obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Frequently Asked Questions.Dit is de verzamelbak waarmee uiteindelijk de FAQ onder navigatie mee gevuld gaat worden.Zoek eerst hier of je een oplossing kunt vinden voordat je begint te posten!
 Onderwerp afdrukken
Nieuws server Tele2 instellen
cornfed
Bij je abonnement van Tele2 zit ook toegang tot een nieuwsserver met binaries.
Helaas zit er een snelheidscap op die verbinding, maar de retentie en compleetheid is goed.
Tele2 koopt de newsserver dienst in bij Tweaknews.

De gegevens:

De server is news.tele2.nl
Login blanco laten (autorisatie gaat via ip adres)
Poort is 119
Maximaal 2 connecties.
Maximaal 60 kilobyte per seconde snelheid.
SSL is niet mogelijk.

Er bestaat voor Tele2 klanten een aanbieding van Tweaknews voor een abonnement.
Op de site van Tweaknews staat meer daarover.

Succes ermee!
Gewijzigd door cornfed op 07 januari 2010, 11:57
 
ctr
Sorry maar ik snap eigenlijk nog niet wat ik moet doen om op die nieuwsgroepen rond te kijken.
Is er een soort startershandleiding?
Smile
 
cornfed
Er is een uitstekende Nederlandstalige site met veel beginners info en handleidingen.
Klik hier maar eens op: http://www.binaries4all.nl
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
ctr
Inderdaad een perfecte site met veel goede informatie, bedankt voor de tip!!!
Met de meeste groeten

Is er trouwens ook zoiets voor het aanmaken voor je eigen Tele2 home?.
 
Jboetzer
Vroeger downloadde ik regelmatig wat via nieuwsgroepen alleen de laatste tijd werkt dit bij mij niet meer. Ik was eerst lid van een payserver. Alleen omdat het niet meer werkte, heb ik die geannuleerd. Nu heb ik geprobeerd om de tele 2 server aan de gang te krijgen (deze werkte vroeger wel). Waaraan zou het kunnen liggen dat ik niet meer via nieuwsgroepen kan downloaden? Ik gebruik grabit. Ik had eerst nog een server profiel aan staan met inlognaam en wachwoord. Deze heb ik nu weggehaald. Ook heb ik geprobeerd om poort 119 toe te voegen aan mijn router. AVG virusscanner heb ik ook uitgezet.
 
kobus1960
Lees even dit hele topic incl. de verwijzingen door, staat er allemaal niet voor niets.
Indien het dan nog niet mocht lukken horen we het wel.
Ex Tele2, nu Ziggo Cool...
 
Jboetzer
Lag er waarschijnlijk aan dat mijn gebruikersnaam er nog stond. Deze weggehaald en nu werkt het.
 
His Dudeness
Hoi,

In deze topic staat dat de snelheid van het downloaden met nieuwsgroepen maximaal 60kb/s is.
Ikzelf heb telefonie + bellen (20mbit) en bereik deze snelheid ook.

Nu is mijn vraag als ik Fiberspeed / VDSL (60mbit) van Tele2 zou nemen, is de snelheid voor het downloaden via nieuwsgroepen dan ook hoger?

Alvast bedankt!
Gewijzigd door His Dudeness op 21 september 2010, 21:10
 
cornfed
Nee, dat heeft met je maximale ADSL/VDSL snelheid niets te maken. Dus de snelheid verandert ook niet.
Tele2 blokkeert kunstmatig de snelheid om je wel te laten proeven van usenet, maar voor het echt
snellere werk, moet je een apart abonnement afsluiten bij een usenetprovider.
Gewijzigd door cornfed op 21 september 2010, 22:02
 
Twompie
Ik weet niet hoe ik dit formulier om mij aan te melden bij de nieuwsserver moet invullen.

Met een nickname of met mijn zonnet account en naam?
Kunt u mij helpen?

Ik hoop dat deze url goed is:

[img]selecteerprovider[/img]
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Nieuws server Tele2 instellen', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
tele2 nummerbehoud, wat is hiervoor nodig? Tele2 mobiele telefonie (GSM) : 2 23 okt 2021
Netwerknaam plotseling teruggezet naar Tele2 Netwerk vragen, uitbreidingen en instellingen : 3 26 feb 2018
My Tele2 onbereikbaar gemaakt door Tele2 Klacht over Tele2 : 1 29 sep 2017
Tele2 (geen) webmail. Klacht over Tele2 : 2 13 sep 2017
Tele2 NAT-Type Gameconsole. Netwerk vragen, uitbreidingen en instellingen : 5 08 aug 2017
Advertentie