obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Meld wijzgingen in de voorwaarden hier. Zijn het verbeteringen of verslechteringen. Kan ik nu opzeggen?
 Onderwerp afdrukken
Poort 25 gaat dicht
cornfed
Voor jou verandert er niets.
Zolang je je mail via smtp.tele2.nl of smtp.versatel.nl laat verzenden, is er niets aan de hand.
Gewijzigd door cornfed op 06 mei 2010, 13:19
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
itisi-5
Bedankt voor je antwoord.
Dat dacht ik al maar omdat ik een brief kreeg ging ik twijfelen.
Ik wil m'n server nog niet missen, de secure Kerio webmail werkt echt super.
 
mmoreice
Same here. Ik vrees dat als ik de mail van mijn domein laat relayen via Tele 2 dat ik twee problemen heb:
1. SPF probleem (oplossing: zorg dat tele2.nl aan het spf record wordt toegevoegd)

2. Als de Mailserver van Tele2 (weer eens) op een blacklist terecht komt dan komen mijn mails ook niet aan. In dit geval heeft mijn server daar geen weet van (de smtp-sessie naar de tele2 server lukt immers!) en krijgen mijn gebruikers geen bounce-berichten of retry-berichten. Nee hun berichten verdwijnen zelfs in cyberspace.

Voordeel van een eigen smtp-sessie is dat het te monitoren valt als er uitgaand iets mis gaat. Berichten komen dan in een retry-queue terecht.
 
itisi-5
Mee eens, hoewel deze actie er natuurlijk op gericht is om in de toekomst te voorkomen dat tele2 nog op een blacklist komt.
Het zal steeds minder makkelijk worden providers te vinden die het voor de consument open hebben staan.
En dan nog de vraag voor hoe lang....
 
itisi-5
Nu ik er dan toch mee aan het stoeien ben... Het spf (txt) record zou er in mijn geval zo uitzien?
"v=spf1 a:mijndomein.nl ip4:xxx.xxx.xxx.xxx ~all"

EDIT:
of in mijn geval: (yourhosting)

Type Naam Inhoud
TXT mijndomein.nl v=spf1 ip4:xxx.xxx.xxx.xxx/all
Gewijzigd door itisi-5 op 06 mei 2010, 16:26
 
bamboe
Het ergste vind ik nog die fouten in de brief.
-----Uitgaand mail verkeer voor poort 25 blijft wel mogelijk------

Stuur je ze een mail, krijg je het volgende terug:
------We hadden moeten aangeven dat inkomend verkeer (POP3) via poort 25 wel mogelijk blijft. -----
POP3 via poort 25 dat moet toch 110 zijn. Of gaan ze ook inkomend verkeer op poort 25 sluiten.
Dat word een wat groter probleem voor mijn mail-server en moet je een mail forwarder gaan gebruiken op een hoog poort nummer.;


En dan nog durven te beweren dat als je outlook of een ander mail programma gebruikt je geen wijzigingen hoeft te maken.
bij mij gebruikt hotmail.com web.de en gmx.com gewoon poort 25. Bij hoeveel andere zal dat ook zo zijn, waar ze dan dus na maandag geen mail meer kunnen versturen.
Ook mijn mail bij one.com en topservers.nl gebruikt gewoon poort 25 voor het versturen.

Voor mij geen probleem, ik wijzig alles wel naar smtp.versatel.com, maar voor die andere 2 miljoen gebruikes met een hotmail account wel een probleem.
 
mmoreice
Bij inkomend verkeer op poort 25 heet het inderdaad een pop-sessie. Begrijp ik nu goed dat dit wel blijft werken?
 
mistertl
Wanneer wordt dit doorgevoerd?
Heb hier namelijk nog geen brief gezien, en lees dit nu pas. Vooral handig als er dan op die site staat: "e-mail voor 10 mei naar".

Edit: net even met Tele2 gesproken en kreeg het verhaal te horen dat poort 25 NIET wordt afgesloten. De 800 brieven/mails die verstuurd zijn, zouden niet de juiste informatie bevatten. Ik hoefde me in ieder geval geen zorgen te maken dat ik geen mail meer via eigen mailservers zou kunnen verzenden Smile
Gewijzigd door mistertl op 27 mei 2010, 15:50
 
cornfed
Dan verteld de helpdesk iets anders dan wat Tele2 zelf op hun site zet: http://www2.tele2.nl/klantenservice/d...enpoort25/
Gewijzigd door cornfed op 27 mei 2010, 18:13
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
Boompje
Nu dus wel .
Wil ik een mail met een gmailacount met Outlook 2007 versturen doet die het opeens niet meer .Heb nooit een mail gehad en kwam er dus nu pas achter dat ik poort 25 in 587 moet gaan veranderen .

Overigens het spamfilter van Gmail werkt beter als die van Tele 2 .
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Poort 25 gaat dicht', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
zonnet email verzenden gaat niet meer Algemene computer vragen. : 16 06 sep 2016
waarom is de wan poort op de 20 mbit modem wel beschikbaar en op de 40 mbit niet? Algemeen : 2 14 sep 2015
usb poort Aminet530 Settop boxen / digitale ontvangers IPTV : 3 22 sep 2014
Tele2 mailbox gaat veranderen Algemeen : 27 29 jul 2014
poort openen voor xbox360 Algemeen : 14 10 mrt 2013
Advertentie