obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Post hier ervaringen en problemen met de installatie en aansluitingen van het Tele2 modem
 Onderwerp afdrukken
Fritz!Box 7270
rene062
Ik gebruik Dect, VoIP via meerdere providers en ik wil een hogere snelheid en beter bereik op mijn WiFi. Dit lijkt mogelijk met een Fritz!Box 7270.
Het zou mooi zijn als mijn dect-homestation, mijn SPA3000, een switch (omdat het modem van Tele2 maar 2 aansluitingen heeft) en het modem van Tele2 vervangen zou kunnen worden met één box.

Heeft iemand ervaring hiermee of een van de voorlopers van deze Box op een lijn van Tele2/Versatel?
 
Stannol
Volgens mij kan je niet zomaar de router van Tele2 vervangen, het netwerk is namelijk voorzien van MAC-Filtering. Als je MAC-address anders word, kan je geen verbinding leggen met het Tele2 netwerk en dus ook geen internet. Wat misschien wel zou kunnen werken, is als de Fritzbox een mac-address kan clonen en je het zelfde mac-address van de router er in kan zetten. Normaal zou je om de verbinding op te zetten wel een wachtwoord en username moeten kunnen achterhalen van Tele2. Deze zijn verwerkt in de software van de router van Tele2.

Ik verwacht dat de Fritz!box dit wel zal ondersteunen, tegenwoordig heeft elke broadband router deze ondersteuning.
Gewijzigd door Stannol op 20 september 2008, 21:05
 
cornfed
Het heeft niks met mac-filtering te doen.
De router en de verbinding wordt beveiligd met een wachtwoord.
Dat wachtwoord wordt niet uitgegeven aan de klanten.
Dus je bent verplicht om met de Davolink te werken.

Je kan wel degelijk andere apparatuur aansluiten voor Voip en dergelijke.
Je moet wel de dingen goed configureren. De DHCP server en de firewall laten zich niet deactiveren.
Gewijzigd door cornfed op 20 september 2008, 20:27
 
r0b3rt
Ik heb ook de Fritz!box 7270

Ik heb al verschillende keren contact met tele2 opgenomen, deze doen totaal niks aan het probleem!

Daarna heb ik contact opgenomen met de support van AVM, dit zijn wel behulpzame mensen en proberen mij ook daadwerkelijk met het probleem te helpen. Maar helaas tot nu toe zonder resultaat.

Wat moet ik instellen om verbinding te krijgen met Tele2, Gebruikersnaam en Wachtwoord zijn niet te verkrijgen bij Tele2.
Wat moet ik dan instellen, welke VPI / VCI moet ik gebruiken. Ik heb abonnement bronze volgens mij.
http://www.yabu.nl/default.asp?mode=provider&item=33&cid=56e4449b6f61de8ef10ee3dcb69a3f1972162e96
Daar staat veel, maar helaas niet mijn abonnement.

Kan iemand me ermee helpen?

Alvast bedankt,

Vriendelijke groet,
Robert van Esseveld
 
cornfed
Je hebt een Tele2 router (Davolink) gekregen van Tele2 en alleen daarmee kan je je verbinden met internet.
Je schrijft immers zelf dat niemand de inlog gegevens heeft.
Dus als je alles goed zou instellen in de Fritzbox, dan nog heb je geen verbinding met internet.

 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Fritz!Box 7270', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Advertentie