obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Post hier ervaringen en problemen met de installatie en aansluitingen van het Tele2 modem
 Onderwerp afdrukken
Davolink 201AMR wireless vervangen
Loekster
Hoi,

Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen / adviseren. Heb wel redelijk veel verstand van computers, maar netwerken / routers e.d. zijn niet bepaald mijn specialiteit.

Probleem is het volgende:

Ik heb een davolink 210AMR modem/router van tele2 (versatel). Probleem is dat ik geen netwerk kabels heb lopen door mijn huis en ze ook niet meer kan trekken, ben dus afhankelijk van een snel en goed draadloos netwerk. Heb namelijk een xbox 360 als Windows Media Center Extender (pc en xbox 360 zijn allebei draadloos met de modem verbonden). Ben alleen helemaal niet tevreden over het draadloze netwerk van de davolink (en ja, ik heb goede wifi ontvangers).

Mijn vraag is: kan ik een andere / betere router met wifi kopen (b.v. een Sitecom WL-306) en deze achter de davolink plaatsen zodat deze mijn draadloos netwerk vervangt? Zie nu al allerlei dhcp / ipadres problemen ontstaan ;o)

Idee is om de wifi op de davolink uit te zetten, mijn digitale tv decoder gewoon op de davolink te laten zitten (wired op poort 3 of 4), de nieuwe router wired op poort 1, de pc en xbox 360 draadloos te laten verbinden met de nieuwe router en eventueel nog mijn oude xbox wired op poort 2.

Kan iemand mijn hierin adviseren? Kan dit / is dit verstandig / heeft het wel zijn / problemen / andere suggesties / etc.

p.s. ik zou natuurlijk het liefst de davolink in zijn geheel de deur uit mieteren, maar ik weet dat tele2 de instellingen / wachtwoorden niet vrijgeeft, dus die vlieger gaat niet op.

Alvast bedankt.

Loek
 
cornfed
Je kan een router achter een router plaatsen.
Zoals je al vermoedde, komt daar wel een paar extra instellingen bij op beide routers.

* deactiveer je wlan van de Davolink.
* geef de nieuwe router een ip adres in de range van de DHCP server van de Davolink (192.168.1.200 bv.)
* deactiveer van de nieuwe router de DHCP server.
* verbindt beide apparaten met een netwerkabel en gebruik alleen de LAN poorten van beide apparaten.

LAN 1 en 2 zijn alleen voor de tv decoder. Je moet dus gebruik maken van LAN 3 of 4.


 
Loekster
Bedankt voor het snelle antwoord.

Wat bedoel je met 'gebruik alleen de LAN poorten van beide apparaten?'

Weet je toevallig een router met zeer goede wlan? En denk je dat als ik er een nieuwe router (b.v. Sitecom WL-306) bijzet ik betere wlan krijg dan met de davolink 201AMR alleen (en dus de netwerk connectie tussen mijn pc en xbox 360 beter zal worden)? Ofwel: is het het waard om te doen...
 
cornfed
"Wat bedoel je met 'gebruik alleen de LAN poorten van beide apparaten?'"
Je kan ook normale routers kopen zonder modem. Die hebben een WAN poort voor modems.
De bedoeling is om geen WAN poort te gebruiken in de setup.
Als je een router koopt met modem, is het geen issue.

Ik weet niet welke router met de beste wlan is.
Ik heb zelf een Speedtouch 780WL en een Fon access point.
Daar heb ik voldoende bereik mee thuis.
Gewijzigd door cornfed op 25 januari 2009, 22:29
 
Loekster
Muchos gracias
 
cornfed
De nada.
 
freedomfighter
Is het ontvangst ook te verbeteren door een betere antenne erop te schroeven?
 
cornfed
Natuurlijk. De antenne kan je ervan af schroeven en vervangen.
Je moet wel geen wonderen verwachten.
 
freedomfighter
ok dan ga ik dat eens proberen, dankjeWink
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Davolink 201AMR wireless vervangen', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
poorten opzetten davolink dv 2020 voor klikaanuit Installatie en aansluit problemen Tele2 modems : 1 17 jul 2016
Davolink router vervangen Helpdesk : 326 20 dec 2015
hele oude modem vervangen door een oude modem? Algemeen : 5 26 mei 2015
Een router achter een Davolink opstellen en hem gebruiken als switch Helpdesk : 570 13 apr 2015
Linksy wrt54g achter davolink 2020 Netwerk vragen, uitbreidingen en instellingen : 6 18 feb 2015
Advertentie