obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Vermeld afstand tot telefooncentrale en post je ADSL
 Onderwerp afdrukken
Snelheidscap
Robert78
Laat ik beginnen dat mijn ervaringen met Tele2 tot nu toe enkel positief zijn. Echter mijn probleem is meer een principieel probleem. Overal zie en hoor je over de tele2 cap op 16000 kbit/s zit bij een 20 mb abbo. Nu snap ik dat ze nergens de 20 mb kunnen garanderen maar als je een cap toepast op 16, adventeer je toch met een 16mb abbo en niet met een 20 mb abbo ???

Zelf vind ik dit pure oplichting. Bij de helpdesk ontkennen ze ook nog eens de cap. Wat zijn jullie ervaringen?
 
cammikaze
Kijk eens in het topic over de 20MB abbo, volgens mij bedoel je hetzelfde als wat daar "besproken" word, en je zult daar lezen dat heel veel mensen nog niet eens de 10Mb halen.

Als ik geluk heb haal ik de 9.5mb, zoals vandaag het geval was maar gemiddeld zit ik op de 7 tot 8Mb.

361416260

Wat ze wel "geknepen" hebben is de snelheid van newsservers, daar haal je ongeveer 500Kbps. Terwijl je met een payserver de 9.5Mb haalt Cool
Gewijzigd door cammikaze op 24 november 2008, 17:20
 
jantjebeton

Quote

Tele2 Medewerker schreef:
hallo robert,

Het zit zo. Wij adverteren met een 20mbps verbinding omdat wij dit leveren vanuit de centrale. De verbinding vertraagt omdat het signaal ook nog naar uw huis moet in de grond. Uiteindelijk houd u in dit geval dus 16 mbps binnen. De snelheid hangt van de afstand af tussen uw huis en de wijkcentrale.

Natuurlijk is het enorm frustrerend om niet alles binnen te krijgen waar u denkt voor te betalen. Echter met adsl kan hier niet meer aan gedaan worden.


Dit is onzin, Tele2 heeft bij ontzettend veel klanten een cap gezet op 15Mbit, dit omdat Tele2 met ontzettend baggere DSLAM kaarten werkt in de wijkcentrale.

Sterker nog, als een Tele2 klant een TV abonnement heeft MOET er een 15Mbit cap op gezet worden, want anders valt de verbinding om de haverklap weg, dit word echter niet naar de klant gecommuniceerd......
 
Jaapiooo

Quote

jantjebeton schreef:

Quote

Tele2 Medewerker schreef:
hallo robert,

Het zit zo. Wij adverteren met een 20mbps verbinding omdat wij dit leveren vanuit de centrale. De verbinding vertraagt omdat het signaal ook nog naar uw huis moet in de grond. Uiteindelijk houd u in dit geval dus 16 mbps binnen. De snelheid hangt van de afstand af tussen uw huis en de wijkcentrale.

Natuurlijk is het enorm frustrerend om niet alles binnen te krijgen waar u denkt voor te betalen. Echter met adsl kan hier niet meer aan gedaan worden.


Dit is onzin, Tele2 heeft bij ontzettend veel klanten een cap gezet op 15Mbit, dit omdat Tele2 met ontzettend baggere DSLAM kaarten werkt in de wijkcentrale.

Sterker nog, als een Tele2 klant een TV abonnement heeft MOET er een 15Mbit cap op gezet worden, want anders valt de verbinding om de haverklap weg, dit word echter niet naar de klant gecommuniceerd......


Inderdaad onzin van die tele2 medewerker,waarom heb ik bij xs4all dan nu wel tussen de 16 en 17 Mbit.
Maar ten tijden van mijn tele2 abbo haalde ik niet eens 500 Kb.
Overigens zelfde kabelje gebruikt dat bij het tele2 modem zat alleen bij xs4all een ander modem (speedtouch).
Nog steeds houden ze bij tele2 aan ,dat het aan de gebruiker zijn spullen ligt begrijpenlijk dat mensen dat beu worden.
Ik betaal dan wel meer bij xs4all ,maar heb wel een constante snelheid.
Waarom xs4all een zo laage score heeft met de helpdesk, is gewoon omdat je die eigelijk nooit nodig heb.
Hooguit voor een verandering in abbo.
 
henisa
Ik kamp ook met het probleem dat ik van 15 megabit naar 8 a 9 megabit ben gegaan. Ik heb dit aanhangig gemaakt bij tele2. Wat geholpen heeft. Niet kwa snelheid maar duidelijkheid waar het probleem in zit.

