obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Post hier ervaringen en problemen met de installatie en aansluitingen van het Tele2 modem
 Onderwerp afdrukken
probleem poorten modem, PC en netwerkdisk
henkksd
Ik heb sinds van de week Tele2 met een davolink 2020.

Daarop wil ik aansluiten 2 netwerk disken met eigen netwerkaansluiting en ee bedraadde PC + wat Wifi.
Wifi is goed

Bedraad probleem dat de twee netwerk disken alleen willen werken op twee poorten (de eerste twee naast de antenne). Maar ook de bedrade PC werkt allee op zo'n poort!
Met andere woorden ik kom een goed werkende poort te kort.

Nu lees ik wel dat twee poorten digitaal zijn en twee niet:
- maar wat heb ik daar als gebruiker mee te maken?
- Kan dat de oorzaak van het probleem zijn?
- hoe op te lossen?

Of werkt alleen een stel van die twee poorten maar met netwerk kaarten?

Heel beneieuwd
Henk
 
jantjebeton
van de davolink 2020 modem werkt alleen LAN poort 3 en LAN poort 4 voor internet. Poort 1 en 2 is gereserveerd voor digitale telefonie.
Wat je kunt doen is een 4-poorts switch aansluiten op bv. LAN poort 3, zo creeer je 3 extra LAN aansluitingen.
 
cornfed
Inderdaad, zo als je dat wilt aansluiten ontkom je niet aan een aankoop van een switch.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'probleem poorten modem, PC en netwerkdisk', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Comtrend VI-3223 poorten open zetten Netwerk vragen, uitbreidingen en instellingen : 2 06 dec 2017
Problemen Comtrend CT-6373 Modem-Router Algemeen : 23 06 jun 2017
Poorten openen voor de Xbox & Playstation Helpdesk : 76 22 feb 2017
Poorten open zetten Helpdesk : 2 11 jan 2017
wekkergeluid uit modem Installatie en aansluit problemen Tele2 modems : 1 29 aug 2016
Advertentie