obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Geen verbinding met internet. Meld hier storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
 Onderwerp afdrukken
modem reset zich steeds
mpc46douwma
sinds gisteravond heb ik een vervelend probleem, mijn davolinkmodem reset zich steeds na zo'n 5 a 10 minuten, dan valt zowel mijn telefoon als internet verbinding weg.
Mijn 20 Mbs verbinding is teruggelopen naar 500kbps
Gewijzigd door mpc46douwma op 15 juli 2009, 15:01
 
cornfed
Kan meerdere oorzaken hebben:

* Er is een probleem met je telefoonlijn.
* Er is een probleem met je router.
* Er is een probleem met de voeding van de router.

Koppel alle overbodige dingen even af. Sluit gewoon een pc/laptop aan via een netwerkkabel.
Dan kan je uitsluiten of er ergens anders boosdoeners zijn.

Voel de voeding eens. Hij mag niet zo heet worden dat je hem niet vast kan houden.

De eventuele splitter kan ook nog defect zijn. Dan gewoon zolang de telefoonlijn direct aansluiten op de DSL poort van de router.

Als bovenstaande niets brengt, kan je/moet je de helpdesk bellen.
Gewijzigd door cornfed op 15 juli 2009, 18:38
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
mpc46douwma
Cornfed hartelijk dank. Ik bedacht me ineens dat een vriendin van mij een soortgelijke Davolink router van Tele2 heeft. Opgehaald en aangesloten, probleem opgelost. Ergo het is de router, reeds een nieuwe besteld via de helpdesk.
 
cornfed
Lijkt me duidelijk zo.

Bedankt voor de reactie.
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
mpc46douwma
Helaas, ook met het nieuwe modem gaat het niet optimaal. Nu zijn modem, voeding, voeding en bekabeling vervangen. Toch gebeurt het nog dat het modem zichzelf reset. Met de internet snelheid is het ook vreemd gesteld. Ik heb een 20Mb verbinding en haalde daar in het verleden 9 tot 10 Mb mee. Nu jojoot de snelheid tussen 2 Mb en heel soms 55 Mb, wat dus helemaal niet kan maar meestentijds zit ik nu op 2 tot 5Mb, beetje zuur als je voor 20Mb betaald. Upload blijft redelijk constant op zo'n 800 Kbps. Ga zo langzamerhand geloven dat het een telefoonlijn probleem is.
Zucht ...
Gewijzigd door mpc46douwma op 17 juli 2009, 22:50
 
cornfed
De technische helpdesk zal een onderzoek moeten starten naar je verbinding.
Helaas kan dat behoorlijk lang duren.
Zeker als KPN ook aangestuurd moet worden door Tele2.
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
mpc46douwma
Vandaag (mobiel uiteraard) gebeld door Tele2, medewerker nam er alle tijd voor. Modem gechecked en opnieuw geinitialiseerd, bleek, zoals ik verwachte OK. Toen en dat was even frommelen, de uiteinden van de draadjes op mijn ISRA punt gestript en schoongemaakt. Helaas mocht het niet baten. De medewerker TD heeft toen een rapport voor KPN opgemaakt en verzonden. Ik werd inderdaad na enkele uren door KPN gebeld met de mededeling dat ze morgen langskomen. Ik ben benieuwd, er gebeurt in ieder geval ietsSmile
 
mpc46douwma
KPN langsgeweest, wordt nu een officiele kabelstoring, in de centrale bleek alles OK. Meer mensen meer meetapparatuur, meer dagen zonder een normale telefoon en internet verbinding, Bah!
 
kingfrank15
He, hallo.
Ik heb dit probleem ook met dezelfde verschijnselen. Mij konden ze ook niet helpen. Ik dacht dat het misschien aan de bandbreedte lag, want bij mij is het ook opeens weinig terwijl ik betaal voor 20mb en als ik uTorrent start en iets download dan gaat het modem direct uit. En als ik gewoon op google zit ofzo gaat duurt het iets langer voordat hij reset. Maar ik weet niet zeker of het aan de bandbreedte ligt.. Irritant!
Gewijzigd door kingfrank15 op 09 augustus 2009, 12:36
 
mpc46douwma
KPN weer langsgeweest, zelfde dag nog en volgende ochtend weer, alles doorgemeten, aansluiting verlegd en alles werkt weer perfect. In de centrale (op 3km) komt 20Mb binnen en op mijn isra blijft daar 13,5 van over. Zelf heb ik via netstumbler gekeken welk kanaal bij mij in het flatgebouw het minst gebruikt wordt en dat aangepast. Draadloos kom ik nu op 9 tot 12Mb, ok dat is niet waarvoor je betaalt maar dat weet je. Ik vind dat Tele2 KPN snel heeft aangestuurd en dat KPN zijn werk snel en prima gedaan heeft. Tele2 heeft zaterdag nog kontakt opgenomenof alles naar wens was. Ondanks mijn aanvankelijke ergernis vind ik dat alles toch snel en korrekt is afgehandeld, dat mag ook wel eens worden gezegd.Smile
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'modem reset zich steeds', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Airport verbinding verbreekt steeds Algemeen : 1 13 apr 2020
Problemen Comtrend CT-6373 Modem-Router Algemeen : 23 06 jun 2017
wekkergeluid uit modem Installatie en aansluit problemen Tele2 modems : 1 29 aug 2016
Tele2 met eigen modem en eigen router Algemeen : 2 08 aug 2016
Tele2 adsl en eigen modem Netwerk vragen, uitbreidingen en instellingen : 8 25 feb 2016
Advertentie