obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Vermeld afstand tot telefooncentrale en post je ADSL
 Onderwerp afdrukken
Voeg je eigen plaatje met snelheidsresultaten toe!
cammikaze
hier mijn nieuwe Tele2 compleet met daarnaast mijn oude @home (ziggo T2) abbo.

284322300 284341495

284339310 284339735
Gewijzigd door cammikaze op 15 juni 2008, 18:43
 
stavrox
wel oke toch?Wink

285312394
 
moeskoetie
285943694

na het gebruik van tcp optimizer de onderstaande gegevens

285955189

na backup terugzetten

286023106
Gewijzigd door moeskoetie op 19 juni 2008, 22:53
 
jantjebeton
288246190

Ik heb een Tele2 Compleet 20Mbit abonnement.
 
Elsy
289154023
289162747

Vandaag zo traag als een slak.
Ik zie hier echt mega hoge cijfers bij de anderen.
Kan iemand uitleggen hoe ik kan zien of ik die 20mb heb, moet ik dan op de website iets anders invullen bij kb/s ofzo.
Ik heb een 20mb abonnement alleen internet.

289439676
Al iets sneller maar nog niet zo snel als de anderen hier.
Gewijzigd door Elsy op 28 juni 2008, 15:42
 
jantjebeton

Quote

Elsy schreef:
Vandaag zo traag als een slak.
Ik zie hier echt mega hoge cijfers bij de anderen.
Kan iemand uitleggen hoe ik kan zien of ik die 20mb heb, moet ik dan op de website iets anders invullen bij kb/s ofzo.
Ik heb een 20mb abonnement alleen internet.


Hoe lang heb je deze problemen al? Vanaf het begin dat je het abonnement hebt? of sinds een aantal dagen?
 
Elsy
Gisteren contact opgenomen met Tele2 via chat.
Hij vroeg of ik iets aan het downloaden was omdat ik iets van 10000 had. Ik heb hier geen verstand van maar hij zei dat dit heel veel was. Achteraf was geloof ik windows mediacentre iets aan het downloaden. Maar dat kan het niet geweest zijn want het duurde vaak 1 minuut voordat een pagina geladen was, dat heb ik nog nooit meegemaakt.

Het lag niet aan Tele2 dus ik heb Norton weer aan het werk gezet en een uitgebreide scan gedaan. Daarbij is niets gevonden maar daarna was internet weer snel genoeg.

En toch als ik bij de anderen kijk is dat van mij maar aan de lage kant.
Ik heb net een nieuwe test gedaan via speedtest.net en het resultaat heb ik hierboven toegevoegd.

Nee, sinds gisteren hebben we dit probleem. En vandaag is hij al weer iets sneller maar nog niet zoals hij was. We hebben dit abonnement vanaf 20 mei 2008
Gewijzigd door Elsy op 28 juni 2008, 15:42
 
jantjebeton
@Elsy:

Erg vervelend dat de snelheid zo laag is.

Om een beeld te krijgen van de aansluitsituatie staan hieronder een aantal vragen:

- Wat is de lengte van de kabel tussen het ISRA punt en je modem?

Het ISRA punt is het punt waar de telefoonlijn je woning binnenkomt.
Deze afstand moet zo kort mogelijk zijn, in ieder geval korter dan 1,5 meter.

- Heb je de snelheidstesten met een bekabelde aansluiting of draadloze aansluiting geprobeerd? Dit moet in ieder geval bedraad getest worden. zorg daarbij wel dat maar 1 computer op je modem aangesloten is, alle andere computers/mediacenters moeten losgekoppeld worden.

In je post heb ik begrepen dat je je mediacenter ook aangesloten had, zou je allle apparaten die gebruik maken van je internetverbinding los kunnen koppelen (behalve 1 bedraag aangesloten computer) en dan nog een speedtest uit kunnen voeren?
 
Elsy
289822897

De kabel komt voor in de meterkast binnen en we hebben een tweede telefoonaansluiting achter in de kamer waar deze computer op aangesloten is. De afstand is dus ongeveer 14 meter.

Maar van die tweede aansluiting naar de router is dus maar 1 meter.

Het is een bekabelde aansluiting.

Ik heb de test nog een keer uitgevoert met een kale computer.
En het is dus weer laag.

Vanmorgen heb ik schijfopruiming gedaan en defragmentatie. Ook heb ik een aantal programma's uit het opstart menu gehaald. Hierdoor is de pc wel een stuk sneller geworden en internet is ook sneller dan gisteren.

Weet jij of we de router ook voor in de meterkast kunnen plaatsen en zo met pc-1 draadloos een verbinding kunnen maken. Of wordt hij hier niet sneller mee.
 
jantjebeton
Om uit te sluiten of het probleem zich in de kabel bevind tussen de aansluiting in de meterkast en de 2e aansluiting achter in de kamer moet je de Tele2 modem rechtstreeks aansluiten in de meterkast, gebruik bij het aansluiten een korte kabel, lieft korter dan 1 meter. Sluit daarna 1 computer of laptop bedraad aan op de modem. Test dan de snelheid nog eens.

Zorg er wel voor dat er geen programma's op de achtergrond draaien, dus eventuele virusscanners en/of firewall uitzetten.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Voeg je eigen plaatje met snelheidsresultaten toe!', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Tele2 met eigen modem en eigen router Algemeen : 2 08 aug 2016
Tele2 adsl en eigen modem Netwerk vragen, uitbreidingen en instellingen : 8 25 feb 2016
mailmap op eigen harddisk Algemeen : 5 24 jan 2016
Eigen router achter Tele2 modem/router Netwerk vragen, uitbreidingen en instellingen : 16 16 jan 2014
Eigen DVD recorder aansluiten Storing : 4 14 nov 2013
Advertentie