obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Geen verbinding met internet. Meld hier storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
 Onderwerp afdrukken
Sommige sites niet of traag te openen
b@bs
Hier (Weert, Limburg) hetzelfde probleem. Kan o.a. niet op myspace komen
Gewijzigd door b@bs op 21 juni 2009, 17:27
 
kleijer
Hier in Rijssen (oost-nederland) hetzelfde probleem, veel websites werken niet... bv hotmail.com en ikea.nl heb net met de klantenservice gebeld, het is nu een landelijk probleem en ze gaan er mee bezig!
 
b@bs

Quote

HB1984 schreef:
Ja ja, er zijn medewerkers op de telefonische Klantenservice die opletten en deze site bezoeken, zij het niet vaak, maar nu even weer wel. Ik hoop niet dat iemand dit al gepost heeft, merken we vanzelf

Het probleem zit hem in een aantal DNS-servers die problemen hebben met de site van Hotmail.com. De site lijkt niet herkend te worden en dan gaat communicatie natuurlijk niet zo makkelijk. Over andere sites heb ik zelf nog geen telefoontjes ontvangen. Mogelijk dat deze hetzelfde probleem hebben en dus ook dezelfde onderstaande oplossing.

Het volgende als oplossing:

In XP:
1.) Start
2.) Configuratiescherm
3.) Netwerkverbindingen
4.) Open de eigenschappen van de te gebruiken verbinding.
5.) Klik op Internet Protocol (TCP/IP) of Internet Protocol Versie 4. LET OP: Haal vooral niet het vinkje weg!!! Klik op het woord. Hierdoor wordt de achtergrond van het woord blauw en kun je de knop eigenschappen van dit protocol aanpassen.
6.) Voer als voorkeurs DNS-server 62.58.50.6 in.

In Vista:
1.) Start
2.) Configuratiescherm
3.) Netwerkcentrum
4.) In de linkerkolom staat 'Netwerkverbindingen beheren.
5.) Open de eigenschappen van de te gebruiken verbinding.
6.) Klik op Internet Protocol (TCP/IP) of Internet Protocol Versie 4. LET OP: Haal vooral niet het vinkje weg!!! Klik op het woord. Hierdoor wordt de achtergrond van het woord blauw en kun je de knop eigenschappen van dit protocol aanpassen.
7.) Voer als voorkeurs DNS-server 62.58.50.6 in.

Hiermee zou het opgelost moeten zijn en zou de site van Hotmail weer toegankelijk moeten zijn. ECHTER, het is aan te raden om deze instelling af en toe ongedaan te maken en dus de DNS-server automatisch te laten detecteren om te testen of het dan ook gewoon weer werkt. Er is nog niet bekend wanneer het probleem opgelost is. Als het werkt met het automatisch detecteren van de DNS-server, zou het helemaal opgelost moeten zijn.


Bedankt voor deze tijdelijke oplossing.... Kan weer op mijn myspace site Grin
 
kleijer

Quote

HB1984 schreef:
Ja ja, er zijn medewerkers op de telefonische Klantenservice die opletten en deze site bezoeken, zij het niet vaak, maar nu even weer wel. Ik hoop niet dat iemand dit al gepost heeft, merken we vanzelf

Het probleem zit hem in een aantal DNS-servers die problemen hebben met de site van Hotmail.com. De site lijkt niet herkend te worden en dan gaat communicatie natuurlijk niet zo makkelijk. Over andere sites heb ik zelf nog geen telefoontjes ontvangen. Mogelijk dat deze hetzelfde probleem hebben en dus ook dezelfde onderstaande oplossing.

----

Hiermee zou het opgelost moeten zijn en zou de site van Hotmail weer toegankelijk moeten zijn. ECHTER, het is aan te raden om deze instelling af en toe ongedaan te maken en dus de DNS-server automatisch te laten detecteren om te testen of het dan ook gewoon weer werkt. Er is nog niet bekend wanneer het probleem opgelost is. Als het werkt met het automatisch detecteren van de DNS-server, zou het helemaal opgelost moeten zijn.


whoeoehoeooeh met deze instellingen doen de pagina's het weer!! (zelfs op mn mac Smile) geweldig zo'n oplettende medewerker!
 
baatje30
Hallo allemaal,

Jullie hebben me enorm geholpen met de tijdelijke oplossing om een dns nummer in te voeren. Echter niet bij een van mijn pc's.
Ik heb namelijk geen last van sites niet kunnen benaderen.....gelukkig maar. Ook mijn ps3 en xbox 360 gaan prima het internet op.

Het gekke is dat mijn Nintendo Wii niet alle online features kon connecten. Ik kon wel online gamen (dus op bepaalde servers komen) maar ik kon niet alle Wii kanalen bereiken. Ik kreeg steeds een foutmelding dat internet niet werkte. Ben hier vanaf vanmorgen mee bezig geweest. Vanalles geprobeerd en toen las ik dit topic........voor de gok het dns nummer ingevoerd en ja hoor het werkteGrinAngry

Nogmaals bedankt en erg handig zo'n forum!

Marco

Edit: Ik heb nu nog een LAN verbinding op de WII gemaakt en met automatische DNS, zoals er altijd heeft gestaan, en nu werkt dit ook weer. Snappen jullie het?
Gewijzigd door baatje30 op 21 juni 2009, 19:02
 
Pharaoh
je kan natuurlijk ook gebruik gaan maken van open-DNS...
volg alle stappen en vul ipv het genoemde dns servernummer 208.67.222.222 als primary en 208.67.220.220 als secondary dns in....

works fine for me!

grt.
Bert.
 
toyah
Het volgende als oplossing:

In XP:
1.) Start
2.) Configuratiescherm
3.) Netwerkverbindingen
4.) Open de eigenschappen van de te gebruiken verbinding.
5.) Klik op Internet Protocol (TCP/IP) of Internet Protocol Versie 4. LET OP: Haal vooral niet het vinkje weg!!! Klik op het woord. Hierdoor wordt de achtergrond van het woord blauw en kun je de knop eigenschappen van dit protocol aanpassen.
6.) Voer als voorkeurs DNS-server 62.58.50.6 in.

Helaas werkt dit bij mij niet.
Waarom staat er trouwens geen melding op de site van tele2. Ik ben de halve dag al bezig om te zoeken waar dit probleem vandaan kwam. Gelukkig vond ik dit forum Smile
Ga nu de laatste tip uitproberen.
 
toyah
Helaas, ook de tip vam Bert werkt bij mij niet Sad
 
BMW318TI
http://tele2.gebruikers.eu/klantenservice/mededelingen2.html
 
toyah
Ja heb het net ook gezien. De tip van bert werkt wel (had hem eerst bij de netwwerkkaart ingevoerd en dat moest de lan verbinding zijn). Nu heb ik de instelling van tele2 gebprobeerd maar die werkt dus niet ! Daarom Bert alsnog bedankt!
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Sommige sites niet of traag te openen', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
vaste telefonie niet meer kunnen bellen Tele2 vaste telefonie (analoog) : 3 11 jun 2017
Poorten openen voor de Xbox & Playstation Helpdesk : 76 22 feb 2017
Fritzbox firmware v.a. 6.30 werkt niet goed met Tele2 Algemeen : 5 11 feb 2017
Na reparatie pc -pc via tv gebruiken lukt niet meer Algemeen : 1 01 jan 2017
zonnet email verzenden gaat niet meer Algemene computer vragen. : 16 06 sep 2016
Advertentie