obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Post hier alles m.b.t. de TV diensten.
 Onderwerp afdrukken
2de decoder defect?
sjansse
Sinds ik mijn 2de decoder binnen heb, hebben we al van alles uitgeprobeerd, want opnemen met de dvd recorder lukt alleen als we zelf de decoder inschakelen.

Eerst stonden de 2 decoders gestapeld, maar omdat het zaakje behoorlijk heet werd, staan ze nu apart opgesteld, ze worden nu duidelijk minder warm.

De 2de decoder werkt alleen als we de stekker eruit hebben gehad.
Na ongeveer anderhalf uur geeft hij geen normaal beeld meer door.
Hij geeft dan over de gehele TV groen beeld en reageert nergens meer op.

Hij wordt dan wel ingeschakeld door de mediabrowser als die geprogrammeerd is, de groene lampjes gaan aan,(power, en link) maar geeft geen beeld door aan de dvd-recorder.

Haal ik dan de stekker eruit, en weer erin, is er ineens weer beeld en gaat de opname perfect.

Toen ik de klantenservice belde begon men over de UTP kabel die defect zou zijn, maar deze heb ik 2 keer vervangen door een nieuwe, probleem blijft hetzelfde.

Als je het mij vraagt moet de decoder kapot zijn, die eerste die ik heb werkt wel goed, heb hem 3 dagen omgeruild met de 2de en geen problemen ondervonden.

Kan ik de 2de decoder opsturen of komt er een monteur langs?
Wat moet ik hiermee?
Gewijzigd door sjansse op 17 maart 2009, 14:38
 
cornfed
Volgens mij is de decoder defect.

Het enige wat je kan doen is de helpdesk bellen met het verzoek je een andere te leveren.
 
sjansse
Net gebeld met de helpdesk.
Mogelijk zit er een screensaver in de nieuwe firmware die niet uitgeschakeld kan worden.
Die zet het beeld op zwart of groen, en dan werkt hij pas weer na het uitrekken van de stekker??

Raar verhaal, maar in ieder geval krijg ik een nieuw decoder thuisgestuurd, dan alles weer uitproberen en de oude terugsturen.

Ik laat het weten!
 
Anoniempje
Wat is je downstream eigenlijk? met 2 decoders moet het minstens 12Mbit zijn.
 
sjansse
Ik kan moeiteloos 1 zender kijken, een andere opnemen, een bestand van enkele GB downloaden, en uiteraard ook nog bellen, en dat allemaal tegelijk, mij hoor je niet klagen.
Ik heb mijn speedtest resultaten elders op deze site staan.
 
sjansse
Nieuwe decoder is binnen.
Gelijk geinstalleerd, blijkt er nog een bestaande pincode van een andere klant in te zitten.
Mijn persoonlijke pincode werkt dus niet maar ik kan wel zien wat de vorige gebruiker allemaal voor films had gereserveerd.

De pincode wijzigen kan alleen met de juiste huidige pincode, en hoe nu verder.
 
sjansse
Dat met de pincode van de vorige eigenaar is opgelost.
Maar nu programmeer ik de MotoGP van Lagune Seca, en hij neemt zwart beeld op.
De deocoder die is aangesloten op de dvd recorder wordt niet ingeschakeld, die op de tv aangesloten is wel, ik word helemaal gek, ook het dubbel programmeren is veel te omslachtig.

Kan dat nou niet een beetje gebruikersvriendelijk??
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; '2de decoder defect?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Zelf extra decoder kopen teogestaan? Settop boxen / digitale ontvangers IPTV : 1 30 jun 2017
code voor tele2 amino / aminet decoder te besturen via philips Goeiedag, ik heb zojuist een philips Installatie en aansluit problemen Tele2 modems : 1 01 aug 2014
Bestaande Tele2 modem aanluiten op nieuwe decoder Installatie en aansluit problemen Tele2 modems : 4 05 mei 2014
Defect copperjet alice modem Installatie en aansluit problemen Tele2 modems : 14 22 feb 2014
Samsung galaxy S defect Tele2 mobiele telefonie (GSM) : 3 19 sep 2012
Advertentie