obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Post hier ervaringen en problemen met de installatie en aansluitingen van het Tele2 modem
 Onderwerp afdrukken
Windows 7/tele 2 lite
cornfed
Erg weinig informatie te vinden over dat Vood ding....
Je hebt een heel oud abonnement van Tele2.

Je kan in de router inloggen als je suft naar 192.168.1.1
Login zou zijn: Tele2 voipplus
Ik weet niet of dat nog zo is.
In het menu van de router moet je Firewall/NAT aanzetten.
Dat zou voldoende moeten zijn.
Je pc's moeten dan wel weer opnieuw opstarten.

Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
sjir
beste Cornfed,
ja, inderdaad ben ik een van de eerste van tele 2,m.a.w. vele met mij hebben de basis gelegd voor hun bestaan.Tot op heden ook nooit problemen gehad, totdat ik het tijd vond om te moderniseren.Vond het onnodig om mijn provider te vragen of zo ook met de tijd meegaan, ziehier het resultaat.Eigenlijk te zot voor woorden. Ben ook best te spreken over hun attente service, willen wel,maar resultaat ontbreekt.
In mijn situatie heb ik ook geen mogelijkheid voor een ADSL compleet,ik woon te afgelegen vlgns tele 2 *en dat in nederland!!!*
Ik heb je opties geprobeerd, echter zonder het gewenste resultaat.
Nog ideeen???

gr.Sjir
 
cornfed
Verschillende ideeën heb ik wel.

Kijk eens naar een andere provider op www.internetten.nl
Je kan daar de postcode van je ingeven en dan weet je precies wat mogelijk is op je adres.
Je zal nu eigenlijk te veel betalen voor je verbinding.

Als je persé blijven wilt bij je abonnement, kan ik je misschien beter een eigen router aanraden.
Je kan ze al voor enkele tientjes krijgen. Zelfs met WIFI.
Die zal dan de Vood gaan vervangen.
Zolang je de inlog gegevens nog hebt van je verbinding, kan je vrijwel elke andere modem/router gebruiken voor je verbinding.



Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
sjir
ik zie de ellende al helemaal voor me, een nieuwe provider.Kan je me een router aanbevelen, en waar hij te verkrijgen is ? liefst geen draadloze.
Gewijzigd door sjir op 27 januari 2010, 07:08
 
Tele2 Webcare
Geachte Sjir,

Stuurt u mij alstublieft een email met uw Tele2 mobiele nummer en/of uw Tele2 klantgegevens. Graag zou ik u ook willen vragen om uw gebruikersnaam en eventueel de link naar dit topic toe te voegen aan de e-mail . Ik ben een medewerker van Tele2 en kan voor u kijken wat er aan de hand is. Mijn email adres is: webservice@tele2.nl

Met vriendelijke groeten,

Webservice Tele2

ps. tip: Uit uw verhaal begrijp ik dat u Tele2 Compleet Lite heeft icm Windows 7. Een veelvoorkomende oplossing is uw
netwerkkaart op 10mb half duplex zetten.
 
sjir
Beste tel 2 medewerker,

Ik ben nog steeds in Hoopvolle afwachting op jullie reactie !!!!!

sjir
 
sjir
Ik heb ondertussen maar weer zelf het initatief genomen om contac te zoeken met tele 2.
Gechat met Tim Bouwhuis, projecktmanager van tele 2,volgens hem blijft tele 2 het lite pakket ook voor de toekomst behouden, en ondersteunen,echter iedere andere medewerker van tele 2*minimaal*6personen vertellen het tegengestelde. Het alom bekende gezegde, als er een schaap over de dam..........etc. gaat hier niet op.
 
cornfed
Je bent overgebleven uit het oude klantenbestand, omdat je nooit een upgrade naar een andere verbinding hebt gehad.
Daarom is het moeilijk je te helpen.
De info op de site van Tele2 over je Lite verbinding bestaat niet meer.
Verder is alle info op internet spaarzaam en oud.

Heb je nog de inlog gegevens van de Tele2 verbinding?
Zo ja, dan kan je altijd een eigen modem/router gebruiken in plaats van de Vood.
Als je dat niet hebt, kan je een router (zonder modem) aan de Vood hangen en daarmee een netwerk maken voor al je pc's.

Qua model zal ik je niets aanraden, maar ik kan wel zeggen dat de meeste merken/modellen gaan werken op je verbinding.
Vanaf drie tientjes ben je in business. Eventueel kan je dan ook nog gaan voor een model met WIFI aan boord. Maar dat moet je zelf weten.
Gewijzigd door cornfed op 28 januari 2010, 02:34
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
sjir
het is toch ongeloofelijk. Op aanraden van een adsl shop een Site Com modem DC227 ,en je raad het al, noppes.
Ik volg nauwgezet de instructies, herkent wel het modem, modem niet de PC.
Tele 2 heeft ook nog gebeld,vrij vertaald* ik moet niet zeuren,ik krijg toch internet op mijn oude PC,dat ik wel met mijn tijd meega,en op zijn tijd vernieuw, tja*
nog opties?
Bij een bekalbelde vriend logt de PC binnen 2 sec in
slir
 
cornfed
Breng dat modem maar weer terug.
Je moet een router hebben, geen modem. Dat heb je toch al met de Vood geval.

Of een losse router of een modem met ingebouwde router.
Daar moet je naar vragen.



Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Windows 7/tele 2 lite', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Ontevreden over tele 2 en haar klantenservice incl forum en webcare! Klacht over Tele2 : 4 08 sep 2015
Tele 2 Verbinding Na Verhuising ERG traag ( help ) Snelheid : 2 17 aug 2014
tp-link router 1043nd achter davolink 2020/tele 2 plaatsen mislukt Helpdesk : 10 19 okt 2012
Tele 2 (1 tv digitaal en 2 analoog) en nog steeds rekening van UPC voor tv?? Klacht over Tele2 : 10 11 apr 2012
Lang verifieren bij Windows Live Mail Storing : 2 18 feb 2012
Advertentie