Ieder merk/type modem heeft zijn eigen instellingen. Het is voor providers onmogelijk om voor ieder merk/type modem te configureren voor hun netwerk, dus kost gewoonweg teveel geld. Dit is de reden dat bv. Tele2 alleen ondersteuning biedt op de Davolink modems.
Maar alle andere providers bieden ook alleen ondersteuning op de door hun geleverde modems.

Maar heeft Tele2 het abonnement opgezegd of werkt de verbinding gewoon niet met je huidige modem?
 
rodekater
volgens tele 2 hadden ze mijn abonnement er uit geknikkerd om dat ADSL 2 niet mogelijk zou zijn. ADSL 1 wort niet meer toe gestaan op hun netwerk volgens tele twee dus gooien ze alle tele twee gebruikers die nog een ADSL 1 signaal hadden over op ADSL 2 en als je in het zwarte lijstje staat omdat kpn in de grond heeft lopen grafen dan is adsl 2 niet mogelijk en kunnen ze geen serves meer leveren en is daardoor ook meteen het contract verbroken.

Om dat ik nogal een Angry Angry persoon ben heb ik maar eens tele2 zakelijk opgebeld en mij daar voorgedaan als een bv die al jaren internet heb via versatel/tele2 en nu dus over wou stappen naar en bisnis abonnement. Aan gezien ze mij maar al te graag op willen lichten met een extreem duur abonement van 90 euro hebben ze voor mij uit gezocht of ADSL 2 nu wel of niet beschikbaar is. Een week later hoorde ik tot mijn grote vreugd dat adsl2 dus wel mogelijk is en dat ik ten onrechte op de zwarte lijst stond En dat ze mij weer hebben vrij geschakeld. De medewerker heeft mij toen door geschakeld naar de sals lijn daar heb ik aangegeven dat ik eigenlijk niet zoveel wil betalen en dat en particulier abonnement misschien een beter idee zou zijn. Dus heb ik nu dus eindelijk een aanvraag kunnen doen voor adsl2basic voor particulieren met behoud van mijn huidige adressen en website die bij tele2 staat gehost.
 
cornfed
Je bent niet in één gat te vangen, he.
Ben benieuwd hoe het afloopt.
Gewijzigd door cornfed op 24 september 2008, 13:54
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Kan ik mijn huidige linksys modem behouden', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Onmogelijk in te loggen bij mijn Payzaaccount. Algemeen : 4 18 mrt 2018
Problemen Comtrend CT-6373 Modem-Router Algemeen : 23 06 jun 2017
bellen vanaf mijn nummer Tele2 vaste telefonie (analoog) : 10 31 dec 2016
wekkergeluid uit modem Installatie en aansluit problemen Tele2 modems : 1 29 aug 2016
Tele2 met eigen modem en eigen router Algemeen : 2 08 aug 2016
Advertentie