obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Post hier alles m.b.t. de TV diensten.
 Onderwerp afdrukken
Tele2 decoder via WLAN
TommyGun
Beste,

Een kennis van mij heeft onlangs een nieuwe tv aangeschaft en daarbij moet natuurlijk ook gebruik worden gemaakt van digitale televisie. Helaas is enkel Tele2 beschikbaar op zijn adres, dus bij hen heb ik een kastje aangeschaft welke inmiddels bezorgd is. Echter kwamen we tot de ontdekking dat je hierbij gebruik moet maken van een LAN verbinding, in tegenstelling tot UPC waarbij het veel makkelijker en beter kan via de antenne (coax). Maar goed...

Probleem: de modem/router staat boven, en de televisie op een dusdanige plek dat het zonder boren en dergelijke niet mogelijk is om het hele zaakje bedraad aan te sluiten dus er moet gekeken worden naar een andere oplossing. Mijn idee was dus WLAN. Momenteel heeft zijn modem/router de mogelijkheid tot draadloos, dus zou het zo simpel zijn als het plaatsen van een access point in de buurt van de tv, en deze vervolgens te verbinden (met RJ45) met de tv? Zou dit werken zonder haperingen en zijn access points ook managed ivm een vereiste login om gebruik te maken van draadloos op de modem/router?

Van Tele2 word ik niet veel wijzer, maar dat is ook wel te verwachten van een ISP en de basis technische kennis waarover een helpdesk beschikt.

Overigens heb ik ook aan POE gedacht, maar aangezien zowel de tv als de modem/router op een andere groep zitten lijkt mij dat dit niet gaat werken. Wellicht denk ik verkeerd maar via WLAN lijkt mij makkelijker. De decoder van Tele2 beschikt overigens ook over een USB port dus een WLAN USB stick zou wellicht ook kunnen maar ook daarbij is de kans weer aanwezig dat het niet ondersteund word door het kastje, terwijl een access point + kabeltje mij inziens niet veel verschilt van het volledig bedraad aansluiten. Het enige verschil is dan de overdracht van modem/router naar het access point.

Bedankt!
 
jantjebeton
de USB poort op de modem werkt niet, dit is dus geen optie.

WLAN is gewoonweg niet stabiel genoeg om TV mee te kijken, het beste is toch echt een kabel te gaan trekken...
 
cornfed
Je kan de decoder alleen verbinden via LAN 1 of LAN 2.

POE is een mogelijkheid.
Verschillende stroomgroepen kan een belemmering zijn.
Kwestie van eens uitproberen.

WLAN kan in principe ook, maar dan moet je een Access Point in bridge modus aansluiten op LAN 1 of 2. En nog een Access Point neerzetten bij de decoder.
Je kan wel snelheidsproblemen krijgen, omdat WLAN en streamen niet zo goed samengaan. Jantjebeton gaf dat al aan.
Je zou ook overwegen om Draft N Accesspoints in te zetten.
Maar dat gaat ook veel meer kosten.

Ik zou toch maar boren voor een netwerkkabeltje.
Goedkoper en betrouwbaarder.
Gewijzigd door cornfed op 12 februari 2009, 10:16
 
gelderw
Ik had hetzelfde probleem en heb het opgelost door internet via het stopcontact.
Weet niet of verschillende groepen een probleem is.
Ik had er geen last van iig en ben tevreden met deze oplossing.

Groeten, Wijnand.
 
TommyGun

Quote

gelderw schreef:
Ik had hetzelfde probleem en heb het opgelost door internet via het stopcontact.
Weet niet of verschillende groepen een probleem is.
Ik had er geen last van iig en ben tevreden met deze oplossing.

Groeten, Wijnand.


Welk merk / type apparatuur gebruik je?

Bedankt voor de reacties allen.

M.v.g
 
gelderw
Er zijn diverse merken op de markt hiervoor.
Kijk eens op:
http://www.alternate.nl/html/shop/categoryListing.html?group=manufacturerName&cat1=17&cat2=149&cat3=000&cat1=123&cat2=999&cat3=999&tgid=130&tn=HARDWARE&l1=Netwerk&l2=PowerLAN&tn=HARDWARE

Ik heb dacht ik een HomePlug Starterskit van Sitecom.

Succes en groeten, Wijnand.
 
TommyGun
Bedankt voor je antwoord.

Het is nu gewoon aangesloten via de kabel, een en ander aangepast, werkt prima.

Jammer dat de decoder zo traag is overigens, valt daar nog wat aan te doen of heeft Tele2 nog plannen?

M.v.g
 
cornfed
Je kan beter wennen aan de decoder.
Tot nu toe is er niets bekend over nieuwe hardware.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Tele2 decoder via WLAN', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
tele2 nummerbehoud, wat is hiervoor nodig? Tele2 mobiele telefonie (GSM) : 2 23 okt 2021
Netwerknaam plotseling teruggezet naar Tele2 Netwerk vragen, uitbreidingen en instellingen : 3 26 feb 2018
My Tele2 onbereikbaar gemaakt door Tele2 Klacht over Tele2 : 1 29 sep 2017
Tele2 (geen) webmail. Klacht over Tele2 : 2 13 sep 2017
Tele2 NAT-Type Gameconsole. Netwerk vragen, uitbreidingen en instellingen : 5 08 aug 2017
Advertentie