obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Meld hier je ervaringen met monteurs, vertragingen in de oplevering van je verbinding.
 Onderwerp afdrukken
van KPN 3in1 naar Tele2 3in1
cornfed
Dat het powerled rood begint te branden is geen fout van het apparaat.
Als je de router voor het eerst aansluit gaat hij zoeken naar een firmware update.
Aangezien je nog niet bent aangesloten, kan hij niets vinden.
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
Plompie
@ cornfed; Rode LED is nu idd groen en niet (zoals in de gebruiksaanwijzing) fout in apparaat.

Vanmiddag een aantal SMSjes gekregen dat alles opgeleverd is en dat ik het installatie pakket binnen een week thuis krij (eer gister gekregen...)

Vanavond spul aangesloten en zowel internet als bellen werkte direct, ook mijn KPN Internet+Bellen nr (0180) was direct over. Dit gedeelte is dus prima geregeld. Snelheid (zoals hieronder) 13Mbit down valt ook niet echt tegen (had op 10 gerekend) al is het natuurlijk wat weinig als je tot 20Mbit verkoopt. Nu nog kijken hoe het mét TV is....

Dan de TV. Gelukkig sprong de decoder na een paar minuten (+/- 10) over van het Loading screen naar Login. Ik dacht; Eureka!, deze doet't wel in tegenstelling tot vele anderen op het forum... maar helaas, ik kan niet inloggen. Dus maar even met de Klantenservice gebeld. Ww gereset mocht niet helpen dus maar door naar de 2e lijns / TD. Die konden zien dat Inetrnet en bellen wel waren opgeleverd maar TV nog niet, zou binnen 24 hr moeten werken. Dus morgen weer verder...

745286268
 
cornfed
Hoop doet leven, zullen we maar zeggen.
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
Plompie
Om het compleet te maken ook nog even de TV: Die werkte netjes de volgende dag. Dus alles was netjes binnen 24 hr klaar zoals beloofd. Wat betreft de TV, tja... Groot voordeel is de decoder zelf, die ziet er netjes uit en het menu werkt prima. Beeld en geluid zijn ook goed (lees; vergelijkbaar met KPN).

Verder kan je duidelijk zien dat de TV dienst nog heel jong is. Kleine dingen als door Teletext paginas "stappen", trailers in Videotheek, verbergen mini TV gids, etc, etc zijn er gewoon nog niet. Dé update van de afgelopen dagen heeft qua gebruiker interface volgens mij niets veranderd, het beeld/geluid kan ik niet beoordelen omdat dat altijd prima heeft gewerkt.

Samen gevat; Ik wilde overstappen voor sneller internet en HD kanalen. Toen ik net Tele2 had aangevraagd kreeg ik een brief van KPN dat ze de snelheid de komende maand gaan verdubbelen en toen de overstap net rond was las ik op de site dat KPN per april HD gaat aanbieden....

Nu ik dit allemaal weet had ik dus niet overgestapt en ik kan het ook niemand aanbevelen. KPN is E5.-- goedkoper en bied gewoon meer TV kanalen & 's avonds en in het weekend gratis bellen naar vast. Wel is het internet een paar Mbit sneller bij Tele2 (20 Mbit) dan KPN (8 Mbit) maar scheelt in praktijk slechts +/- 2 Mbit omdat Tele2 maar iets boven de 10 Mbit kan leveren.
Gewijzigd door Plompie op 17 maart 2010, 22:21
 
Plompie
Nog even een laatste afsluitende post en dan kan dit topic wat mij betreft op slot...

We zijn nu 4 maanden verder sinds de aansluiting en mijn conclusie is: EEN ZEER SLECHT PRODUCT
-Internet snelheid ver ondermaats (met TV streams +/- 4 Mbit over van de 20.
-Hoge kosten Telefoon (start tarief & vaste nrs nog "ouderwets" betalen (dit laatste was bekend maar koste toch meer dan verwacht gezien de meeste providers gratis "onbeperkt naar vast" hebben)
-TV dienst; laten we het daar maar geen woorden meer aan vuil maken...

Kortom; mijn abo is nu opgezegd en zal per begin augustus stoppen. Gelukking doet Tele2 niet moeilijk over de opzegging omdat er een verdere tarief verhoging per 15 juli komt.
Ben voorlopig naar Alice (per maand opzegbaar) in afwachting van de glasvezel verbinding in September/Oktober.

Veel sterkte iedereen met Tele 2...Sad
 
leeg
alice sucks :O
Ik wens je veel sterkte....
 
kobus1960
Gesloten op verzoek van Topicstarter
Ex Tele2, nu Ziggo Cool...
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'van KPN 3in1 naar Tele2 3in1', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
tele2 nummerbehoud, wat is hiervoor nodig? Tele2 mobiele telefonie (GSM) : 2 23 okt 2021
Netwerknaam plotseling teruggezet naar Tele2 Netwerk vragen, uitbreidingen en instellingen : 3 26 feb 2018
My Tele2 onbereikbaar gemaakt door Tele2 Klacht over Tele2 : 1 29 sep 2017
Tele2 (geen) webmail. Klacht over Tele2 : 2 13 sep 2017
Tele2 NAT-Type Gameconsole. Netwerk vragen, uitbreidingen en instellingen : 5 08 aug 2017
Advertentie