obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Post hier ervaringen en problemen met de installatie en aansluitingen van het Tele2 modem
 Onderwerp afdrukken
draadloze verbinding modem valt weg
xlent
Ik ben verhuisd en op het nieuwe adres valt de verbinding van mijn modem steeds weg.
Heb al een hard reset gedaan en alles opnieuw ingesteld waarna het weer even goed werkt. Na een paar uur ligt de verbinding eruit. Alle lampjes branden groen op de modem. Ik kan er allleen geen verbinding mee maken. Ook niet als ik 192.168.1.1. in mijn explorer typ. Het gaat om een DV201 Davolink. Aan de sterkte van het signaal ligt het ook niet want ik zit langs de modem.

Iemand enig idee?
 
cornfed
Je moet toch proberen om via een netwerkkabel eens te werken.
Als je daar ook een uitval krijgt, kunnen we de WLAN uitsluiten.
Je zit toch langs de router, dus afstand is geen bezwaar.
 
xlent
Wegens weinig tijd gisteren pas weer het een en ander geprobeerd. Met de netwerkabel (op lan3 of lan 4) krijgik precies hetzelfde.Net of de verbinding wegvalt en dan weer terugkomt. Met draadloos heb ik ook niet altijd uitstekende verbinding terwijl ik ernaast zit. Net of het signaal niet goed is. Iemand nog enig idee.
 
cornfed
Als je via een netwerkkabel dezelfde problemen hebt, is het waarschijnlijk dat er iets mis is met de router of met de DSL lijn naar de centrale.

Je kan nog proberen om de splitter (als die nog hebt) er uit te halen. Je sluit de router dan direct op je telefoonlijn.
Of je kan de voeding eens uitwisselen voor een ander soortgelijk exemplaar (let op de stroomwaardes).

Als dat geen effect sorteert, zou ik gaan bellen met Tele2 voor een technisch onderzoek.
 
xlent
Is de splitter er alleen maar om het telefoonsignaal van het adsl signaal te scheiden? Anders kan bij mij de splitter er wel tussenuit blijven aangezien ik er geen telefoon op aangesloten heb.
Maar ik heb toch een vermoeden dat het aan de centrale ligt aangezien er voor ons een bejaard stel heeft gewoond die nooit internet hebben gehad.
 
cornfed
De splitter kan dan weg.
 
Tele2 Webcare
Geachte Xlent

Stuurt u mij alstublieft een email met uw mobiele nummer en klantgegevens. Ik ben een medewerker van Tele2
en kan voor u kijken wat er aan de hand is. Mijn email adres is: webservice@tele2.nl

Met vriendelijke groeten,

Tele2 webservice

////////////////////////////////////////////////////////////////////////

Ik vertrouw erop u voldoende te hebben geinformeerd.

Met vriendelijke groet

Tele2 Webservice
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'draadloze verbinding modem valt weg', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Airport verbinding verbreekt steeds Algemeen : 1 13 apr 2020
Problemen Comtrend CT-6373 Modem-Router Algemeen : 23 06 jun 2017
wekkergeluid uit modem Installatie en aansluit problemen Tele2 modems : 1 29 aug 2016
Tele2 met eigen modem en eigen router Algemeen : 2 08 aug 2016
VPN verbinding Netwerk vragen, uitbreidingen en instellingen : 2 01 mrt 2016
Advertentie