obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Post hier ervaringen en problemen met de installatie en aansluitingen van het Tele2 modem
 Onderwerp afdrukken
Davolink DV-201AMR nieuwe antenne?
rsandbergen
Het versatel modem geeft een redelijk bereik in huis, om dit te verbeteren heb ik een andere antenne gekocht bij Twilight engineering, een high-gain indoor antennae en die gemonteerd. Zie http://www.wifiantennes.n...ectional__N_grp_13-1.html

Door rond te lopen met een laptop en sterkte te meten met app network stumbler zie ik dat de dekking beter wordt tot op de 2e verdieping. Maar.....de verschillende PC's hebben moeite een verbinding op te bouwen, ook na rebooten en uitschakelen van de router. Dus:
- er is verbinding draadloos met de router
- toekennen van een IP-adres door de DHCP functie verloopt moeizaam of gaat fout...?!
- als het al lukt, komt geen internet verbinding tot stand, waarom weet ik niet...?

Daarom, antenne weer eraf gehaald en voor de standaard versatel antenne gewisseld.....dan is de dekking minder, maar worden verbindingen moeiteloos tot stand gebracht.

Heeft iemand ervaring hiermee, waardoor verandert het functioneren van de DHCP-functie als je er een andere antenne opzet?
Alternatieve antennes geprobeerd?
 
cornfed
DHCP en antennes zijn twee verschillende dingen. Ze beïnvloeden elkaar niet.

Hoe sterk is het signaal dan op je pc's met én zonder de high gain antenne?

Ik zie dat je een richt antenne hebt gekocht. Die zijn alleen voor specifieke situaties.

Lijkt me beter om een omni-directionele antenne te gebruiken.
Gewijzigd door cornfed op 03 februari 2009, 13:27
 
rsandbergen
het signaal verschil is rond de 10-15 (in RSSI van Stumbler).

Ik weet dat de antenne en DHCP niets met elkaar te maken hebben..en toch gebeurt er iets anders, waarom is me een raadsel?
 
cornfed
Ik vermoed dat het signaal alleen sterk genoeg is in het gebied waar de antenne op gericht is.
Daarbuiten is het signaal te zwak om een succesvolle verbinding te maken.
 
rsandbergen
sorry, de link verwijst naar een groep van antennes, ik heb daarvan een omni-directionele, de
"High gain indoor antenne (RP SMA uitvoering) zonder voet
Lengte 38 cm, gain 9 dBi. Kan het signaal met 30-50% verbeteren t.o.v. standaard antennes".

Heb net de DHCP range vergroot (maakt op zich geen moer uit) en de router ge-reboot en ehtzelfde gebeurt.....meeste PC's krijgen geen connectie/soms wel met correct IP-adres. Mijn squeezebox reageert traag........als ik de antenne verwissel voor de korte is binnen 5 seconden alles weer toppie....daar kun je aardig gek van worden: waarom beinvloedt het een het ander?!

Wie o wie kan me helpen?
 
cornfed
Misschien past de connector niet goed en maakt zo te weinig contact?

Het kan ook interferentie zijn met andere apparaten.
Verplaats de router eens of zet je DECT telefoon eens uit.

 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Davolink DV-201AMR nieuwe antenne?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
nieuwe simkaart Klacht over Tele2 : 1 24 sep 2019
poorten opzetten davolink dv 2020 voor klikaanuit Installatie en aansluit problemen Tele2 modems : 1 17 jul 2016
Davolink router vervangen Helpdesk : 326 20 dec 2015
Een router achter een Davolink opstellen en hem gebruiken als switch Helpdesk : 570 13 apr 2015
Linksy wrt54g achter davolink 2020 Netwerk vragen, uitbreidingen en instellingen : 6 18 feb 2015
Advertentie