obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Post hier vragen over uitbreidingen en instellingen van je netwerk. Welke ervaringen en problemen met het instellen van het modem kom je tegen
 Onderwerp afdrukken
Tele2 modem en slingbox
c_veekens
Mensen,

Ik heb een slingbox, deze probeer ik aan te sluiten op mijn tele2 modem.

Van binnen uit het netwerk kan ik zo naar de slingbox, dus vanaf de laptop zie ik mijn tv/slingbox.

maar nu wil ik vanuit een externe pc naar mijn slingbox.

heb in de router netjes mijn poort 5001 open gezet, maar het wil maar niet werken, iemand misscihen nog een oplossing?

Heb nog even wat geprobeerd, kan wel vanuit externe pc naar mijn router pingen, maar verder kom ik niet.

Alvast bedankt,

Gr. Roy
Gewijzigd door c_veekens op 29 juni 2009, 00:08
 
cornfed
Ben helaas niet zo bekend met de Slingbox.
Werk je met vaste ip adressen?
Eventueel de webserver starten op de Slingbox??
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
c_veekens

Quote

cornfed schreef:
Ben helaas niet zo bekend met de Slingbox.
Werk je met vaste ip adressen?
Eventueel de webserver starten op de Slingbox??


De slingbox zit via utp kabel aan de modem vast, deze heeft een vast ip adres: 192.168.1.250 (valt binnen IP bereik).
Verder heb ik via port forwarding en port triggering de poort 5001 (slingbox poort) al open gezet en doorverwezen naar de slingbox, maar nog wil hij hem niet doorverwijzen van buitenaf naar mijn slingbox.

Terwijl de slingbox player op de laptop aangeeft dat alles goed ingesteld staat. Intern netwerk doet dus wel, alleen extern niet.

Iemand nog een idee?
 
cornfed
Heeft de Slingbox ook een firewall? Misschien is dat het probleem.
Er zal wel linux op draaien, vermoed ik.
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Tele2 modem en slingbox', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
tele2 nummerbehoud, wat is hiervoor nodig? Tele2 mobiele telefonie (GSM) : 2 23 okt 2021
Netwerknaam plotseling teruggezet naar Tele2 Netwerk vragen, uitbreidingen en instellingen : 3 26 feb 2018
My Tele2 onbereikbaar gemaakt door Tele2 Klacht over Tele2 : 1 29 sep 2017
Tele2 (geen) webmail. Klacht over Tele2 : 2 13 sep 2017
Tele2 NAT-Type Gameconsole. Netwerk vragen, uitbreidingen en instellingen : 5 08 aug 2017
Advertentie