obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Post hier alles m.b.t. de TV diensten.
 Onderwerp afdrukken
Geblokt beeld
misssan
Ja die heb ik net zoals de meeste nederlanders tegenwoordig! Wat heb jij dan? Een bruine met een dikke buik?Grin
Wat wil je hier eigenlijk mee zeggen, dat je dan geen optimaal beeld krijgt? Nou kijk, mijn kabel van UPC geeft beter beeld op mijn grote, 'platte' tv dan tele2 met zijn digitaal. En t lijkt mij dat het toch iets van verbetering moet geven, maar nee!
En ik weet ook wel dat ik er geen full HD uit haal, ja met een blue ray dvd, dit weet ik allemaal! MAAAAAAAAAR scherper beeld had ik toch wel verwacht!

(zie bericht van,WebServiceTele2) Vanmiddag werd ik door tele2 gebeld, en ze zouden de software gaan aanpassen of ik kon digitaal opzeggen! Nou ik wacht die beloofde nieuwe software af en als dat niks uithaalt dan mogen ze het idd stopzetten! Drama Sad
Gewijzigd door misssan op 07 april 2009, 15:49
nog 10 en een halve maand voor ik tele2 kan opzeggenFrown
 
cornfed
Kijk, je bent nu bij de kern van het probleem.
Je denkt dat digitaal ook automatisch hoge kwaliteit betekend.
Dat is zeer zeker niet zo.

Digitaal tv of analoge tv betekent alleen de manier van transport en verwerking van de tv signalen.

Bij Tele2 digitale tv is de datastroom (bitrate) te laag voor grote platte tv's.
De techniek die gebruikt wordt is nu al vier jaar oud.
Toen waren er nauwelijks grote tv's.
Tele2 of beter gezegd Versatel toentertijd, hebben veel geld geinvesteerd in de apparatuur en infastructuur.
Helaas hebben ze veel geld verloren met die investering en daarom konden ze nooit blijven investeren om bij tijd te blijven.

Voor jou is gewoon het beste om aan Tele2 te vragen om in ieder geval de tv dienst te stoppen.

Voor grote platte tv's is alleen digitale kabel of satelliet tv de beste manier om tv te kijken.
Gewijzigd door cornfed op 07 april 2009, 21:03
 
Qrius
"Voor jou is gewoon het beste om aan Tele2 te vragen om in ieder geval de tv dienst te stoppen.
Voor grote platte tv's is alleen digitale kabel of satelliet tv de beste manier om tv te kijken."

Grote platte tv's, wat is groot? 32"? op zulke "grote" tv's doet tele2 het dus niet goed?
wel handig om te weten, heb nu nog zo'n grote bak beest maar als de vakantiegeld binnen is wil ik over op zo'n grote platte tv.
Heb je verbinding ?? halloo ?
 
cornfed
Groot begint bij mij vanaf 40 inch...Smile

Hangt ook wel van de tv zelf af.
De ene tv kan beter zulke kwaliteit upscalen dan de andere.
Je moet in het oog houden dat lcd/plasma maar één resolutie kan draaien. Namelijk de resolutie waar hij voor gebouwd is.
Dus HD Ready of Full HD (1280 bij 720 pixels of 1920 x 1080 pixels respectievelijk).
Alle materiaal via tuner, scart of hdmi moet omgerekend worden naar die bovenstaande resolutie.
Tenzij het signaal exact de juiste resolutie kan leveren, dan is er geen upscalen.

Tele2 heeft dus eigenlijk 2 problemen met de nieuwe technieken:
* te lage bitrate in het signaal
* de decoder heeft geen digitale verbinding met de tv. De decoder mist dus een hdmi uitgang.
Gewijzigd door cornfed op 08 april 2009, 10:24
 
Qrius
haha oke, groter dan 40inch wil ik niet gaan hoor Grin, dacht meer aan 32inch.

"* de decoder heeft geen digitale verbinding met de tv. De decoder mist dus een hdmi uitgang"
Dat is idd een punt wat ik ook miste op de decoder, plus dat die erg traag reageer met zender wisselen ed.

Er zijn nog genoeg punten wat tele2 kan verbeteren :p

Hoop dan maar dat het goed gaat als ik die nieuwe tv heb....
Heb je verbinding ?? halloo ?
 
misssan
Ehmmm, full HD, 117 cm, 42 inch LCD Smile Verschrikkelijk ik weet t...
Ik mag nu van tele2 het digitale gedeelte van t abonnemt opzeggen, raden jullie dit dus aan?Cool
Het enige wat echt mooi is op deze tv is een blue ray dvd Frown En dan te bedenken dat de rest van Europa gewoon 1080 HD uit de kabel krijgt en wij als enige door onze geliefde kabelmafia UPC enzo niet Sad Zit je dan met je goeie gedrag en je full HDPfft

*Een tip voor tele2* Een HDMI kabel vanuit t digitale kastje zou misschien al beter zijn dan die antieke scartkabel die ze nu gebruiken
Gewijzigd door misssan op 08 april 2009, 14:08
nog 10 en een halve maand voor ik tele2 kan opzeggenFrown
 
Qrius
Hdmi is de toekomst :p

Maar als ik dat zo lees en begrijp kan ik nog beter mijn oude grote bak beest houden..haha Grin

Je kunt het opzeggen, en naar een andere maatschappij gaan; upc, kpn (interactieve tv), oid.
Heb je verbinding ?? halloo ?
 
misssan
Ja idd je wordt er niet blij van hoor!
Tenzij je een kleiner formaat tv neemt, maar wil je dat? Smile
Weet je nog hoelang geleden de breedbeeld tv's kwamen? Nou kijk maar hoelang er nu in breedbeeld wordt uitgezondenFrown De meeste mensen hebben hun breedbeeldbakbeest alweer de deur uitgedaan voor een platte dus eigenlijk hebben zie die andere ook voor jan met de korte achternaam aangeschaft (ik ben daar 1 van) Als ik bij een kennis van mij kijk die heeft nog een grotere dan ik, 127 cm plasma en een UPC kastje met DVD erin KEI mooi beeld hoor! Dus denk er nog maar even over na...
Tegen de tijd dat er hele goede digitale kastjes komen of 1080 HD uit je kabel zijn er vast weer veel betere tv's en ook goedkoper...
Gewijzigd door misssan op 08 april 2009, 15:05
nog 10 en een halve maand voor ik tele2 kan opzeggenFrown
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Geblokt beeld', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Paars beeld Algemeen : 3 27 mrt 2014
Denon 1912 AV receiver geeft geen beeld/geluid Settop boxen / digitale ontvangers IPTV : 8 14 jan 2013
beeld kleurt rood TV diensten : 19 07 jun 2012
Geen TV beeld TV diensten : 2 08 mei 2012
geen beeld maar wel geluid Storing : 1 29 mei 2011
Advertentie