obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Geen verbinding met internet. Meld hier storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
 Onderwerp afdrukken
Openen webpagina's traag of er volgt foutmelding
cornfed
Inderdaad een raar verhaal.

Als in het verleden via jouw ip adres misbruik werd gepleegd, begrijp ik niet wat dat met jou te maken heeft.
Tele2 kan gemakkelijk jou een ander WAN ip adres geven.
Daarmee zou de zaak normaal gesproken opgelost zijn.

Spijtig dat het via een contractopzegging zoiets moet eindigen.
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
Trammelant
Al bijna een maand kamp ik met dezelfde Tele2->LinkedIn-narigheid. Talloze telefoongesprekken en mailwisselingen later kreeg ik vanavond van de Tele2-helpdesk een bevestiging dat het probleem uiteindelijk bij LindkedIn schijnt te liggen: alle Tele2-adressen lijken door LinkedIn te worden geblokkeerd. Het is dus zaak om de klantenservice van LinkedIn te benaderen... wat nogal lastig is als je hun site niet eens kunt bereiken.

Nu blijkt LinkedIn over een steunpunt in Nederland te beschikken. De betreffende firma heet Platani. Die luitjes zullen ongetwijfeld niet in het weekeinde werken (Hollandse mores) maar a.s. maandag zal ik pogingen in het werk stellen om met hen in contact te komen. Hou dit draadje in de gaten, of beter nog: probeer hetzelfde! Hoe meer klachten, hoe sterker de zaak...

http://www.platani.nl/
http://www.linkedin.com/companies/pla...derland-bv
Gewijzigd door Trammelant op 06 november 2009, 21:26
 
cornfed
Mijn vermoedens waren correct. Toch een IP ban, dus.
Er zal wel een enkele ip range van Tele2 op de blacklist staan.
Daarom hebben er maar enkele klanten last er van.
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
Trammelant
Rectificatie: de verwijzing van de Tele2-helpdesk naar de firma Platani (zie boven) blijken onjuist. Dat bedrijf heeft (afgezien van het bedrijfsprofiel) niets met LinkedIn te maken...
 
cornfed
Waarom geeft Tele2 jou niet een ander WAN ip?
Als dat ip niet geblacklist staat, is toch alles opgelost?
Volgens mij een redelijke oplossing voor beide partijen.
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
Trammelant
Dan zou ik moeten zien door te dringen tot de technische (2e-lijns) helpdesk, maar ik kom niet langs de 1e-lijns zonder dat die druiloortjes eerst weer hun hele ganzebordje met mij hebben gespeeld: modem reset, ip-renewals op alle systemen, etc. etc. Daarmee heb ik de voorbije weken al zoveel tijd verkwist, dat ik de moed nu maar heb opgegeven.

Zojuist heb ik overigens (via een publieke proxy) een berichtje kunnen intikken op de Customer pagina van LinkedIn, waarin ik van het probleem melding heb gemaakt. Niet dat ik daar veel van verwacht, maar 'niet geschoten = zeker mis'...
Gewijzigd door Trammelant op 07 november 2009, 14:06
 
Trammelant
Uiteindelijk heb ik al mijn moed bijeen gesch(r)aapt en tòch nog een telefoontje gepleegd naar de Tele2-helpdesk. En wéér kwam ik - zoals te verwachten viel - niet voorbij de 1e-lijns. Mijn verzoek om een WAN ip uit een andere range werd niet gehonoreerd, aangezien men daar "geen machting toe heeft". Mij werd na een 20 minuten durend gesprek aangeraden om het DSL-modem gedurende minimaal 24 uur uit te schakelen, daar de kans dan groot zou zijn om automatisch een nieuw ip te verkrijgen. (Veel zotter moet het niet worden.)

De betreffende medewerker (Stefan V.) vertelde overigens dat van het LinkedIn ip-ban-probleem inmiddels melding is gemaakt bij het Tele2 hoofkantoor en dat het wachten is op initiatieven vanuit die hogere echalons. Ondertussen worden de klanten nog steeds met een kluitje het riet ingestuurd.
(Wèl krijg ik - bij wijze van goedmakertje, en naast excuses - een Iris-bon toegstuurd; alsof ik daarop zit te wachten: liever had ik dat de moeilijkheden iets voortvarender werden aangepakt. Tele2 lijkt potdikke steeds meer op een log en ondoordringbaar ministerie!)

Op terugkoppeling omtrent een eventuele oplossing hoef ik óók al niet te rekenen. Het advies luidde: "houdt u de forums maar in de gaten". So much for customer satisfaction: het èchte zwarte schaap is kennelijk de klant!
 
cornfed
De technische helpdesk kan je wel een ander ip geven als ze dat willen.
Hebben ze geen ticket aangemaakt met een verzoek daartoe?


Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
Trammelant
@cornfed: mij werd bij hoog en laag te verstaan gegeven dat voor het uitdelen van een verse ip geen machtiging bestaat. Regels zijn nu eenmaal regels, Ordnung muss sein, und Befehl ist Befehl (kadaverdiscipline).

Tenzij mij (lastige klant) natuurlijk iets op de mouw is gespeld...

Steevast wordt het ticket aan het einde van het telefoongesprek weer gesloten, zodat de call als 'afgehandeld' kan worden beschouwd (en aldus in de 'positieve' statistieken terechtkomt).

Ik ben zelf ruim 20 jaar betrokken geweest bij helpdesks en callcenters; als dit de reguliere werkwijze onder mijn supervisie was geweest, had ik er òf de brui aan gegeven, òf enkele lieden (figuurlijk) met de koppen tegen elkaar geslagen...

Heb jij op enig niveau binnen dat bedrijf invloed?
Gewijzigd door Trammelant op 08 november 2009, 17:49
 
cornfed
Dat de 'normale' helpdesk geen bevoegdheden heeft om je een ander WAN ip adres te geven, wil ik nog wel geloven.
De technische helpdesk (desnoods 3e lijns) moet dat wel kunnen.
Ik had verwacht dat zij een ticket zouden maken en dat ze die doorsturen naar de technische helpdesk.

Als ik morgen als klant mij aanmeld is het geen enkel probleem om mijn verbinding een overgebleven ip adres toe te kennen.
Alleen gaat dat via een automatische procedure en nu moeten ze met de hand iets regelen.

Ik raad je aan een klachtenbrief te schrijven naar Tele2.
Misschien dat er dan iets gebeurt.
Ikzelf heb niets met Tele2 te maken.
Dan ging het soms iets anders aan toe als dat wel zo was.Wink

Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Openen webpagina's traag of er volgt foutmelding', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Poorten openen voor de Xbox & Playstation Helpdesk : 76 22 feb 2017
"Handleiding" Poorten openen in TG789BVN Netwerk vragen, uitbreidingen en instellingen : 3 26 jan 2016
Internet ineens te traag voor tv Snelheid : 2 09 jan 2016
Savonds traag internet Snelheid : 8 04 jan 2016
Veel stiringen en traag internet Tele2 Klacht over Tele2 : 5 10 sep 2015
Advertentie