obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Nog geen categorie gevonden waar je je post kwijt kunt? Dan hier maar.
 Onderwerp afdrukken
50Mb/s Internet straks bij u in de straat?
Boompje
http://reddot.tele2.nl/dat05/form3.as...?id=163143

Maar wat denken anderen hiervan Zal dit wat worden .

Nu alleen maar UPC die meer snelheid geeft maar daarmee wil niks meer mee te maken hebben .
Gewijzigd door Boompje op 18 maart 2009, 18:28
 
cornfed
Zal wel te maken hebben met de Tele2 plannen om ook via de kabel internet aan te bieden.

*** Ik heb je topic verplaatst, stond verkeerd ***
 
Boompje
Dat denk ik ook want met ADSL kan je nog wel meer uithalen maar de investeringen hierin zijn te hoog om terug te verdienen .

Het wordt anders wel tijd .Want als ik nu sneller upload wil is er alleen maar UPC .
 
jantjebeton
ADSL over de koperlijn is uitontwikkeld en zit aan zijn max. wat betreft capaciteit en mogelijkheden. De volgende stap is glasvezel (Tele2 betaald mee aan de ontwikkeling hiervan) alleen dit kost zo ontzettend veel geld dat dit maar langzaam uitgerold word in Nederland.

UPC levert al over glasvezel evenals Ziggo. Beide providers kunnen een hogere download en upload leveren dan ADSL providers.....
 
Boompje
Je hebt nog wel VDSL (2)
Dat van UPC en Ziggo is geen Fiber to the Home .

Mijn ADSL is stabiel en zit vlak bij een wijkcentrale .
Iets wat ik van UPC toen niet kon zeggen en daarin was niet de enigste .
Gewijzigd door Boompje op 19 maart 2009, 11:52
 
jantjebeton
VDSL is glasvezel, maar tot aan de wijkcentrale en niet tot in de meterkast.

fiber to the home is gewoon een marketing term.
UPC en Ziggo kunnen nu al snelheden leveren die voor ADSL providers ondenkbaar zijn, wat dat betreft lopen de ADSL providers flink achter op de kabel providers......
 
Boompje
Voor de duidelijkheid dit
zijn de glasvezel-aanbieders .
Fiber to the Home betekent niks anders dat alles glasvezel is .
Diverse Universiteiten werken er al tijdje mee .
In UP en down zit dan ook geen verschil .

Met bijvoorbeeld Fiber Power van UPC is dat wel .


En VDSL is inderdaad gedeeltelijk glasvezel om de afstand te overbruggen .
Gewijzigd door Boompje op 19 maart 2009, 18:04
 
pedro
Vandaag eens gemaild wat de toekomst plannen zijn van tele2 omtrent snelheden...

dit kreeg ik terug:

Uit uw e-mail begrijp ik dat u graag meer informatie wilt over internetsnelheden van Tele2.

Helaas kan ik u hierover geen informatie verschaffen daar er geen gegevens bekend zijn over een snellere internetverbinding. Mocht dit in de toekomst wel zo zijn dan wordt u hiervan persoonlijk op de hoogte gesteld.

Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Lammie Heugen
Klantenservice Tele2


Want die 20mb abo die ik nu heb mag ik blij zijn als ik 11mb haal.
Overgens zou het prettig zijn als de upload ophoog ging , dit ook vanwege downloaden en uploaden ( usenet )
 
rowdy
Realiseer je wel, dat de overboeking van die supersnelle UPC en Ziggo abo's waarschijnlijk nog veel groter zal zijn dan bij de 20 Mbit Tele2 abo's. Daardoor zou het zo maar kunnen, dat je met je snelle UPC abo van 50 Mbit ook maar 11 Mbit (of zelfs minder) kunt halen.
Daarnaast is voor de meeste mensen zo'n hoge snelheid ook niet zo interessant eigenlijk. Het zijn alleen de echte downloaders die dat interessant vinden. En hoewel het soms anders lijkt, is dat toch maar een relatief kleine groep mensen. Verreweg de meeste mensen hebben niet het snelste abonnement van hun provider (maar bijv. 4 Mbit ofzo).

Maar de ontwikkelingen zijn natuurlijk wel interessant om in de gaten te houden en misschien heb ik wel ongelijk en valt het met die overboeking best mee in de praktijk. We gaan het zien!
 
Boompje
Van overboeking bij ADSL nooit geen last en altijd stabiel
Bij UPC en Ziggo misschien inderdaad wel meer .

De UP en down van UPC is hier gewoon overdag waardeloos .
Merk dat ook vaak als ik Tele 2 r daar naar toe moet uploaden .
En hoor nu ook weer dat UPC zegt dat Fiber Power net zo snel is als echte glasvezel is wat natuurlijk grote onzin is .
Ze kunnen dan wel investeringen maar het laatste stukje is altijd een COAX kabel .


Bij de meeste zal een snellere abonnement niet belangrijk zijn maar ken er genoeg die denken met z`n goedkoop abonnement van KPN met een up van 8 jaar geleden wel alles te kunnen doen .
Gewijzigd door Boompje op 28 maart 2009, 03:21
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; '50Mb/s Internet straks bij u in de straat?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
kinderen veilig en beschermd het internet op te laten gaan Tele2 Internet beveiligingspakket : 2 22 nov 2018
Fritzbox op 50MB VDSL Installatie en aansluit problemen Tele2 modems : 13 18 okt 2016
Internet ineens te traag voor tv Snelheid : 2 09 jan 2016
Savonds traag internet Snelheid : 8 04 jan 2016
Geen internet bij toevoegen tv dienst Algemeen : 3 12 okt 2015
Advertentie