obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Post hier vragen over uitbreidingen en instellingen van je netwerk. Welke ervaringen en problemen met het instellen van het modem kom je tegen
 Onderwerp afdrukken
externe toegang (webserver & FTP) met fiberspeed modem
wilko
Hoi,

na een hele dag ploeteren (met uiteindelijk de meeste hulp van dit forum, dank daarvoor) heb ik het maar opgegeven om mijn NAS (van QNAP) van buitenaf toegankelijk te maken :-( Port forwarding op welke manier krijg ik niet aan de praat (tenminste dat lijkt het probleem te zijn).

Laatste vraag die ik heb of zoiets met het fiberspeed modem wel mogelijk is? Heeft iemand daar ervaring mee?

alvast bedankt

Wilko
 
cornfed
Wat heb je geprobeerd? Wij kunnen niet in je router of QNAP kijken.
Of maak een screenshot van je instellingen.
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
wilko
Hoi,

ik had eigenlijk niet eens bedoeld om een antwoord op mijn huidige probeersel, maar nu je het toch vraagt:
Statisch IP adres van de router is 192.168.1.1
virtual servers: 80 en 21 geforward naar 192.168.1.20 (het statisch IP adres van de QNAP NAS).

Overigens heb ik vandaag vanaf mijn werk geprobeerd (vanuit thuis kon ik niet goed testen las ik later). Daarop kreeg ik een timout error (TCP_error). Enig idee?

alvast bedankt voor de hulp
 
cornfed
Ik heb ook geen toegang tot de Qnap. Dus je bevindingen zijn correct.
Probeer de router eens te resetten.
En dan weer alles instellen.

De firmware is soms buggy.


Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
wilko
bedoel je met resetten: een reboot of factory defaults (liever niet want dan moet ik het MAC filter elke keer weer instellen)

groetjes, Wilko
 
kobus1960
80 staat dicht, das een al maanden geleden doorgegeven probleem van de comtrend.
Staat in eerdere bevindingen, en mij is beloofd dit op te lossen.
Die belofte heb ik overigens in bewaring om op te kunnen zeggen na verkijgen van glas
alhier. Grin
Ex Tele2, nu Ziggo Cool...
 
cornfed
Poort 21 doet het ook niet.
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
wilko
met "poort staat dicht" bedoelen jullie dan dat hij altijd dicht staat onafhankelijk van de port forwarding settings in virtual networks en dat dat hele port forwarding dus niet werkt?

oftwel van buiten toegang krijgen tot iets dat achter de router staat is sowieso niet mogelijk?
 
cornfed
Nee, poort 80 is eigenlijk niet echt dicht. Hij is bezet. Effect voor jou is wel hetzelfde.
Een poort remap zou misschien helpen.

Welke beveiliging heb je? MAC filtering is zo ouderwets.
Gewijzigd door cornfed op 31 mei 2010, 19:55
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
wilko
behalve MAC filter ook 128bit WEP, heeft dat nog effect op externe toegang dan, dat is toch alleen voor het wireliess stuk?
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'externe toegang (webserver & FTP) met fiberspeed modem', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Problemen Comtrend CT-6373 Modem-Router Algemeen : 23 06 jun 2017
Admin toegang voor de Comtrend router Internet tot 50 Mbit/s via VDSL : 107 12 dec 2016
wekkergeluid uit modem Installatie en aansluit problemen Tele2 modems : 1 29 aug 2016
Tele2 met eigen modem en eigen router Algemeen : 2 08 aug 2016
Tele2 adsl en eigen modem Netwerk vragen, uitbreidingen en instellingen : 8 25 feb 2016
Advertentie