obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Post hier ervaringen en problemen met de installatie en aansluitingen van het Tele2 modem
 Onderwerp afdrukken
printer op modem aansluiten
Marian
Kan ik mijn printer een HP Officejet Pro L7700 op de router aansluiten zodat ik via mijn draadloze laptop kan printen?
Mijn desktop, welke er vlak bijstaat heb ik met een usb-kabel verbonden dus die print gelukkig wel.
Mijn vorige router (modem) gaf geen enkel probleem, ik had toen zowel de desktop als de laptop erop actief, wie kan mij hier mee helpen? Of is dit met het modem van Tele2 helemaalniet mogelijk?
 
jantjebeton
de USB poort op de modem werkt niet, je zult hem dus moeten aansluiten via een netwerkkabel op de modem, let wel, je zult hem aan moeten sluiten op de LAN3 of LAN4 poort, LAN1 en LAN2 zijn gereserveerd voor TV.

Als workaround kun je de op je desktop geinstalleerde printer ook sharen. Een nadeel daarvan is wel dat je desktop aan moet staan als je via je notebook wilt printen....
 
Marian
Bedankt voor het antwoord, maar ik ben er nog steeds niet aan uit.
De op mijn laptop geinstalleerde software, behorende bij mij HP all in one printer werkte perfect via de netwerk kabel welke ik in mijn vorige modem had aangesloten, ook mijn desktop werkte via de modem, printen en scannen ging allemaal perfect. Na installatie van Tele2 dacht ik de netwerkkabel netjes op de modem aan te sluiten in de juiste opening maar helaas, zowel laptop als desktop kregen geen respons als ik wilde printen. De desktop werkt nu dan wel omdat ik de printer via een usbkabel op de desktop heb aangesloten, wat ik ook probeer met de netwerkkabe ik krijg zowel mijn laptap als de desktop via die manier niet aan de praat oftewel aan het printen en scannen. Zefs als ik mijn laptop even via de usb kabel op de printer aansluit gebeurd er helemaal niks, knap lastig, want de laptop kan nu helemaal niets meer. Hoe los ik dit probleem op ?
 
cammikaze
Was het nu een modem of een router wat je eerst gebruikte. Want als het een router is dan zou je die kunnen aansluiten op de modem van T2 en dan de rand apperatuur zoals je printer op de router. ik heb dit zelf nog niet getest aangezien ik geen netwerk printer heb ;-).
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'printer op modem aansluiten', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Amino 150 op versterker aansluiten. Settop boxen / digitale ontvangers IPTV : 2 01 okt 2017
Problemen Comtrend CT-6373 Modem-Router Algemeen : 23 06 jun 2017
wekkergeluid uit modem Installatie en aansluit problemen Tele2 modems : 1 29 aug 2016
Tele2 met eigen modem en eigen router Algemeen : 2 08 aug 2016
Tele2 adsl en eigen modem Netwerk vragen, uitbreidingen en instellingen : 8 25 feb 2016
Advertentie