obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Vermeld afstand tot telefooncentrale en post je ADSL
 Onderwerp afdrukken
eweka newsserver
albundy33
@ kobus,
564 werkt hier wel nog, overige poorten niet meer.
 
kobus1960
@albundy33
Hier niets meer helaas...............Shock
 
masko
hier is de snelheid weer terug ik denk dat het probleem gemaakt is. loopt hier weer wel 200kb minder als normaal maar er zit weer snelhied in usenet SmileSmileSmile
 
Bill
Begin deze week vergelijkbare problemen tussen Online en Eweka. Die zijn sinds gisteren opgelost.
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
cornfed
Dat was tussen XSnews/Download2Day en Online, Bill..Cool

Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
Bill
Oeps! Welke van de twee heeft dit veroorzaakt? Korsakov of Alzheimer.

Inderdaad dat was XSnews/D2D
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
grandduke3
Wat verwachten jullie van Tele2???
Het probleem met snelheden is toch niet verwondelijk.
Tele2 probeert zoveel mogelijk klanten te krijgen en dan wordt de snelheid gewoon geknepen om een ieder toch te kunnen laten downloaden.
In drukke gebieden waar veel klanten zitten wordt er nu eenmaal meer geknepen dan in andere gebieden waar minder klanten zitten.
Mensen google er maar eens even op en lees hier eens wat over.
Het knijpen van snelheden wordt eigenlijk gedaan omdat het netwerk van Tele2 gewoon te weinig capaciteit heeft!!!
Tele2 moet eigenlijk investeren maar ja dat doen ze natuurlijk (voorlopig) niet.
Ik heb zelf een geschil met tele2 lopen bij de klachten commissie elektronische communicatie diensten om van dit zooitje (lees tele2) af te komen.
Mij was ook een mooie snelheid beloofd van tussen de 15 en 16Mb/sec.
Het werkelijke plaatje is maar tussen de 6 en 10 Mb/sec zonder tv of bellen.
Nee het zit daar echt niet goed bij Tele2
Mijn advies is dan ook wegwezen zodra dit kan (bij tele2)
 
Tele2 Webcare
Geachte Grandduke3,
Gisteren heb ik telefonisch contact met u gehad naar aanleiding van een post van u op een ander discussieforum. U heeft vanwege een geschil met Tele2 een zaak aanhangig gemaakt bij de Stichting Geschillencommissie Elektronische Communicatiediensten. Op dit moment zijn wij in afwachting van een uitspraak van de Stichting Geschillencommissie. Om die reden kan Tele2 op dit moment dan ook niets voor u betekenen.

Via deze weg wil ik u vragen de uitspraak van de Stichting Geschillen Commissie af te wachten alvorens nieuwe berichten te plaatsen op de diverse fora.

Met vriendelijke groet,
Webservice Tele2
 
grandduke3
Nee dus, lees reactie op het onderwerp waar je naar toe verwijs maar even.

------>>> http://tele2.gebruikers.eu/forum/viewthread.php?forum_id=16&thread_id=1003&pid=5974#post_5974

Ik vind je verzoek een beetje naar censuur smaken en dus nee ik hou mijn mond niet mensen mogen weten wat er speelt onder de klanten van tele2 daarom is dit forum er ook!!!!

Misschien moet ik het maar even bij de juiste naam noemen.

Traffic Shapping is de naam van wat er bij tele2 aan de hand is.
Of wil je dit soms ontkennen?????

Kleine uitleg, (voor zover als ik het ook allemaal weet)

Er zijn eerst 100 klanten die willen allemaal iets downloaden met 1mb download snelheid er is 100 mb ruimte op het netwerk.
Dan heeft niemand een probleem wat er is ruimte genoeg, iedereen met de maximale snelheid te laten downloaden.
Nou veranderd het aantal klanten in 150 en die willen ook allemaal met 1 Mb download snelheid iets downloaden met nog steeds 100 mb ruimte op het netwerk.
Dat kan dus niet, dus zal de provider om een ieder toch te kunnen laten downloaden de downloadsnelheid terug brengen naar een niveau waarmee een ieder toch kan downloaden alleen met een lagere downloadsnelheid. Als dit niet wordt gedaan dan zal klant A wel de volle snelheid behalen en klant B dus als hij pech heeft niet kunnen downloaden.
Dit is dus wat er op dit moment ongeveer gebeurd, gewoon niet voldoende capaciteit dus.

Dat was simpel een kleine uitleg hoe dit werkt. (verklaard wel een hoop klachten)
In het echt werkt het zo, de mensen die mail willen ophalen en willen surfen op het internet (realtime diensten) worden mogelijk gemaakt door download snelheden omlaag te brengen, zodat er ruimte genoeg voor deze realtime diensten is.
Dit alles wordt gedaan omdat er niet voldoende capaciteit is op het netwerk waar van gebruik wordt gemaakt.
Dus bij traffic shaping worden er dus poorten geknepen en dat verklaard ook waarom SSL (downloaden met versleuteling) wel goed gaat dat gaat over een andere poort dit wordt dan nog niet geknepen, maar ook daar kunnen providers knijpen maar omdat er eerst weinig mensen dit gebruiken gebeurd dit niet, pas als veel mensen dit gebruiken dan wordt er net zo hard geknepen.
Lees ook dit maar eens ---> http://www.tipsentrucs.nl/web/Tip-detail-pagina/Downloaden-met-SSL.htm?articletype=Tip (ff knippen en plakken)
Ik heb dit ook bij een andere provider zien gebeuren er werden hele zware pakken verkocht. zonder voldoende te investeren in hun netwerk, klanten kregen daardoor een downloadsnelheid die wel terug kon lopen tot 25% of nog iets minder van de normale snelheid in gebieden waar veel van deze zware abonnementen waren verkocht (lees 50 Mb/sec tot 100 Mb/sec)
Als er vragen of opmerkingen zijn dan even een berichtje achter laten aub.
Gewijzigd door grandduke3 op 14 november 2009, 01:37
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'eweka newsserver', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
newsserver tele2 FAQ-klad : 5 19 feb 2010
Newsserver Algemene computer vragen. : 9 20 jan 2010
newsserver Algemeen : 2 01 apr 2009
newsserver Helpdesk : 4 19 sep 2008
Advertentie