obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Post hier vragen over uitbreidingen en instellingen van je netwerk. Welke ervaringen en problemen met het instellen van het modem kom je tegen
 Onderwerp afdrukken
protocol 47 (GRE) geblokkeerd?
sammie
bedankt voor je reactie.

Probleem is dat ik van huis (prive) uit naar kantoor een vpn wil opzetten. Volgens de beheerder zou het opgelost zijn met een zakelijk account, en dat vraag ik me dus af. Straks heb ik een zakelijk abo en nog geen verbinding. Hoeveel mensen werken niet van huis uit middels een vpn.
 
cornfed
Ja, dan is TeamViewer geen optie voor je.

Als mijn vermoedens correct zijn, krijg je hetzelfde modem type als bij de consumenten afdeling.
Alleen weet ik niet of daar een speciale firmware op zit voor zakelijke klanten.
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
sponder
Hoi Sammie,

Ik ben hier al heel lang niet meer mee bezig geweest inderdaad. Excuses voor het niet afmaken van deze thread.
Even een paar opmerkingen / vragen.
Ik zie dat je met uitgaande VPN verbindingen problemen hebt? (dus van thuis (tele2) naar je werk toe?) Hier heb ik namelijk nooit problemen mee gehad, zowel PPTP als IPSEC hebben altijd gewerkt, uitgaand dan wel.
Ik probeerde zelf een VPN server op te zetten, thuis. Probleem was dat inkomend GRE pakketten niet geaccepteerd werden.
Klopt je routering wel? controleer dit eens met de server-client test van microsoft, weet je meteen of je routering klopt, en er zaken geblokkeerd worden


Ik zal binnenkort nog eens goed testen, of het inmiddels wel werkt. (Ik had nu maar probleem omzeilt door windows home server te gebruiken, welke je data middels het http protocol aan kan bieden, VPN is wel mooier, dus als dit inmiddels geen issue meer is kan ik zelf ook weer VPN servertje opzetten Smile)
 
sponder
meteen maar even getest, en tot dusver no luck. De verbinding van komt weer netjes op poort 1723, maar de GRE pakketjes niet Sad foutmelding:
wsasocket() failed: 10013
lokaal (zelfde subnet als pptpsrv.exe) lukt het wel.
In de router staat wel PPTP als optie op de nat pagina.

Misschien meer mensen met de davolink 20-20 dit kunnen testen?
 
Jaerock
Eindelijk toch ook maar een account aangemaakt.
Ik ervaar ditzelfde probleem al sinds eind 2009, ook bij mij vallen de GRE 47 pakketjes weg.
Het betreft overigens alleen de windows VPN verbinding via PPTP, de cisco client werkt bijvoorbeeld wel gewoon.
De davolink 2020 staat hier al in DMZ, daardoor zie ik in mijn router log de GRE pakketjes op het davolink IP adres wegvallen en dus niet bij mijn client pc.
Ik heb geen directe oplossing voor dit probleem gevonden, de enige oplossing is een andere vpn client / protocol te gebruiken.
Tot het najaar van 2009 heeft de verbinding via PPTP overigens wel altijd gewerkt.
 
cornfed
Probeer eens Ipsec in plaats van GRE.
Dat is het enige protocol dat nog zou werken op een Davolink.
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'protocol 47 (GRE) geblokkeerd?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
E-Mail account geblokkeerd Klacht over Tele2 : 3 17 okt 2019
E-mail account door Tele2 geblokkeerd Algemeen : 3 07 apr 2010
TV zenders/programma's geblokkeerd tegen opname Settop boxen / digitale ontvangers IPTV : 1 22 feb 2010
Wan IP geblokkeerd? Netwerk vragen, uitbreidingen en instellingen : 1 23 jul 2009
Advertentie