obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Geen verbinding met internet. Meld hier storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
 Onderwerp afdrukken
Verbinding Internet + telefoon valt om de 12-15 uur uit.
mitfry
@ Cornfed

Ik hoop echt NIET dat het aan een externe bron ligt, dat zou betekenen dat het probleem bijna onoplosbaar is voor ons. Helaas ken ik in mijn omgeving geen andere mensen met dit probleem. Met regelmaat bedoel ik na 12-15 uur, dus niet elke dag om 22:00 en om 08:00 maar als ik het modem om 10:00 reset zou de verbinding rond 23:00 - 02:00 uit moeten vallen. Wij zijn zelfs bereidt van provider veranderen, aangezien Tele2 niet meer actie onderneemt dan herhaaldelijk dezelfde vragen stellen, vertellen dat alles in orde lijkt en vervolgens het probleem bij ons legt, maar dat lost dit probleem denk ik ook niet op.

Een ander probleem is dat wij akkoord zijn gegaan met een 2 jarig abbonnement wat overstappen dus moeilijk maakt, Toch zijn wij akkoord gegaan met diensten die Tele2 niet heeft gelevert tot nu toe, wat het contract zou kunnen breken.

Mijn opties zijn dus nu:
1. Een monteur laten langskomen en de lijn te laten controleren (en het risico lopen onnodig te betalen)
2. Overstappen (wat verhinderd wordt door het akkoord gaan met 2 jarig abbonnement)
3. Er mee te leven


Mitchell
 
cornfed
Je zit inderdaad met een dilemma.

Ik heb genoeg verhalen gelezen van andere users (ook niet-Tele2 klanten) waarbij op zich de verbinding wel werkt, maar er altijd er een hinderlijke uitval is of de snelheid continu varieert.
In de centrale, de wijkkasten en bij de mensen thuis zit toch alles goed aangesloten.
Om dan de bron van alle hinder te vinden, gaat veel tijd en geld kosten.
En daar stopt bij het bij de providers.
De onkosten zijn groter dan het verlies van jou als klant, moet je begrijpen.

Welke snelheden behaal je nu?
Sommige providers zetten klanten op een lagere, stabielere snelheid bij zulke problemen zoals jij nu hebt.
Gewijzigd door cornfed op 08 april 2010, 10:24
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
mitfry
@ Cornfed

Ik had inderdaad begrepen dat het een vaker voorkomend probleem is wat met geluk soms opgelost kon worden door het opnieuw aanleggen van eigenlijk alles wat met de lijn t/m de meterkast zit, in geen van de gevallen was er een duidelijke oorzaak gevonden, wat het ook zo moeilijk maakt. Ook heb ik gelezen dat het in sommige gevallen zelfs door dezelfde vreemde/onbekende reden verdween als dat het kwam (ik ben alleen bang dat ik die mazzel niet heb.

Je hebt gelijk dat het erg in kosten kan oplopen om de bron van hinder te vinden, hier willen wij nog Tele2 kosten aan maken, al ben ik van mening dat het de verantwoordelijkheid van Tele2 is die Tele2 niet opzich kan/durft/wil nemen.

De snelheid en stabiliteit van de verbinding ALS HIJ WERKT is prima. Ik heb even een speedtest gedaan en hier onder de resultaten:

Download: 13.22 Mbit/sec
Upload: 0.80 Mbit/sec
Ping: 35 ms
Afstand tot server; Brussels <50 MI
Link: http://www.speedtest.net/result/77546...460862.png

Geconverteerd naar MBytes zijn dit de resultaten:
Download: 1.6525 Kbytes/s of 1.7 Mbytes/s
Upload: 102.4 Kbytes.s of 0.1 Mbytes/s

Deze resultaten behalen wij met een 20Mbit Abbonement.


Mitchell
 
kobus1960
Mooie resultaten, als het werkt, Danielle (Tele2 Webcare) leest dit ook en zal
gaan reageren, ga ik wel vanuit. Moet toch te verhelpen zijn!
Ex Tele2, nu Ziggo Cool...
 
