obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Post hier ervaringen en problemen met de installatie en aansluitingen van het Tele2 modem
 Onderwerp afdrukken
Tele2 modem met Linksys router
mojo140
Ik ben sinds vorige week overgestapt naar Tele2 internet + bellen. Bellen gaat helemaal goed maar de connectie met internet is niet goed. De situatie is alsvolgt:

Tele2 modem, aangesloten met CAT 5 UTP kabel van LAN aansluiting 3 op LAN aansluiting van Linksys Wireless WRT54GC router, op router DHCP uitgezet.

Het grootste euvel is dat de connectie naar internet iedere keer wegvalt. Ik heb een waanzinnige goede wireless connectie (54Mbps) maar soms zit ik gewoon te werken en valt "internet" uit. Moet ik m'n wireless verbinding opnieuw repairen en dan doet ie het weer voor een tijdje. Maar

Ik kom van Ziggo af maar daar heb ik nog nooit dit probleem meegemaakt (uiteraard wel andere...)

Ik heb verschillende gebruikersgroepen gelezen maar ik kom nergens exact dit euvel tegen. Kan iemand mij vertellen wat ik verkeerd doe ? Is het de config van de twee apparaten ? Of ik nu een straight UTP kabel probeer of een cross....maakt totaal geen verschil.

Elke suggestie is welkom want dit werkt gewoon niet !
 
cornfed
Twee punten dienen zich aan:
-Heb je het wireless signaal uitgezet van de Davolink (Tele2 modem)?
-En zij er andere netwerken in de omgeving die je eigen netwerk wegdrukken. Draai om dat te ontdekken een tool zoals Netstumbler.

Als bovenstaande niet van toepassing is:
Sluit je pc eens direct aan de Davolink via netwerkkabel.
Dan komen we te weten waar het probleem zit.

Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
mojo140
Jazeker, dat is het eerste wat ik de nek om heb gedraaid. Gisteren met de helpdesk gesproken van tele2, of wat daar voor door moet gaan. Die ging 'm gewoon weer aanzetten. Wederom ingelogd op die Davolink (?) en uitgezet. Er zijn idd veel netwerken bij mij in de buurt maar de signaalsterkte komt niet in de buurt van m'n linksys.

Ben een beetje door de opties heen heb ik het gevoel...
 
mojo140
Heb trouwens ook aangegeven dat die reclame capmpagne wel leuk is maar dat ze wel moeten gaan zorgen voor goede ondersteuning, er zijn genoeg gebruikers die een netwerk hebben thuis met verschillende pc's en wireless devices. Als ze dat niet gaan ondersteunen op korte termijn gaan ze klanten verliezen, ondanks de belofte voor 20Mbps
 
jantjebeton

Quote

mojo140 schreef:
er zijn genoeg gebruikers die een netwerk hebben thuis met verschillende pc's en wireless devices. Als ze dat niet gaan ondersteunen op korte termijn gaan ze klanten verliezen


Noem mij maar een de naam van een provider die dit ondersteunt. Ik kan je het antwoord nu al geven, er is geen enkele provider die dit op dit moment ondersteunt of in de toekomst zal gaan ondersteunen....
Gewijzigd door jantjebeton op 13 juli 2009, 14:04
 
jantjebeton

Quote

mojo140 schreef:
Het grootste euvel is dat de connectie naar internet iedere keer wegvalt. Ik heb een waanzinnige goede wireless connectie (54Mbps) maar soms zit ik gewoon te werken en valt "internet" uit. Moet ik m'n wireless verbinding opnieuw repairen en dan doet ie het weer voor een tijdje. Maar


Weet je ook waar de verbinding wegvalt? (Van modem naar router? Of van router naar PC?)
Gewijzigd door jantjebeton op 13 juli 2009, 14:08
 
mauriceberkhout
Hallo allemaal,

Ik heb eigenlijk hetzelfde probleem alleen heb ik van de week een linksys E2000 - 300N router gekocht.
Ik heb alles al geprobeerd maar de router menu is net weer even anders als de diverse varianten die ik op internet en dit forum heb gevonden.

Kan iemand mij wellicht helpen?

De Davolink modem is namelijk niet zo krachtig en mijn jongens hebben soms nauwelijks signaal en toen ze alleen op Hyves of Youtube zaten was dit geen probleem maar nu ze online spellen spelen krijg ik steeds klachten dat het zo traag is.
 
kobus1960
Lees even post 1 van dit topic, een uiteenzetting van Cornfed.
Werkt op zeker!! Ook stukken eenvoudiger dan andere moeilijke toestanden.
Bij mij werkte dit geweldig met m'n davolink en een Linksys, ook andere routers.

Een router achter een Davolink opstellen en hem gebruiken als switch
Gewijzigd door kobus1960 op 04 december 2010, 23:02
Ex Tele2, nu Ziggo Cool...
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Tele2 modem met Linksys router', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
tele2 nummerbehoud, wat is hiervoor nodig? Tele2 mobiele telefonie (GSM) : 2 23 okt 2021
Netwerknaam plotseling teruggezet naar Tele2 Netwerk vragen, uitbreidingen en instellingen : 3 26 feb 2018
My Tele2 onbereikbaar gemaakt door Tele2 Klacht over Tele2 : 1 29 sep 2017
Tele2 (geen) webmail. Klacht over Tele2 : 2 13 sep 2017
Tele2 NAT-Type Gameconsole. Netwerk vragen, uitbreidingen en instellingen : 5 08 aug 2017
Advertentie