obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Post hier ervaringen en problemen met de installatie en aansluitingen van het Tele2 modem
 Onderwerp afdrukken
Mogelijke oplossing/verbetering snelheid
toyboy
Hallo Allemaal.

Na bijna alle berichtjes gelezen te hebben die betrekking kunnen hebben op de Davolink modem,heb ik misschien een oplossing. Graag een reactie of dit een goed idee is. Heb ongeveer een jaar tele 2 en ook ik ben niet helemaal te vrede over de download snelheid en het wifi signaal van de modem.
Ik woon in een lange woning, met brandvertragende muren. Mijn modem in de meterkast geeft bijna geen wifi signaal in de huiskamer. Nu staat de modem in de huiskamer, maar de aansluiting tussen het ISRA punt en de modem is ongeveer 20 meter telefoonkabel, wat dus een groot snelheidsverlies op levert. Is het nu een idee om de Davolink in de meterkast te hangen, wifi en router functies uit te schakelen zoals hier op het forum staat aangegeven. Vervolgens een cat-5 kabel van de Davolink naar een nieuwe router met wifi trekken in de huiskamer. Ik denk namelijk dat de cat-5 kabel minder verlies heeft dan de telefoon kabel. Zou dit ten goede komen aan de internet snelheid en het wifi signaal. Afhankelijk van welke router ik aanschaf, heb ik ook meer poorten vrij voor b.v. nas e.d. En misschien kan ik de modem op een ander plaats zetten dan alleen bij de telefoon aansluiting i.v.m. de lengte van de kabel. Een router met snellere poorten zou ook het onderlinge bedrade deel versnellen. Ik weet niet of er ook snellere wifi bestaan dan 54 MB. Ik begrijp dat je geen sneller internet verbinding kan krijgen dan uit het ISRA punt komt..

Alvast bedankt voor jullie opties
Toyboy
 
Bill
Je gedachten gang is goed! Cool

De afstand tussen isra punt en modem zo kort mogelijk houden +/- 20 centimeter. 100 meter utp kabel geeft nauwelijks verlies.

Je kunt dan e.v. een draadloze router aansluiten. Echter wifi/draadloos is storingsgevoeliger en kan minder connecties aan. Met name bij veelvuldig downloaden is wifi niet aan te bevelen. Beter is bedraad.
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
toyboy
Hallo Bill

Ik ga dit binnen kort even proberen, dan zal ik mijn bevindingen mail. Ik ga er vanuit dat het wel goed komt.

Bedankt voor je antwoord
Toyboy
 
kobus1960
Hele late reactie (ben net lid).
Ik heb het alsvolgt op kunnen lossen, alleen omdat ik de gelegenheid had zover te komen.
Mijn buren hebben een totale verbouwing uit laten voeren en derhalve moest zelfs de straat open om de KPN
voorzieningen te verleggen. Ik heb toen met toestemming van de KPN'ers zelf vanaf de straatkoppeling met
CAT5 een verbinding gemaakt naar m'n ISRA/modem. KPN heeft zelfs de lassen gemaakt aan de straatzijde, iets wat
je zelf ook kunt met goede APM tang en dito busjes. We hebben hierop het verschil aan straatzijde en modemzijde
gemeten, geen 2 procent verlies over 25 meter. Ik mocht al niet klagen, maar nu al bijna 2 jaar 16 MB steady.
Ik kon dus op dat moment ook m'n modem plaatsen waar ik m optimaal kan benutten, ook qua WIFI.
Vanaf dat punt verder gegaan op een Netgear switch voor de overige punten in huis, die heb ik gewoon bekabeld.
Voor buiten en gasten in hele huis heb ik altijd meer dan voldoende draadloos signaal.

Enige wat ik nu ervaar, al een paar dagen is een bizar meetresultaat.................., ik ga ervan uit dat het niet klopt,
m'n payserver draait ruim 2 MB.

550824210
551217256
 
cornfed
Doe maar een .bin download. Dat is je ware snelheid.
http://www2.versatel.nl/100mb.bin

Ik heb je andere post in het andere topic maar verwijderd.
Je mag gerust een nieuw topic starten als je niets vindt dat goed aansluit op je verhaal.
Anders krijgen we teveel topic vervuiling op dit forum.Pfft
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
kobus1960
De BIN file download nu met 1,7 MB/S, dat klopt beter dus.
Vandaag even geinformeerd bij Tele2, op 2951 idd Fiber beschikbaar.
Die snelheidsafwijkingen waren het resultaat van tests tbv fiber vorige week.
Moet alleen even wachten tot eind november, heb nog een laptop contract ..............Frown
 
cornfed
Heb je even mazel dat VDSL beschikbaar is bij jou.

Dus je wilt in november om gaan, begrijp ik?
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
kobus1960
In principe wel, ik kan de aanvraag 4 weken voor afloop contract, dwz 13 november, plaatsen.
De medewerker van de helpdesk vond het belachelijk dat het nu al niet kon, zijn superieuren willen het zo.
Ik blijf in de tussentijd natuurlijk wel kijken wat andere providers doen, zoals Ziggo alhier.
Tele2 bevalt prima, ik wil wel sneller ivm payserver die ik veelvuldig gebruik, maar het moet wel leuk blijven.
 
cornfed
Dat is een groot nadeel van die laptop actie toen.
Als je eerder er van af wilt, moest je voor de laptop alsnog bijbetalen.
Dus, je kan ook niet zomaar 'upgraden' naar een hoger abonnement.
Je moet de looptijd uitzitten helaas.
Gewijzigd door cornfed op 04 september 2009, 00:30
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Mogelijke oplossing/verbetering snelheid', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Te verwachten snelheid Internet tot 50 Mbit/s via VDSL : 6 06 jun 2016
Download snelheid Algemeen : 1 06 mei 2016
problemen draadloze snelheid. Internet tot 50 Mbit/s via VDSL : 11 13 feb 2014
Wifi verbinding valt weg. Tele2 oplossing monteur ad 80 euro Installatie en aansluit problemen Tele2 modems : 15 21 dec 2012
Snelheid ADSL-verbinding ingestort Snelheid : 16 15 okt 2011
Advertentie