Er is een monteur van tele2 geweest om het modem en de kabel te controleren/vervangen. Daarna zijn er twee kpn monteurs geweest. De laatste monteur vertelde mij dat tele2 een 15 megabit signaal 'uitzend' vanaf de centrale. Klop want ik had ook maximaal 15 megabit tot mijn beschikking. En dit al sinds het begin van mijn aansluiting. De monteur heeft in de centrale en de verdeelcentrale gekeken, voor zover hij kan beoordelen heb ik helaas last van overboeking te maken. Dus mijn snelheid wordt daardoor minder. De lijn zelf was brandschoon te verwaarlozen signaalverlies en geen errors.

Wat mij het meest verbaaste is het 15 megbit signaal. Waarom geen 20 megabit. Nu nog even de reactie van tele2 afwachten.
 
pedro
hier hetzelfde probleem

ben per 1 september weg bij tele2
ga over op ziggo. die heeft de download en upload verhoogt!!

dit jaar is tele2 helemaal naar beneden gegaan met haar download snelheid. en geven allerlei redenen aan wat er mis zou zijn. dan geeft hier wel webservicetele2 wel wat commentaar en tips. maar ze geven hier niet echt de uitleg . want van die paar keer modem/router resetten los je niets op.

ik denk zelf teveel mensen aangesloten de laatste tijd op 1 centrale ofzo. want het is gewoon gek dat je internet zo ineens halveerd.

voor de duidelijkheid ik heb een 20mb abo
515860497

hopelijk wordt het bij ziggo beter. 20mb down. 3 mb up Smile

doei doei tele2 en het irritante klote schaap..
Gewijzigd door pedro op 12 juli 2009, 20:07
 
henisa
Bij mij is de snelheid gelukkig weer terug. Heeft wel een tele2 monteur,2 keer KPN en nogmaals een tele2 monteur gekost.
Er is een KPN lijn bij gezet in de verdeelcentrale. Ik zit nu weer op de 15 megabit. Ik heb nog wel even gevraagd aan de monteur waarom er maar 15 megabit uitgestuurd worden vanuit de centrale. Puur om stabiliteit te creeren. En het is per slot van rekening adsl tot 20 megabit.
Dit laatste vind ik vreemd tot 20 megabit maar het signaal is maximaal 15 megabit.

Maar goed mijn snelheid is weer als van oud.

Henisa
 
Aart
Ook mijn snelheid is niet wat het is geweest, dit is al een paar weken zo, dus toch maar eens ge belt.
Ik kreeg snel iemand aan de lijn maar ze zij dat ze er weinig aan kom doen. Ik kreeg als smoes dat het wel aan het weer lag :-) als of we al 3 weken slecht weer hebben. Ik denk zelf dat ze de kabel aan het knijpen zijn omdat er weer een helle boel klanten binnen zijn gekomen. op zich niet erg maar denk dan ook aan de klanten die je dan ook hebt. anders moet ik tele2 maar de zak geven.
Ps: ik woon in het midden van het land.

524393820
Gewijzigd door Aart op 24 juli 2009, 16:27
 
Boompje

Quote

Wat ze wel "geknepen" hebben is de snelheid van newsservers, daar haal je ongeveer 500Kbps.


Sinds een week is deze bij nog maar op de helft .
Modem stroomloos zetten wat in het verleden wel eens hielp heeft nu geen effect meer .
Zijn er nog meer die hiervan last hebben ?

En off topic wat is een goede Pay server naar prijs kwaliteit verhouding ?
Graag niet een waar je gelijk een jaar contract moet nemen .
Gewijzigd door Boompje op 26 juli 2009, 05:56
 
cornfed
Er staat een advertentie bovenin de pagina van een usenet provider.
Is dat niks?
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Snelheidscap', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Advertentie