obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Vermeld afstand tot telefooncentrale en post je ADSL
 Onderwerp afdrukken
Zeer traag internet met absurd hoge ping
Hulpje99
Hallo Tele2 gebruikers,

Ik heb zelf geen Tele2, maar probeer mijn broer te helpen met zijn problemen.
Hij heeft sinds kort het probleem dat hij Internet niet meer normaal kan gebruiken. Het opbouwen van pagina's als www.nu.nl en andere heel gewone pagina's gaat ongelofelijk langzaam. Zijn up- en downloadsnelheden zijn echter prima. Download zo rond de 15 Mbps op www.speedtest.net. Zijn ping was daar echter hoger dan 18.000!

Ook het downloaden van een bestand van een Amerikaanse website ging best snel (115kb/sec), maar voordat de site was opgebouwd duurde vele minuten.

Als ik een tracert doe vanaf zijn pc naar bijvoorbeeld google.com, dan gaat dat over 19 hops. Doe ik dat thuis vanaf mijn eigen (XS4ALL) aansluiting dan heb ik er maar 12 stappen voor nodig. Dus de routing is niet echt optimaal bij Tele2. Dat schijnt echter een bekend probleem te zijn.

De ping echter is abnormaal. Het is ook pas sinds kort (zondagochtend). Een aantal weken geleden gebeurde het ook. Toen heeft het drie dagen geduurd dat Internet eigenlijk onbereikbaar was. De Tele2 helpdesk kan niets abnormaals zien en beweert dat het aan de PC ligt. Ze kunnen echter niet verklaren waarom er dan zaterdagavond nog geen probleem was, en zondagochtend wel. Tussentijds is er niets op de PC gewijzigd.

Wie heeft advies?
 
jeroen
Helaas heb ik geen advies, maar wel het exacte probleem. Sinds zaterdagochtend. Ik heb nog niet gebeld met de klantenservice, dit ga ik morgen doen als het dan nog niet opgelost is. Groeten Jeroen
 
Anoniempje
Hoelang is de kabel tussen het modem en ISRA? als die langer dan 2m is, korthem in tot onder Smile
 
Hulpje99

Quote

Anoniempje schreef:
Hoelang is de kabel tussen het modem en ISRA? als die langer dan 2m is, korthem in tot onder Smile


Bedankt voor het advies, maar wat los je hier precies mee op? Ik wil graag snappen wat er gebeurd.

Bedankt
 
woutertjuh
Welke windows gebruiken jullie?
Het kan liggen aan een update van windows
misschien kan het programma tcpoptimizer uitkomst bieden.
Zoek ff bij google overal wel te downloaden.
 
Hulpje99
Vista

Overigens, met Firefox gaat het surfen weer gewoon op normale snelheid. Raar. IE8 blijft traag.
Gewijzigd door Hulpje99 op 27 juni 2009, 16:12
 
woutertjuh
precies ik denk dat er een fout in ie8 zit.
misschien een idee om bij internetopties tabblad geavanceerd de standaard instellingen terug te zetten
 
jeroen
Mischien toch een virus? Ik heb dezelfde problemen als jij, en na een nieuwe installatie gaat het een dag goed, en dan is het weer bingo. Hoewel ik na tig antivirus, antipsyware, anti malwarescans geen meldingen krijg van een virus lijkt het er toch op dat er wel een virus in zit. Ook op andere site's wordt er over dit probleem gesproken. Overigens zonder oplossing.
 
woutertjuh
misschien heb je hier wat aan
http://windowshelp.microsoft.com/Windows/nl-NL/help/d9e08acd-9eac-4af8-a4d3-9c6d9e7d5a7a1043.mspx
 
woutertjuh
Hmm ik zou zeggen dat het verschil niet echt te merken is bij het openen van pagina's, tussen 12mbit en 20 mbit.
Wel bij het downloaden natuurlijk als je nu maximaal 12 mbit haalt en niks aan je configuratie hebt veranderd dan heeft tele2 idd wat veranderd.
Wel raar is dat niet alle pagina's traag zijn of juist even snel dit lijkt dan toch een configuratie probleem van internet explorer of iets in de modem.
Waarschijnlijk heeft 12mbit ook te maken met de hoeveelheid gebruikers.
Misschien wanneer het rustig is op internet (snachts) hogere snelheden kan halen mits je maximale snelheid van de lijn op 20 mbit staat afgesteld.
Het is natuurlijk niet voor niets dat tele2 zegt dat het een maximum snelheid is en ze het niet kunnen garanderen dat je het ook werkelijk krijgt.
Gewijzigd door woutertjuh op 30 juni 2009, 15:17
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Zeer traag internet met absurd hoge ping', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
kinderen veilig en beschermd het internet op te laten gaan Tele2 Internet beveiligingspakket : 2 22 nov 2018
Internet ineens te traag voor tv Snelheid : 2 09 jan 2016
Savonds traag internet Snelheid : 8 04 jan 2016
Geen internet bij toevoegen tv dienst Algemeen : 3 12 okt 2015
Veel stiringen en traag internet Tele2 Klacht over Tele2 : 5 10 sep 2015
Advertentie