obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Post hier alles m.b.t. de TV diensten.
 Onderwerp afdrukken
Samsung decoder en HD-recorder
Bart83
Ik hem m'n recorder met scart aangesloten op decoder. Om op te nemen zet ik allebei de apparaten aan, logisch lijkt mij. Dan neem ik een programma op met hdd optie. Programma neemt op. Dan stop ik hem na, laten we zeggen, een minuut. Ik ga naar menu van recorder maar zie bij speellijst alleen maar sneeuwbeeld. Hoe kan ik de kanalen zoeken? Ook op DVD-schijfje opnemen lukt niet.
 
cornfed
De decoder alleen aanzetten is niet genoeg.
Via het menu moet je de zender(s) uitkiezen.
In mijn vorige bericht had ik dat al aangegeven.
Je moet met beide apparaten te gelijk werken.

Heb je de HDD ook ingesteld op de externe bron (decoder)?
In de handleiding staat hoe dat moet.
Gewijzigd door cornfed op 05 december 2009, 00:12
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
Bart83
Ik heb nooit een handleiding gekregen bij de installatie, maar dat terzijde. Mooi dat internet bestaat! Er loopt een scartkabel naar de bovenste ingang van de decoder. Voor HDD heb ik niets speciaals ingesteld. Het gaat mij erom dat als ik wil afspelen de decoder moet uitzetten en er vervolgens op mijn tv, bij het aanzetten van mijn recorder geen kanalen komen. Ook met zoeken levert dat niets op. Opnemen is het probleem ook niet op HDD, maar wel bij DVD-schijfje. Is het verplicht om een tijd in te stellen bij een opname (ik heb nog geen programma aan de playlist toegevoegd overigens).
 
cornfed
Dus de decoder geeft geen beeld door naar de tv via de SCART lus van de HDD recorder en decoder?..!
Zou kunnen dat die geen beeld doorlaat als hij uit staat.
Ik kan dat niet uittesten. Ik heb geen tv van Tele2.
Je moet dan een tweede SCART kabel aanleggen tussen HDD en je TV. Dat zou moeten werken.

Waarom op je DVD schijfje niet opgenomen wordt, is mij een raadsel. Van die HDD recorder zelf weet ik niets specifieks.
Gewijzigd door cornfed op 06 december 2009, 22:29
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
Bart83
Decoder geeft wel beeld door via scart naar tv maar niet naar decoder. Heb al een tweede scartkabel aangesloten tussen tv en recorder, maar dat hielp niets. Probleem is de kanalen zoeken via de recorder. Als ik die kan vinden, is het opgelost. Daarvoor moet ik uit het Tele2 menu sowieso, dus decoder moet dan uit. Met als gevolg dat ie niet meer in contact staat met recorder.
 
Bart83
sorry, eerste zin eindigt natuurlijk op recorder ipv decoder.
 
cornfed
De handleiding voor je installatie vindt je hier: http://www2.tele2.nl/handleidingenpag...ing_TV.pdf

Zal nog eens het op een rijtje zetten.

Scart tussen decoder en recorder. Bovenste gebruiken van de decoder.
Scart tussen decoder en tv. Onderste gebruiken.
Decoder aanzetten. Recorder aanzetten.
Zet de recorder in op het AUX of extern kanaal.
Via de decodermenu een zender uitkiezen of programmeren.
Als er beeld is op de tv, moet de recorder ook dat beeld krijgen.
Je kan een opname starten op recorder.

Het afspelen zou automatisch moeten gebeuren.
De decoder zou uit moeten blijven, weet dat niet zeker.
Heb je de goede SCART kabel? Sommige zijn niet volledig bedraad. Bij die kan je alleen afspelen.
Gewijzigd door cornfed op 06 december 2009, 23:17
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
cornfed
Ooh, je maakt mij nieuwsgierig.
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
baatje30
Is de nieuwe HD box echt zonder meerdere tuners? Sorry dat vind ik heel jammer. Dan is upgraden op voorhand al geen optie meer voor mij.

Hoe is het tegenwoordig met het zender aanbod? Zijn er bijvoorbeeld ook 4 Eredivisie live kanalen, 6 Sport1 en 5 Film 1 kanalen?

EDIT: Laat maar sorry. Ik zie nu op de site van Tele2 het zenderoverzicht: http://tele2.gebruikers.eu/tv/zenderoverzicht.html Dit is kansloos in vergelijking met wat ik nu heb (UPC).
Gewijzigd door baatje30 op 23 december 2009, 09:50
 
Bart83
Probleem is nog niet opgelost. Scart vanuit hd recorder naar tv geen een hoop geluid en een groen beeld. Fout dus! Opnemen en afspelen lukt nog niet, want op alle AV-kanalen vind-ie geen zenders.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Samsung decoder en HD-recorder', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Zelf extra decoder kopen teogestaan? Settop boxen / digitale ontvangers IPTV : 1 30 jun 2017
code voor tele2 amino / aminet decoder te besturen via philips Goeiedag, ik heb zojuist een philips Installatie en aansluit problemen Tele2 modems : 1 01 aug 2014
Bestaande Tele2 modem aanluiten op nieuwe decoder Installatie en aansluit problemen Tele2 modems : 4 05 mei 2014
Eigen DVD recorder aansluiten Storing : 4 14 nov 2013
Samsung s4 setupbox Tele2 vaste telefonie via internet (VOIP) : 4 30 okt 2013
Advertentie