obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Vermeld afstand tot telefooncentrale en post je ADSL
 Onderwerp afdrukken
Drama tele2 internet en bellen
bossie
Hallo sinds Sept 2007 is tele2 bezig voor mij een stabiele verbinding te leveren.
Dat lukt maar niet, er is al 5 keer een nieuw modem gestuurd, er zijn 4 monteurs langs geweest, allemaal tevergeefs.
Nu is er afgelopen vrijdag een monteur van KPN, door tele2 gestuurd en die heeft vanaf de wijk centrale tot aan mijn modem de lijn "door gepiept" en gechecked.
"Aan de lijn mankeert niets evenals de infra in de centrale" was zijn conclusie.
Dus zit ik nog steeds met een gammele verbinding.
Wat hij wel zei was: "dan probeert u toch een ander modem/router"
Kan dat? Mij is verteld door Tele2 technischedienst dat dit niet kan.
Is er iemand met ervaring op dat gebied?
Zo ja welk merk/type kan ik dan gebruiken?

PB
Gewijzigd door bossie op 18 mei 2009, 11:59
 
cornfed
De suggestie van de KPN monteur is zeker niet verkeerd.
Helaas had hij niet de benodigde kennis over Tele2.
De technische helpdesk heeft gelijk in je kwestie.

Waarom zit al vanaf 2007 al bij Tele2 als je verbinding niet goed is?

 
bossie

Quote

cornfed schreef:
De suggestie van de KPN monteur is zeker niet verkeerd.
Helaas had hij niet de benodigde kennis over Tele2.
De technische helpdesk heeft gelijk in je kwestie.

Waarom zit al vanaf 2007 al bij Tele2 als je verbinding niet goed is?

Probeer er maar eens af te komen, van dat tuig!
 
cornfed
Ik weet niet precies wat de problemen zijn, maar als iets niet geleverd wordt, waar wel voor betaald wordt, je zonder problemen van je contract af kan.

Heb/had je een twee jarig contract?
Gewijzigd door cornfed op 18 mei 2009, 12:55
 
bossie

Quote

cornfed schreef:
Ik weet niet precies wat de problemen zijn, maar als iets niet geleverd wordt, waar wel voor betaald wordt, je zonder problemen van je contract af kan.

Heb/had je een twee jarig contract?
Yep, iets dat tussentijds veranderd is, een upgrade naar 20Mb (mmmmmm, zeg maar 12 als het werkt).
Dus ik zit er tot Mei 2010 aan vast.
Ze willen niets horen van opzeggen, ze willen een kans krijgen het in orde te maken.
Stoppen met betalen en je krijgt een deurwaarder aan de broek.
Nee het is incompetent tuig.

PB.
 
cornfed
Je was niet tevreden, maar je gaat wel een nieuw contract aan?
 
bossie

Quote

cornfed schreef:
Je was niet tevreden, maar je gaat wel een nieuw contract aan?
Nee, nou ja, het is een heel verhaal.
Ik bestel augustus 2007 internet en bellen(4mb/0.5mb) bij Tele2, dat wordt op 1 September 2007 geleverd.
Krijg dus geen laptop die per 1 Sept in de deal zit(BUMMER!)
Nou vanaf dag één een wegvallende verbinding.
Van alles gedaan, maar in iedergeval heel vaak met de klantenservice gebeld.
Tot medio April 2008, drie keer het modem vervangen, monteurs van tele2/versatel en Imtech langs geweest maar die konden niets vinden.
Toen viel er rond half Mei een folder in de bus, dat als ik een upgrade nam naar 20mb/2mb ik geen extrakosten had, ook niet de maandelijkse abbo kosten.
Klantenservice gebeld, met de vraag: "het gaat allemaal niet zoals we verwachten, is upgraden danwel een oplossing?"
Konden ze geen antwoord op geven, ik wordt teruggebeld.
Twee dagen daarna een piepeltje van de Technischedienst die me vertelt, dat ik een ander modem krijg voor 20mb en dat dat veel beter is dan de modem die ik nu heb.
Nou wat doe je dan, als goede hollander, lekker goedkoop, wel 4 keer de snelheid.
Wat ee teleurstelling, het betere moden is ook een Davolink DV201.
Net zo een als ik al had, met de zelfde symptomen.
Maar wel een contract dat tot Mei 2010 loopt.
Zo wordt er aan klantenbinding gedaan.
Ik heb er geen goed woord voor over.
Maar we dwalen af, waarom kan een willekeurig ADSL2-Voip modem niet op die lijn werken?

PB.
 
cornfed
Bedankt voor de info.

Ik vermoed dat je een slechte lijn hebt met de telefooncentrale.
Als je problemen hebt met je DSL verbinding, zal een snelheidsverhoging alleen maar averechts werken.
Blijkbaar is er door meerdere monteurs naar de lijn gekeken en zij konden weinig verbeteren.
Het is aannemelijk dat er geen DSL verbinding kan worden gemaakt zonder storingen.
Ook is het 'advies' van de technische helpdesk om te upgraden van slechte kwaliteit.
Ieder die technische kennis heeft van DSL techniek zou nooit zo een advies geven.

Als je niet tevreden bent, moet je een klacht brief schrijven naar Tele2.
Daar moet je duidelijk omschrijven wat het probleem is en wat er tot nu toe gedaan is.
Zet daarin een redelijke termijn om de problemen alsnog op te lossen (enkele weken).
Als dat niet lukt of geen reactie is van Tele2, mag je om contract ontbinding vragen wegens dwaling.
Je moet niet steeds blijven bellen met de helpdesk. Zij kunnen je maar beperkt helpen.
En verstuur je brieven altijd aangetekend! Ander is er geen bewijs!

Op je extra vraag over het modem:
Het modem en het netwerk van Tele2 zijn beveiligd door wachtwoorden. Die zijn alleen bekend bij Tele2.
En dat is het grote probleem. Niemand heeft toegang of weet die wachtwoorden.
Gewijzigd door cornfed op 18 mei 2009, 23:29
 
Tele2 Webcare
Geachte Bossie

Stuurt u mij alstublieft een email met uw mobiele nummer en klantgegevens. Ik ben een medewerker van
Tele2 en kan voor u kijken wat er aan de hand is. Mijn email adres is: webservice@tele2.nl

Met vriendelijke groeten,

Tele2 webservice
 
bossie

Quote

WebServiceTele2 schreef:kan voor u kijken wat er aan de hand is.
Bedankt, email is onderweg.
grt Piet.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Drama tele2 internet en bellen', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
tele2 nummerbehoud, wat is hiervoor nodig? Tele2 mobiele telefonie (GSM) : 2 23 okt 2021
kinderen veilig en beschermd het internet op te laten gaan Tele2 Internet beveiligingspakket : 2 22 nov 2018
Netwerknaam plotseling teruggezet naar Tele2 Netwerk vragen, uitbreidingen en instellingen : 3 26 feb 2018
My Tele2 onbereikbaar gemaakt door Tele2 Klacht over Tele2 : 1 29 sep 2017
Tele2 (geen) webmail. Klacht over Tele2 : 2 13 sep 2017
Advertentie