obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Post hier ervaringen en problemen met de installatie en aansluitingen van het Tele2 modem
 Onderwerp afdrukken
sitecom wl-330 range extender
gdegraaf
Hallo,

Zijn er mensen welke ervaring hebben met de Sitecom wl-330 range extender? Ik krijg hem/haar niet aan de praat. Het lijkt erop dat de Davolink de sitecom niet wil zien. DHCP heb ik uitgezet op de Sitecom. Gateway staat op 192.168.1.1 en de sitecom zelf heeft 192.168.1.200 als adres. Krijg vaak als ik connect naar de extender een APIPA adres. Betekent dus dat de Davolink het adres 192.168.1.200 niet uitgeeft? Zijn er manieren om statische adressen uit te geven binnen in de Davolink. En klopt het dat je in de Davoling geen logfile's kan teruglezen??

Alvast jullie dank voor evt reacties!
Smile
 
cornfed
Verbind je de Sitecom via een netwerkkabel of via WDS aan de Davolink?
De Davolink beschikt niet over WDS en de netwerkkabel moet in LAN 3 of 4.
Gewijzigd door cornfed op 14 juli 2009, 01:04
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
gdegraaf
De bedoeling van de extender is toch juist dat je deze draadloos kan koppelen en niet via een netwerk kabel? Of kan je de sitecom alleen maar koppelen via WDS? Via netwerk kabel poort 3 werkt de extender wel. Maar ik wil juist mijn bestaande wifi versterken/extenden.
 
cornfed
Zo ver ik kan zien, zou de Sitecom ook zonder WDS moeten functioneren.

Probeer eens zonder een beveiliging in te stellen op het signaal van de Davolink.
Staat de Sitecom niet te ver van de Davolink af?


Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
gdegraaf
Signaal is sterk genoeg echter lijkt het erop dat de Davolink de Sitecom niet toelaat. Ik kan wel wifi connecten naar de Sitecom echter krijg ik dan vaak een apipa ip adres. Krijgt dus geen ip adres door van de dhcp van de Davolink. En dat betekent dus geen internet. Ook kan ik dan 192.168.1.1 (Davolink) niet pingen.
 
cornfed
Het lijkt erop dat de DHCP server van de Davolink niet verder komt dan de Sitecom.
Aangezien je de DHCP server uit hebt gezet op de Sitecom, krijgen natuurlijk alle pc's die connecten op de Sitecom dan ook geen ip. Daarom het Apipa adres.

Ik zie dat origineel de Sitecom in een ander subnet zit.
Kijk dat goed na dat je daarmee geen fouten maakt.
Je kan kiezen om de Sitecom te veranderen naar het subnet van de Davolink of de Davolink subnet aanpassen naar het subnet van de Sitecom.

Als ik jou was zou ik de scope van de DHCP server van de Davolink limiteren naar bv. 192.168.1.2 tot x.x.x.50.
Zet dan de DHCP server wel aan van de Sitecom!
Limiteer hem van 192.168.1.51 tot x.x.x.99.
De Sitecom zelf krijgt natuurlijk een vast adres.
Essentieel is dat overal de gateway 192.168.1.1 is.

Tja, tot zover de veraf diagnose..Cool




Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'sitecom wl-330 range extender', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Sitecom Wi-Fi range Extender N300 productNo: WLX-1000 v1 001 Algemeen : 5 21 aug 2017
Sitecom Range Extender N300 Algemene computer vragen. : 7 16 jul 2015
wireless range extensie davolink2020 Installatie en aansluit problemen Tele2 modems : 2 15 feb 2013
welke range extender werkt bij DM-201AM Netwerk vragen, uitbreidingen en instellingen : 10 06 jan 2013
Probleem met tele2 + sitecom router Installatie en aansluit problemen Tele2 modems : 2 20 sep 2012
Advertentie