obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Post hier ervaringen en problemen met de installatie en aansluitingen van het Tele2 modem
 Onderwerp afdrukken
XBOX aansluiten op Davolink DV-201AMR
R_Kortekaas
Hey,

Ik wil graag gebruik maken van xbox live, maar dit wil maar niet lukken. Ik heb mijn xbox LAN aangesloten op LAN-Poort 3 van mijn moden/router, namelijk de Davolink DV-201AMR die door tele2 bijgeleverd is. Vervolgens probeer ik XBOX-Live in te stellen op de xbox, maar deze krijgt geen ip-adress van de router. Wel wordt aangegeven dat de xbox verbonden is met de router. Nu heb ik mijn computer met diezelfde lan-kabel aangesloten op de Davolink en deze krijgt wel een ip-adress toegewezen... Blijkbaar wordt de xbox niet herkend door de Davolink.

Weet iemand misschien waar dit aan zou kunnen liggen?

Alvast bedankt.
 
cornfed
Volgens mij is iets niet goed ingesteld op de Xbox.
Normaliter moet de instellingen op 'automatisch' staan voor je netwerk.

Kijk eens op deze link voor meer info:
http://support.microsoft.com/kb/90888.../908885/nl
 
jantjebeton
Poort 1 en poort 2 is voor TV.
Poort 3 en poort 4 is voor LAN.
 
MCO spider
poort 3 voor PC
poort 4 voor XBOX360

stap1
Eerst moet je een aantal porten in DV-201AMR openen:

port 3074 TCP
port 3074 UDP
port 88 TCP
port 88 UDP

Voor meer informatie zie :

http://portforward.com/english/router...ve_360.htm

Stap 2
Xbox 360 moet een vast static IP adres hebben. liever met een IP adres buiten DHCP range van je DV-201AMR Wink

Voor meer informatie zie :
[url]http://portforward.com/networking/staticip-xbox360.htm
[/url]


succes Cool
Gewijzigd door MCO spider op 15 januari 2009, 11:10
 
baatje30
Misschien begrijp ik er even niets van maar ik heb thuis volgens mij een davolonk 2020 al ruim 3,5 jaar en heb ik in lan 3 een hub/switch aangesloten boven waarop 1 pc/ps3/xbox360/Wii aangesloten zit. Ik hoefde er niets voor te wijzigen. In lan 4 zit beneden nog een pc.

Begrijp ik goed dat er dus ook modems zijn waarbij het lastiger gaat?
 
cornfed
Het punt is dat sommige programma's of spellen zelfstandig verbindingen kunnen maken en ontvangen.
De ingebouwde firewall van een router zal dat niet toelaten in verband met de veiligheid van je netwerk.

Dan moet je je router zo configureren dat zulk verkeer onbelemmerd door de firewall kan.
 
baatje30
Ik heb nog nooit vernomen dat mensen met een adsl modem problemen ondervinden wanneer ze een gameconsole via een lan verbinding er op aansluiten. Vandaar mijn vraag of je een ander modem van tele2 moet configureren. Naar mijn weten moet het gewoon werken wanneer je het kabeltje in Lan 3/4 stopt.
 
cornfed
Er zijn zat genoeg postings op dit forum over port forwarding.
Als er een firewall in een router zit, moet je ook poorten opzetten om verkeer naar binnen te laten.
Dat heeft niks specifieks te maken met de Davolink of zo.

Ik weet niet wat je precies doet op je pc of console.
Als jij geen port forward nodig hebt, is dat ook goed.
Gewijzigd door cornfed op 19 januari 2009, 14:46
 
baatje30
Wat ik doe op mijn consoles?

Online gamen en software updaten.

Ik wilde alleen maar aangeven dat het bij mij prima werkt zonder poorten ofzo open te zetten. Tevens bij kennissen werkt het ook prima zonder iets open te zetten. Ook bij andere providers.

Ik begrijp dan ook niet dat het bij de topic starter niet lukt. Meer niet en iet minder.
 
baatje30
Het had overigens ook fijn geweest wanneer de topic starter had gemeld of het inmiddels wel of niet werkt. En als het wel werkt wat hij heeft gedaan. Dat is voor andere forum leden die er problemen mee kunnen hebben wel zo fijn.....
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'XBOX aansluiten op Davolink DV-201AMR', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Amino 150 op versterker aansluiten. Settop boxen / digitale ontvangers IPTV : 2 01 okt 2017
Poorten openen voor de Xbox & Playstation Helpdesk : 76 22 feb 2017
poorten opzetten davolink dv 2020 voor klikaanuit Installatie en aansluit problemen Tele2 modems : 1 17 jul 2016
Davolink router vervangen Helpdesk : 326 20 dec 2015
Een router achter een Davolink opstellen en hem gebruiken als switch Helpdesk : 570 13 apr 2015
Advertentie