obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Nog geen categorie gevonden waar je je post kwijt kunt? Dan hier maar.
 Onderwerp afdrukken
ADSL Budget op netbook overzetten
hedymartin
Met het Zonnet ADSL Budget abonnement (nu onder Tele2) heb ik al jaren via een ADSL USB modem (Conexant V2) zonder problemen kunnen internetten. Inmiddels heb ik een Msi Wind netbook gekocht en probeer via het interne modem van het netbook (Realtek RTL8102E Family) een internetverbinding te krijgen, maar dat lukt niet. Ik heb het snoertje dat uit de splitter komt en op het ADSL USB modem was aangesloten (met een 'telefoonstekketje'Wink omgezet naar de ethernet-ingang van het netbook. Maar ik krijg geen internetverbinding. Bij de LAN-verbinding staat dat de 'netwerkkabel is niet aangesloten'. Wat moet ik doen om de internetverbinding op mijn netbook tot stand te brengen ?
 
cornfed
Je verwisselt twee soorten modems.

De Conexant is een ADSL modem met alleen een USB aansluiting voor je pc.
Op de laptop zit een analoog modem. Dus alleen geschikt voor ouderwets inbellen.

Dus een compleet andere techniek.

Je moet je USB modem dan ook via USB aansluiten op je laptop
De telefoonlijn vanaf de splitter gaat gewoon zoals normaal op je USB modem.
Of je ook de juiste drivers hebt voor je OS, weet ik niet.
Er zijn niet veel mensen meer die nog met die oude modems werken.
Ik heb ook nog zo een ding ergens in de kast liggen.


Aangezien je ook nu draadloos kan internetten, lijkt me het beste om een draadloze router
met ingebouwd modem te kopen en die te gebruiken in plaats van de Conexant.
Gewijzigd door cornfed op 14 mei 2009, 14:34
 
Anoniempje
Of je neemt adsl2 hoef je ook niets meer aan KPN te betalen. Volgens mij is alleen internet goedkoper dan ADSL budget + KPN kosten, en je hoeft geen eigen modem te kopen, ideaal toch?
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'ADSL Budget op netbook overzetten', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Tele2 adsl en eigen modem Netwerk vragen, uitbreidingen en instellingen : 8 25 feb 2016
ADSL traag Usenet download Snelheid : 3 29 okt 2013
Snelheid ADSL-verbinding ingestort Snelheid : 16 15 okt 2011
internet adsl Algemeen : 4 28 mei 2011
Snelheid probleem + klantenservice probleem ADSL 20Mb Snelheid : 4 07 feb 2011
Advertentie