obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Post hier ervaringen en problemen met de installatie en aansluitingen van het Tele2 modem
 Onderwerp afdrukken
Draadloos valt weg
Stafke2009
Beste mensen,

Ik heb een probleem met mijn Tele2 MultiMedia modem DV-2020.

Sinds twee weken valt het draadloze gedeelte steeds weg en krijg dan geen verbinding meer.



Ik weet zeker dat het ’t draadloze gedeelte is van het modem, niet externe storing of interferentie.

Ik zit namelijk met 1 PC naast het modem. Bedraad internet werkt goed en ik heb tal van zaken opnieuw ingesteld.

Andere kanalen als 11 heb ik geprobeerd en op auto gezet zodat het access point zelf het meest geschikte kanaal vindt;

SSID en WPA2-Personal Key ingesteld, zelf het ip-adres laten zoeken en het modem ook een keer uitgezet (stroom eraf).

Power lampje brandt, Status lampje knippert, DSL-lampje brandt, Ethernet-lampje brandt en Draadloos accesspoint-brandt.

Laptops ook vlak bij het modem kontakt laten maken. Niets hielp.


Mijn dochter en ik werken allebei met en recente laptop (oudste is nog geen jaar oud) en het probleem doet bij alletwee de laptops voor.

Het draadloos netwerk is zichtbaar, maar hij verbindt gewoon niet. Bedraad internet is goed.

Al bijna een jaar heeft het draadloos internet prima gewerkt (allebei op 1e verdieping met modem beneden) en nu niet meer.

Op dit forum zie ik steeds meer van deze klachten.

Behoudens dat er bij Tele2 geen update is van de draadloze instelling van het modem, vermoedt ik een defect bij het draadloos gedeelte van het modem.

Is het probleem bij jullie bekend en komt het meer voor?

Is hier een oplossing voor? Mijn dochter en ik worden er een beetje moedeloos van.

Vervanging van bruikleenmodem lijkt mij de oplossing.
Hetzelfde probleem ook bij newsforum op 01-07-2009
Daarom heb ik ook naar webservice@tele2.nl gemaild.

Graag adviezen en/of reacties a.u.b.
 
cornfed
Probeer eens uit of je in de beveiligde modus met netwerkmogelijkheden van Windows dezelfde problemen hebt.
Je moet tijdens het booten [F8] ingedrukt houden hiervoor.

Als de problemen blijven bestaan, vermoed ik ook een defecte router.
Je moet dan bellen naar de helpdesk voor een andere.
Gewijzigd door cornfed op 07 juli 2009, 01:00
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
violator69
Ook zelf het probleem gehad, gisteren 1 uur aan de lijn gehangen met iemand van de technische dienst. uiteindelijk modem gereset en kreeg toen weer internet (draadloos) en bekabeld. Moet wel zeggen dat het probleem nog niet helemaal is opgelost wat heb alleen internet als de firewall (ESET) uit staat dus zodra ik m aanzet wordt het internetverkeer geblokkeerd dus mogelijk check ff je firewallsettings.
 
Stafke2009
@cornfed en violator69

Omdat ik op mijn PC ook geen internetverbinding meer had heb ik nog maar even de instelling van het draadloos kanaal terug op 11 gezet en het modem uit en weer aan gezet en sindsdien (07-07-09) functioneert het kabel- en draadloos internet weer als vanouds. Voor zolang het duurt?
Ik zou niet weten waaraan het gelegen heeft. Het lijkt wel of de modeminstelling niet goed naar de laptop werden verzonden.
Als er weer een defect is laat ik dit weten. In ieder geval bedankt voor het meedenken.

Groeten,
Stafke2009
 
cornfed
O.K.
Succes ermee!
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
Wouter
Hier ook dezelfde problemen. Sinds september maak ik dankbaar gebruik van tele2 alleen afgelopen weken ben ik regelmatig het draadloos signaal kwijt. Mijn draadloos netwerk wordt dan ook niet meer gebroadcast.
Ik heb in totaal 5 laptops via wifi draaien en 2 dekstops met de kabel. Bij de laptops vallen telkens de verbindingen tegelijk weg. Hang ik een Linksys ertussen gebeurt er niets. Werkt het prima.
Wanneer ik de stroom een minuut van de Davolink haal en deze dan weer aansluit heb ik overal weer bereik. Wilde net mijn Linksys de deur uit doen maar hou m nog maar even in gebruik.
Als TELE2 de router zou vervangen/repareren hoelang ben je dan je router kwijt?
Gewijzigd door Wouter op 16 juli 2009, 20:18
 
tafelpootje
Ja wij ook, internet heeft het al die tijd gedaan ook op de zolder. en dan zeggen ze dat je de modem beneden moet zetten, maar das echt bullshit want hij heeft het al die tijd gewoon normaal gedaan. beken gewoon dat er een storing is of iets dergelijks. ga geen andere oorzaken kondigen?
 
cornfed
@ Wouter

Tele2 zend je direct een vervangend exemplaar toe.
De defecte router moet later via een retourdoos naar ze opsturen.
Die krijg je ook via Tele2.
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
Wouter

Quote

cornfed schreef:
@ Wouter

Tele2 zend je direct een vervangend exemplaar toe.
De defecte router moet later via een retourdoos naar ze opsturen.
Die krijg je ook via Tele2.


Tnx, Ik zal deze week eens contact opnemen met de Helpdesk.
Ik zal wel laten weten hoe het afloopt.
 
Stafke2009
Hallo, hier ben ik weer.Sad

De daadloze verbinding was maar kort. Daarna weer een tijdje goed. Sinds vandaag helemaal niet meer. Heb gebeld met helpdesk Tele2 en kreeg standaard procedure-antwoorden zoals nieuw draadloos netwerk instellen, init-reset, etc. Ik heb al aangestuurd op disfunctioneren/defect van draadloos gedeelte van modem, maar van afstand hebben ze mijn modem doorgelicht en functioneert volgens hen goed. Als mogelijke oorzaak geven ze de zwakke internetverbinding 4MB via telefoonlijn te zwak voor 3 pc's. (1 vast bekabelde pc en 2 Laptops) Terwijl ik al een jaar met 1 pc's + 1 laptop werk en sinds maart09 met 2 laptops en 1 PC en dat ging PRIMA!
Bel morgen weer voor 2e lijn (technische) om aan te sturen op vervanging modem.Frown
Graag reactie
Stafke2009
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Draadloos valt weg', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
vaste telefonie + draadloos internet Netwerk vragen, uitbreidingen en instellingen : 4 25 apr 2015
Sinds 4 dagen valt internet 's avonds weg Snelheid : 8 23 jun 2014
Draadloos thuis Netwerk Netwerk vragen, uitbreidingen en instellingen : 21 02 mrt 2013
HP Pavilion laptop valt spontaan uit op (nieuwe!) accu Algemene computer vragen. : 20 11 feb 2013
draadloos samsung smart tv aansluiten Netwerk vragen, uitbreidingen en instellingen : 5 24 jan 2013
Advertentie