obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Software of hardware probleem? Misschien kunnen we je helpen. ;)
 Onderwerp afdrukken
Vaag probleem met Hotmail.
madcat
Hoi! Hopeliijk weet iemand een antwoord, want ik word knettergek van dit probleem. of het toeval is of niet, maar sinds ik Tele2 heb voor adsl is mijn hotmail supertraag. Aanmelden duurt eindeloos, zelfs in je inbox komen of een bericht verwijderen duurt gewoon enkele minuten. Ik dacht eerst dat het aan evt. spyware lag of hotmail zelf, maar nu het volgende, mijn zwager heeft ook Tele2 genomen en ondervindt hetzelfde probleem!! Al het andere (pagina's openen, gmail enz. gaat wel gewoon snel!) gaat wel snel. Komt nog eens dit bij, zodra hij draadloos op het netwerk van de buren gaat....tada! dan is hotmail wel op normale snelheid??? Dit moet toch haast wel bij Tele2 liggen? Ik gebruik enkel gmail nog maar, het is gewoon onwerkbaar zo, iemand ideetjes of tips?
 
reemprive
Ik heb sinds gister ook tele2, heb exact hetzelfde probleem. Inloggen bij Hotmail gaat verschrikkelijk traag, voor de rest gaat het surfen prima. Heb je al een oplossing weten te vinden?
 
reemprive
Ik heb de oplossing. Als je een softwarematige firewall hebt geïnstalleerd, moet je deze verwijderen. De firewall van de modem zelf is voldoende. Na het verwijderen functioneert hotmail normaal. De geinstalleerde firewall was van Kerio overigens.
 
Lebra
De firewall in je Modem is echt niet genoeg om je computer te beschermen. Meestal voorkom je dat er mensen in je router kan komen, maar als je gebruik maakt van internet dsn staat de port gewoon open. Je bent dan gevoelig voor spyware via jou poort.

Ik draai zelf met Norman Security en alles draait perfect, ook de Hotmail. Het ligt meestal bij de instelliing van je firewall op de computer. Stel hem goed in en je probleem is opgelost.
 
reemprive
Het heeft op de 1 of andere manier hier wel degelijk mee te maken, het probleem van de topicstarter is identiek aan mijn probleem. Hiervoor had ik Alice met dezelfde firewall en identieke instellingen. Niets aan de hand. Nu ineens door de overstap duurde het gigantisch lang voor ik ingelogd was. Toen ik de firewall uitschakelde, ging het inloggen wel goed. Het probleem lag overduidelijk aan de firewall, en wellicht gaat de beveiliging van het modem niet samen met Kerio. Maar goed, ik ga even een andere gratis firewall proberen. Sygate personal firewall ofzo.
 
madcat
Ik zie overigens helemaal geen firewall in de modem van Tele2, dus mijn Sygate Personal Firewall verwijderen lijkt me geen slimme oplossing. Iemand al kunnen achterhalen wat het probleem is? Hotmail is nog steeds onbereikbaar en natuurlijk ligt het niet bij Tele2 als je belt.....
 
madcat
Probleem opgelost, het heeft te maken met het netwerk van Tele2 icm Sygate Personal Firewall. Mocht je die gebruiken, volg dan dit :

Step-by-Step:

TOOLS -> ADVANCED RULES -> ADD -> configure below:

- General Tab
---- Rule Description: Allow ICMP Type 3,4
---- Action: Allow this traffic
---- Advanced Settings: All network interface cards
---- Screensaver Mode: Both on and off
---- Record this traffic in "Packet Log" [OPTIONAL]

- Hosts Tab
---- Remote Host: All addresses

- Ports and Protocols Tab
---- Protocol: ICMP
---- Select:
------- Destination Unreachable - 3
------- Source Quench - 4
---- Traffic Direction: Both

- Scheduling Tab
---- Enable Scheduling: UNCHECKED

- Applications Tab
---- [NOT NEEDED]

En je hotmail loopt weer normaal. Waarschijnlijk moet dit met Kerio ook kunnen, maar hoe, dat weet ik niet. Anders maar Sygate nemen, is toch gratis Smile
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Vaag probleem met Hotmail.', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
probleem VPN connectie Installatie en aansluit problemen Tele2 modems : 4 04 nov 2015
Comtrend Tele2 modem Probleem Internet tot 50 Mbit/s via VDSL : 2 01 dec 2012
amino home cinema probleem! Settop boxen / digitale ontvangers IPTV : 6 18 okt 2012
Probleem met tele2 + sitecom router Installatie en aansluit problemen Tele2 modems : 2 20 sep 2012
Abo bestellen - probleem met nummerbehoud: huidige provider staat niet in lijst Tele2 mobiele telefonie (GSM) : 7 23 apr 2012
Advertentie