obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Geen verbinding met internet. Meld hier storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
 Onderwerp afdrukken
Wel internet, geen telefoon en TV.
Imzadi
Wij hebben hier (Hilversum) Internet, Telefonie (VOIP) en TV van Tele2.

Vanochtend merkte mij partner dat de telefoon het niet doet. (Geen kiestoon.)
Op het moment dat ik probeerde te bellen naar ons nummer, met mijn mobiele toestel, kreeg ik te horen dat er geen verbinding kon worden gemaakt met het nummer.

Na het raadplegen van wat hulp-pagina's van Tele2 heb ik zowel het modem als de 'TV-box' voor een paar minuten uitgeschakeld en weer op de spanning gezet. Nadat alles weer op spanning was, viel mij op dat het Error lampje op de TV-box knippert. (1 keer per minuut (?), 5 seconden aan. [rood])
Bij het aanzetten van de TV en de TV-box verschijnt op de TV de melding dat het helaas niet mogelijk is verbinding te maken met de gevraagde pagina en dat ik op OK moet toetsen. (Bij het aantoetsen van OK op de afstandsbediening gebeurt er echter niets.)

Het Status-lampje op het modem knippert 1 keer per seconde (aan en uit binnen deze seconde) Dit zou 1 keer per 5 seconden moeten zijn, geloof ik.

Dus: Geen TV, geen Telefonie, een paar lampjes die een probleem aangeven, maar wel volledig internet.

Ik heb om 10:00 vanochtend de helpdesk al geïnformeerd, via een web-contact-pagina. Ontvangst hiervan is in een automatische mail van Tele2 bevestigd.
Helaas ben ik nog niet gebeld, of heb ik andere mail ontvangen. Ik schrok me rot toen mijn pre-paid mobieltje me melde wat de belkosten naar het (lokaal tarief?) servicenummer en de (gratis?) zelf-helpdesk zijn, dus heb een poging via telefoon maar even opgegeven.

Min zoontje van 5 komt zo thuis, en wil ongetwijfeld cartoons kijken, dus dat wordt leuk.... :-(

Iedere hulp wordt gewaardeerd!

Thanks!
 
baatje30
www.tele2.nl:

Mededelingen

Storing ADSL 2+ regio Amsterdam en OFFNET aansluitingen.
Op dit moment is er een storing in het netwerk van Tele2 voor internet, bellen en tv kijken, de storing doet zich voor in de regio Amsterdam. Hierdoor kunt u problemen ondervinden met uw ADSL verbinding.

Door deze problemen kunt u echter ook problemen ervaren met uw offnet product. Deze storing wordt zo spoedig mogelijk verholpen. Wij verzoeken u op een later tijdstip opnieuw verbinding te maken. Via deze website houden we u op de hoogte van de storing. Onze excuses voor het ongemak.

Met vriendelijke groet, Tele2
Gepost op 11/08/2009

Ook op www. telegraaf.nl staat een artikel.
 
Imzadi
Beste Baatje.

Bedankt voor je reactie!

Ik had de betreffende melding inderdaad al gezien (pas ergens in de middag stond 'ie er op), maar kon mij niet voorstellen dat een storing in de regio Amsterdam ook Hilversum zou raken.
Dat is dus wel het geval, begrijp ik uit jouw reactie?

Groet,

Imzadi.
 
baatje30
Geen idee eigenlijk. Ik zag bij de reacties op de site van de telegraaf dat er wel meer klachten zijn of waren vandaag.
 
Imzadi
Ik heb net alles weer gereset, en he werkt allemaal weer.
Ondertussen (17:nogwat) mail ontvangen van Tele2 waarin ze me bedanken voor mijn email en aangeven dat er een storing gaande is in mijn regio.
Jammer dat het zo lang duurt voor een dergelijke reply komt, maar alles doet het weer. Gelukkig.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Wel internet, geen telefoon en TV.', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
kinderen veilig en beschermd het internet op te laten gaan Tele2 Internet beveiligingspakket : 2 22 nov 2018
Tele2 (geen) webmail. Klacht over Tele2 : 2 13 sep 2017
Internet ineens te traag voor tv Snelheid : 2 09 jan 2016
Savonds traag internet Snelheid : 8 04 jan 2016
Opeens geen verbinding meer met Linux Live CD Netwerk vragen, uitbreidingen en instellingen : 37 21 okt 2015
Advertentie