obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Post hier vragen over uitbreidingen en instellingen van je netwerk. Welke ervaringen en problemen met het instellen van het modem kom je tegen
 Onderwerp afdrukken
WPA instellen
Harm22
Hallo,

Kan iemand mij vertellen hoe ik WPA kan instellen op het modem van Versatel? Ik heb van alles geprobeerd, maar het lukt niet. Volgens mij is "normaal" WPA-PSK niet mogelijk en kan het alleen in combi met een RADIUS-server. Kan iemand mij dan uitleggen hoe dat ingesteld moet worden?
 
Harm22
Bedankt voor je reactie, maar de modem van Tele2 kent geen WPA-PSK. Blijkbaar heeft Tele2 die mogelijkheid afgeschermd (die info inmiddels via andere sites achterhaald). Waarom ze dat hebben gedaan kan niemand - ook Tele2 niet - uitleggen.
Gewijzigd door Harm22 op 02 januari 2007, 11:49
 
Harm22
Alleen WPA-RADIUS, maar dat is voor een particulier haast niet te doen. Tele2 heeft inmiddels zelf gereageerd en kunnen geen WPA-PSK aanbieden. Het zal dus helaas beperkt blijven tot WEB en MAC-filter.
 
Ikweetnie
Nog even als toevoeging op Sandor
gebruik ten alle tijden je mac-filter (dit is het nummer van je Netwerkkaart) te vinden onder eigenschappen netwerkverbindingen of status van je netwerkverbinding. In principe is dan een beveiliging niet nodig , want je geeft het modem de instuctie dat alleen de pc met het Mac-adres van de netwerkkaart (allow) verbinding mag maken met het modem. als je nog iets meer wil beveiligen zorg er dan voor dat je SSid (naam van de verbinding) niet zichtbaar is (dit kan je uitzetten op het versatel modem) Dan kan er werkelijk niemand verbing maken met je modem (wireless wel te verstaan)Grin
IkweethetmischienWel
 
Ikweetnie
Dank je Sandor Grin
IkweethetmischienWel
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'WPA instellen', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Tele2 Zenders automatisch instellen op TV? Internet tot 50 Mbit/s via VDSL : 6 05 mei 2012
instellen van c800ip camera help help Algemeen : 2 17 apr 2012
Eerste radiozender instellen Settop boxen / digitale ontvangers IPTV : 2 12 feb 2012
afstandbediening instellen Settop boxen / digitale ontvangers IPTV : 1 26 jan 2012
Nieuws server Tele2 instellen FAQ-klad : 21 01 jan 2012
Advertentie