obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Nog geen categorie gevonden waar je je post kwijt kunt? Dan hier maar.
 Onderwerp afdrukken
DV-201AMR geen onderlinge verbindingen mogelijk
dkrieger
Ik heb een uitdaging, mijn DV-201AMR ADSL-router met Wireless en 4 netwerkpoorten waarvan er maar 2 te gebruiken zijn voor Ethernet verkeer.
Ik sluit op poort 1 en 2 een PC en een externe HD aan en nu komt, allebei een ip adres uit de reeks gekregen van de ASDL router maar onderling geen verbinding kunnen maken zelfs geen PING. Wel naar default gateway maar niet onderling. Oja zelfs van af mijn 2 laptops, zijn de ander niet te bereiken, ook onderling is geen contact mogelijk. Nu komt het TELE2 zegt dood leuk dat dit ook niet ondersteund wordt!!!!!!!
Heeft iemand suggestie om dit alsnog op te kunnen lossen
 
cornfed
Gebruik je LAN 3 en LAN 4 voor je pc en hd?
De eerste twee zijn puur voor de tv-decoder.
Daar kan je niets anders op aansluiten.
Gewijzigd door cornfed op 19 oktober 2008, 17:42
 
dkrieger
Je hebt gelijk het zijn inderdaad poort 3 en 4 welke ik gebruik en niet poort 1 en 2. Beide krijgen netjes een IP-adres en ik kan vanaf mijn vaste PC gewoon naar het GBI maar kan niet connecteren naar mijn HD.
 
cornfed
Welke ip's krijgen dan je apparatuur?
Heb je een firewall actief?
Welke OS draai je op je pc/laptop?
 
dkrieger
OS van de werkstations is XP (geen firewall actief)
IP range is 192.168.100.0 255.255.255.0
Plaats ik de apparatuur op een hubje met vaste IP adressen zijn er geen problemen maar dat is 10Mb shared.
Een verbinding opzetten tussen de PC's onderling is een probleem op het moment als deze aan de 201AMR zitten, dat geldt ook voor de Wireless Laptops. Op basis van IP kan er geen verbinding gemaakt worden, denk aan PING, Telnet en FTP. De IP adressen zitten in het zelfde subnet geen firewalls.

Dit waren overigens de eerste dingen waar ik naar keek, ik heb een 3Com Office connect dingetje die dit wel deed maar daar zit geen VoIP op die Tele2 mij biedt. Anders was die 201AMR allang het raam uitgevlogen.
 
cornfed
Ik zou even helemaal opnieuw beginnen.
De router hard resetten (via knopje achterop).
Als hij weer online gaat, kan je de DHCP server aanpassen om ruimte te maken voor vaste ip adressen (van 192.168.1.6 tot 192.168.1.100. 0 tot 5 zijn voor router, iptv en telefonie).

Zet je pc's/laptops op automatisch ip verkrijgen.
Sluit je netwerk nu aan. Kijk of de ip adressen goed worden uitgedeelt en dezelfde range.
Je kan nu testen of elkaar kan pingen.

Als dat succesvol is, kan je vaste adressen uitdelen en dan weer testen, natuurlijk. (192.168.1.101 en verder).

Dat zou moeten werken zo. Succes.
Gewijzigd door cornfed op 20 oktober 2008, 12:45
 
dkrieger
Ik kan niet eens zien of op het routertje welke adressen worden uitgedeeld. Dit kan ik alleen zien op de PC's.
De wireless Laptops zie ik wel, maar dan wel zonder adres.

Maakt overigens geen verschil na de reset van het systeem.
Morgen ga ik weer een poging doen om Tele2 te bellen en daar antwoord te krijgen Frown.
Ik betwijfel of het call center hier de kennis van in huis heeft.
 
cornfed
Ik vermoed dat het antwoord zal zijn: "dit ondersteunen wij niet".
Maar je hebt wel internet op alle pc's/laptops?
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'DV-201AMR geen onderlinge verbindingen mogelijk', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Tele2 (geen) webmail. Klacht over Tele2 : 2 13 sep 2017
Opeens geen verbinding meer met Linux Live CD Netwerk vragen, uitbreidingen en instellingen : 37 21 okt 2015
Geen internet bij toevoegen tv dienst Algemeen : 3 12 okt 2015
Geen internet op Vista laptop Netwerk vragen, uitbreidingen en instellingen : 5 11 feb 2015
Geen HD? TV diensten : 1 22 okt 2014
Advertentie