obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Nog geen categorie gevonden waar je je post kwijt kunt? Dan hier maar.
 Onderwerp afdrukken
eigen webserver
joeyg22
Hallo wie kan mij helpen heb het volgende probleem:

Ik heb een eigen mailserver opgezet via hmailserver. ik heb poort 25 en 110 opengezet op de router via nat. Ik kan intern ook net jes op mijn outlook op dezelfde pc de mail binnenhalen. Alleen kan ik van buitenaf nog steeds niet bij poort 110.
Met een telnet geeft hij aan kan geen verbinding maken.


Iemand enig idee?
 
rowdy
Je zegt dat Outlook vanaf dezelfde PC verbinding kan maken. In dat geval klinkt het als een (softwarematige) firewall die geinstalleerd staat op de computer zelf. Kun je vanaf een andere computer in je eigen thuisnetwerk wel verbinding maken op poort 110 met je server?
 
joeyg22
Ja dat werkt wel. he tis alleen dat ik van buitenaf niet de mail kan ophalen. heb overigens ook een webserver draaien. En die draait als een zonnetje van buitenaf.
 
rowdy
Ik zal poort 110 eens forwarden naar een server in mijn netwerk en je laten weten of het gelukt is.
 
cornfed
Probeer eens een andere poort.
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
misterh
Beetje outdated... maar ik heb nu zelfde probleem. Op de mailserver zelf kan ik wel verbinden met poort 110 en 25.
Vanuit andere pc in netwerk ook. Van buitenaf krijg ik geen verbinden. Heb telnet geprobeerd:
telnet webserver.xxxxx.xx 110, resultaat:
Er wordt verbinding gemaakt met webserver.xxxxxx.xx...Kan geen verbinding met de host maken, op poort 110: De verbinding is mislukt

dit gebeurt ook voor poort 25, maar dat komt ws doordat tele2 die poort dicht heeft gezet?

Van buitenaf zijn de instellingen van de MX records goed ingevuld. Een mx-query check geeft ook aan dat de mx-record naar mijn IP adres wijst, zoals ik dat in de DNS manager had ingevuld.

enig idee wat het probleem kan zijn??
Gewijzigd door misterh op 10 september 2010, 01:41
 
misterh

Quote

misterh schreef:
Beetje outdated... maar ik heb nu zelfde probleem. Op de mailserver zelf kan ik wel verbinden met poort 110 en 25.
Vanuit andere pc in netwerk ook. Van buitenaf krijg ik geen verbinden. Heb telnet geprobeerd:
telnet webserver.xxxxx.xx 110, resultaat:
Er wordt verbinding gemaakt met webserver.xxxxxx.xx...Kan geen verbinding met de host maken, op poort 110: De verbinding is mislukt

dit gebeurt ook voor poort 25, maar dat komt ws doordat tele2 die poort dicht heeft gezet?

Van buitenaf zijn de instellingen van de MX records goed ingevuld. Een mx-query check geeft ook aan dat de mx-record naar mijn IP adres wijst, zoals ik dat in de DNS manager had ingevuld.

enig idee wat het probleem kan zijn??


Opgelost
Hmmm.... Nog niet 100% bevestigd, maar ik denk dat ik al weet waar dit aan lag.
Ik heb zojuist het volgende geprobeerd: telnet 192.168.1.6 110 (dit ip is de web- en mailserver). Krijg ik gewoon verbinding, en emails die ik verstuurd heb, kan ik met de telnet sessie ook gewoon aflezen. Als ik het ip wijzig in mijn externe ip, dan krijg ik geen verbinding. Komt me erg bekend voor: het NAT loopback probleem. Ik had het vermoeden dat dit het zou zijn, maar ergens dacht ik dat dit probleem alleen bij poort 80 zou spelen (zie ook http://tele2.gebruikers.eu/forum/view...post_15446).
Heb helaas nu niet de mogelijkheid om vanuit een pc buiten het netwerk te testen...

Edit MOD, van de link kliklink gemaakt.
Gewijzigd door kobus1960 op 10 september 2010, 10:01
 
cornfed
Testen doe je via een proxy server.
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
misterh
Test is gelukt. Probleem is dus altijd NAT loopback geweest...

Cornfed -> Hoe zou je dit vanuit een proxyserver testen. Ik probeerde dit uit mbv telnet commandline. Zijn er daarvoor ook proxyservers die op poort 25 werken?
 
cornfed
Poort 25 zit dicht.
Poort 25 dicht op Tele2 netwerk
Poort 25 gaat dicht

Je zou eens moeten zoeken naar publieke proxy servers.
Die zouden dan wel moeten omgaan met alternatieve poorten en telnet.
Of dat mogelijk is moet je zelf eens testen.
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'eigen webserver', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Tele2 met eigen modem en eigen router Algemeen : 2 08 aug 2016
Tele2 adsl en eigen modem Netwerk vragen, uitbreidingen en instellingen : 8 25 feb 2016
mailmap op eigen harddisk Algemeen : 5 24 jan 2016
Eigen router achter Tele2 modem/router Netwerk vragen, uitbreidingen en instellingen : 16 16 jan 2014
Eigen DVD recorder aansluiten Storing : 4 14 nov 2013
Advertentie