obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Post hier ervaringen en problemen met de installatie en aansluitingen van het Tele2 modem
 Onderwerp afdrukken
Draadloos instellen ondanks kapotte interne netwerkkaart
Meindert Tele2
Hallo,

Ik heb tot gisteren steeds via een kabelverbinding met Tele2 geinternet. Maar gisteravond heeft (waarschijnlijk) mijn netwerkkaart het begeven. Zou nu graag draadloos internet willen instellen en wil daarvoor een draadloos USB-kaart kopen. MAAR: in de handleiding van Tele2 voor het instellen van een draadloos netwerk staat dat ik dit moet doen door EERST mijn computer via de KABEL met LAN3 of 4 te verbinden... Dit KAN ik NIET omdat ik dus geen interne (kabel)netwerkkaart meer heb...

Klopt dit? Is hier een mogelijke oplossing voor?

Ik kan nog wel eventueel mijn mobiel als modem gebruiken en zo mijn computer met internet verbinden. Kan ik via die manier het draadloos instellen. OF kan ik draadloos activeren door een andere computer aan te sluiten en dan het stappenplan te doorlopen (of stelt íe het dan alleen in voor DIE conmputer)??

Ik hoop dat iemand me kan helpen!

Alvast bedankt,


Meindert.
 
cornfed
Een nieuwe netwerkkaart kost tegenwoordig minder dan €10.
Waarom koop je geen nieuwe?

Overigens kan ook een switchpoort kapot zijn van de router.
Test hem eens in de andere poort (Lan 3 of 4).


Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
Meindert Tele2

Quote

cornfed schreef:
Een nieuwe netwerkkaart kost tegenwoordig minder dan €10.
Waarom koop je geen nieuwe?

Overigens kan ook een switchpoort kapot zijn van de router.
Test hem eens in de andere poort (Lan 3 of 4).



Beste "Cornfed",

Dank voor je snelle eerste reactie. Het gaat om een oude laptop (Dell Inspiron 4100). Ben niet echt een computer(hardware) techneut en ben dus wat huiverig om 'm open te maken. Weet ook niet wat voor kaart er dan in zou moeten. Het leek mij handiger om e.e.a. gewoon via het USB-draadloos te fixen. Is toch ook niet meer zo duur tegenwoordig?

Ben nu aan het proberen of ik de draadloze verbinding (router) kan activeren via een andere computer.

De router zelf is volgens mij OK. Ik had Lan3 en 4 al eens gewisseld, maar het probleem bleef bestaan. Heb ook geen IP meer (ipconfig) en de hardware geeft aan dat de LAN-kaart ontkoppeld is.

Hoor graag nog verdere tips.

Groet,


Meindert.
 
cornfed
Tja, ik kan niet in je beurs kijken. Pfft

Heb je ooit wel je draadloos signaal ingesteld?

Als begin toestand zend de router een onbeveiligd signaal uit met een niet zichtbare naam (SSID).



Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
Tele2 Webcare
Geachte Meindert Tele2,

U kunt ook contact opnemen met de klantenservice van Tele2 om samen met u het draadloos netwerk in te stellen.

Deze is dagelijks te bereiken tussen 8.00 en 22.00 op 0900 241 1602.

Met vriendelijke groet,
Webservice Tele2.

@Cornfed

Met de nieuwe update van Tele2 zendt het Tele2 modem nu een zichtbaar signaal uit.
Het SSID is nu standaard Tele2-modem.
Gewijzigd door Tele2 Webcare op 03 juli 2009, 10:59
 
cornfed
@ WebserviceTele2

Bedankt voor de info. Hoor het nu voor het eerst.
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
Meindert Tele2
@ cornfed
@ webservicetele2

Dank voor de hulp. Ik heb het inmiddels draadloos aan de praat gekregen.

Ik moet alleen wel constateren dat het signaal niet erg sterk lijkt. Mijn computer die vlak bij de antenne/router staat ontvangt een goed signaal, maar mijn mobiele telefoon verliest al signaal op zo'n 8-10 meter afstand. Beetje vreemd.

Groet,


Meindert.
 
cornfed
Geen sterk signaal is normaal. Bekend euvel.
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Draadloos instellen ondanks kapotte interne netwerkkaart', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
vaste telefonie + draadloos internet Netwerk vragen, uitbreidingen en instellingen : 4 25 apr 2015
Draadloos thuis Netwerk Netwerk vragen, uitbreidingen en instellingen : 21 02 mrt 2013
draadloos samsung smart tv aansluiten Netwerk vragen, uitbreidingen en instellingen : 5 24 jan 2013
kan niet meer draadloos printen Algemene computer vragen. : 2 07 jun 2012
Tele2 Zenders automatisch instellen op TV? Internet tot 50 Mbit/s via VDSL : 6 05 mei 2012
Advertentie