obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Help de helpdesk!
 Onderwerp afdrukken
DV-2020 firmware handmatig uploaden
bockywocky

Quote

jantjebeton schreef:
Het gaat je niet lukken om de Tele2 modem in te zetten als een wireless accesspoint, het verstandigste doe je eraan 1 in een computerzaak aan te schaffen


Echt niet, want het werkt nu wel Wink
 
cornfed
Vertel op! Hoe heb je dat voor elkaar gekregen?
 
bockywocky
Hee wat een interesse nu haha..

Oke..

Ben er bij toeval achter gekomen dat poort 3 en 4 wel doorgelust worden, andere combinaties werken niet.
Tele2 router heb ik dan vast gezet op adres 192.168.1.253 Hierdoor kan hij geen adressen meer omhoog uitdelen.
Poortje 4 komt op mijn Telefort router. Poortje 3 is te gebruiken voor een vaste pc. Krijgt dan zijn dhcp van het Telfort router.
Wireless werkt hierna ook gewoon via de dhcp van het Telfort router.

Het werkt hier goed, dus het proberen waard.

Groet,
B.W.
 
cornfed
Aha, twee DHCP servers in de zelfde range zetten.
Werk je met vaste ip adressen of gaat alles via DHCP of een combinatie?

 
bockywocky
Met de onderstaande regel kun je spelen.
Ik heb op deze manier het adress gewijzigd naar 192.168.1.253 het hoogste adres wat je mag gebruiken van deze router.
Je ziet hier ook staan DhcpSrv=0

http://192.168.1.253/lancfg2Reset.cgi?ethIpAddress=192.168.1.253ðSubnetMask=255.255.255.0&enblDhcpSrv=0

Of de dhcp hiermee echt wordt disabled, ben ik niet zeker van.
Hoe dan ook... ik krijg een dhcp adres toegewezen van mijn Telfort router en niet van het Tele2 router.

Gr. Bw.
 
cornfed
De DHCP server kan je niet uitzetten.
Hij blijft altijd actief, omdat hij blijft routen voor telefonie en tv.
Zelfs al maak je geen gebruik van zulke diensten.
Omdat je geen gebruik maakt van de eerste twee LAN poorten,
heb je er geen last van.

Good job!
 
amagedor
Ik zal nog even reageren, want als ik de url die jij hier boven zet gebruik kan ik niet meer op de gebruikelijke manier inloggen op mn router. Wat ik heb moeten doen is de ip op statisch instellen. Dit gehannes is simpel te voorkomen door ipv. jouw url de volgende url te gebruiken.

http://192.168.1.1/lancfg2Reset.cgi?e...lDhcpSrv=0
http://192.168.1.1/lancfg2Reset.cgi?ethIpAddress=192.168.1.254ðSubnetMask=255.255.255.0&enblDhcpSrv=0

Je ziet dat ik de router-ip naar 192.168.1.254 heb veranderd, wat door mijn Vista HP of XP Pro wel herkend wordt.
Dhcp wordt uitgeschakeld trouwens.

edit:url niet echt leesbaar
Gewijzigd door amagedor op 06 maart 2009, 03:11
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'DV-2020 firmware handmatig uploaden', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Fritzbox firmware v.a. 6.30 werkt niet goed met Tele2 Algemeen : 5 11 feb 2017
poorten opzetten davolink dv 2020 voor klikaanuit Installatie en aansluit problemen Tele2 modems : 1 17 jul 2016
Linksy wrt54g achter davolink 2020 Netwerk vragen, uitbreidingen en instellingen : 6 18 feb 2015
davolink dv-2020 van tele2 Netwerk vragen, uitbreidingen en instellingen : 12 20 nov 2014
Wordt de Comtrend CT-6373 nog uitgeleverd met oude firmware? Internet tot 50 Mbit/s via VDSL : 3 12 aug 2013
Advertentie