Tele2 Webcare
Beste Mitchell,

Ik heb je bericht op het forum gelezen en graag zou ik deze zaak onderzoeken. Kun jij mij alsjeblieft je postcode en huisnummer sturen in een PB. Alvast bedankt.

Met vriendelijke groet,

Danielle van Tele2
 
cornfed
Je verbindingssnelheid is inderdaad prima.
Wacht maar even af wat de route via Danielle oplevert.

Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
mitfry
@ Cornfed

Prima, zal ik doen. Ik hoop dat het dit keer wat oplevert. Ik heb haar een PM gestuurd met de info waar ze om vroeg.

Bedankt voor je hulp en tijd tot zo ver!


Mitchell
Gewijzigd door mitfry op 08 april 2010, 13:42
 
Tele2 Webcare
Beste Mitfry,

Ik begrijp dat je mijn collega hebt gesproken en dat je het modem hebt gereset toen de klantenservice in de avond niet te bereiken was om 22.30 uur. Op vrijdag 4 juni 2010 heb je om 10:30 uur het modem ook gereset. Echter toen was de klantenservice wel open en kon je doorverbonden worden om te kijken hoe dit probleem wordt veroorzaakt en opgelost kan worden. Graag willen we dit probleem oplossen en zou ik je willen vragen wanneer het modem weer vastloopt direct contact op te nemen met de klantenservice.

Met vriendelijke groet,

Danielle van Tele2

 
J-Thread
Ik heb sinds 1,5 maand een tele2 aansluiting (internet, bellen en tv), en het lijkt erop dat ik precies hetzelfde probleem heb als mitfry. Nog wat aanvullende info, de ledjes op het modem knipperen als volgt:

PWR: Aan (het modem heeft dus stroom)
Status: Snel knipperend (volgens het boekje: Het systeem werkt, alleen de telefonie werkt nog niet, wat niet helemaal klopt, want tv en internet werken ook niet, maar inderdaad het interne netwerk en draadloze verbinding blijven intact. waarschijnlijk is dit gewoon slecht omschreven in het boekje)
DSL: Uit (Volgens het boekje: geen stroomverbinding modem?? Dit lijkt me in strijd met het PWR ledje, maar wat het anders kan betekenen weet ik ook niet, de voeding en de lijn ingang werken, want als ik het modem herstart (stekker eruit en erin) dan werkt dat ineens prima).

In de modem interface staat bij ADSL link status: FAIL

Ik ben pas een paar weken geleden verhuisd, toen ik hier nog niet woonde maar het al wel had aangesloten was het met ook al een keer opgevallen dat de telefoon niet meer werkte, verder geen aandacht aan geschonken. Sinds ik hier woon is het probleem denk ik 1 keer per week of zo voorgekomen, alleen sinds dit weekend ineens heel vaak, inderdaad elke 12 - 15 uur of zo, tenminste 4 keer in een weekend...

Danielle, is er bij mitfry nog iets uitgekomen? Ik heb in elk geval het nummer van de tele2 klantenservice even opgeschreven, dan kan ik met mijn mobiele telefoon bellen als het probleem zich weer voordoet...

Wat betreft het dilemma: Er mee leven is natuurlijk geen optie, tele2 moet dit gewoon kunnen oplossen, en als dit niet lukt zullen wij helaas moeten overstappen (ben verder namelijk erg tevreden over tele2). Dat lijkt me geen probleem, het contract is niet geldig omdat ze de service niet kunnen leveren...
Gewijzigd door J-Thread op 21 juni 2010, 20:38
 
cornfed
Weet je zeker dat alles goed is aangesloten bij jou thuis?
Als dat wel zo is moet je bellen met de helpdesk.
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Verbinding Internet + telefoon valt om de 12-15 uur uit.', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Airport verbinding verbreekt steeds Algemeen : 1 13 apr 2020
kinderen veilig en beschermd het internet op te laten gaan Tele2 Internet beveiligingspakket : 2 22 nov 2018
VPN verbinding Netwerk vragen, uitbreidingen en instellingen : 2 01 mrt 2016
Internet ineens te traag voor tv Snelheid : 2 09 jan 2016
Savonds traag internet Snelheid : 8 04 jan 2016
Advertentie