obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Post hier ervaringen en problemen met de installatie en aansluitingen van het Tele2 modem
 Onderwerp afdrukken
Wi-Fi verbinding DSI XL --> DV-201
julezrulez
Mijn vraag of Tele2 eens met Nintendo naar het probleem zou willen kijken wordt als volgt beantwoordt: (Let wel! Ik heb echt alle combinaties van instellingen in de router en de DSi XL geprobeerd!).

=== start antwoord Tele2 ===
Uit uw e-mail begrijp ik dat uw problemen heeft met de draadloze netwerkverbinding op uw Nintendo DSi XL.

Uw probleem wordt waarschijnljik veroorzaakt door het aansluiten van apparatuur van een derde partij, daarom kunnen wij helaas geen ondersteuning bieden voor uw probleem. Mijn excuses voor het ongemak. Wat u zou kunnen doen is de draadloze verbinding testen door een pc of laptop draadloos aan te sluiten (indien u dit nog niet hebt gedaan). Mocht de draadloze verbinding hier ook niet op werken dan kan onze telefonische klantenservice u verder helpen om deze verbinding te herstellen.

Als deze verbinding wel goed werkt dan ligt het probleem waarschijnlijk bij de instellingen in uw Nintendo DSi XL. Voor verdere ondersteuning van deze instellingen verwijs ik u terug naar uw Nintendo leverancier.

Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,
Tele2 Klantenservice
=== einde mailbericht ===

ONBEGRIJPELIJK we zoeken het maar uit!
Ik ga nogmaals een mail sturen met de vraag welke router ik moet aanschaffen. Je hebt verdomd weinig ruimte om een vraag online te stellen. Dit wordt 'm: "De DV-201 werkt niet samen met de DSi. Welke van de volgende routers uit de lijst kan ik aanschaffen om toch een goede Tele2 verbinding te behouden: zie http://www.nintendo.nl/NOE/nl_NL/support/nintendo_wi-fi_connection_12495_16705.htm "

Afhankelijk van de extra kosten (en moeite) wordt dat een keuze om misschien over te stappen naar een andere provider. Overigens is KPN geen optie want dat schijnt helemaal slecht samen te werken met Nintendo.
Gewijzigd door julezrulez op 11 augustus 2010, 18:18
 
baatje30
Ook hier vanavond voor het eerst met de DSI XL de melding 522000. Hierna nogmaals internetbrowser geopend en toen werkte het wel.

Met een "kleine" DSI geen enkel probleem.

Schiet mij maar lek.
Fear leads to anger, anger leads to hate, hate leads to suffering....
 
cornfed
Het standaard antwoord op alles wat 'derde apparatuur' betreft, is altijd 'geen ondersteuning op derde apparatuur'.
Daarom duurt het ook zeer lang voordat Tele2 de problemen onderkent en gaat verhelpen.

Wij weten nu ook helemaal niet of dit een case is bij de technische lieden van Tele2.
Tele2 is uiterst spaarzaam over elke mededeling van interne aard.
Tele2 kan ook de reacties zien op dit forum, net zoals iedereen.
Je kan je het niet voorstellen dat dit niet bekend is bij Tele2.
Waarom helaas er geen inhoudelijke reactie is van Tele2, weet alleen Tele2.

Dus is de (voorlopige) conclusie dat je geen DSi XL moet kopen als je internet hebt van Tele2.
Gewijzigd door cornfed op 11 augustus 2010, 20:11
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
julezrulez
Helaas - pindakaas.
Ik heb een nieuwe versie van de DV-201 van Tele-2 ontvangen en hier alle mogelijkheden van beveiliging uitgeprobeerd maar zonder resultaat. (ECHT alle mogelijkheden: Open, shared, WEP, niet WEP, WPA, WPA2, AES, TKIP, met automatisch verkrijgen van IP-adres, met IP-adres "hard" ingevuld, etc. etc.)
De foutmeldingen zijn meestal 52200-1, maar ook 52210-1 en 52202-1 e.a. kwamen voorbij.

Helaas geen werkend antwoord van Tele2 gekregen en hierbij zou de ondersteuning van het apparaat van derden ophouden. Men kan ook geen advies geven welke router uit de Nintendo lijst werkt in combinatie met Tele2.
Zie: http://www.nintendo.nl/NOE/nl_NL/support/nintendo_wi-fi_connection_12495_16705.html

Tot slot de vraag gesteld of Tele2 niet samen met Nintendo het probleem kan oplossen. Hiervan is een aantekening gemaakt, maar of dit daadwerkelijk uitgevoerd gaat worden kan ook niet bevestigd worden.

Lichte teleurstelling hier :-(

Al mijn andere apparaten hebben geen probleem met Tele2-internet; zelfs de nieuwe iPad van kennissen werkt direct.
Komt het probleem nu door Nintendo of door Tele2???
 
cornfed
Ik vermoed dat niet het wireless signaal het probleem veroorzaakt, maar dat er verkeer tegengehouden wordt door de firewall.
Heb je de ip adres van de DSi eens in de DMZ Host gezet?


Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
julezrulez
Tip met DMZ host geprobeerd. Heb een aantal IP-adressen binnen de range waar mijn apparatuur een IP-adres toegewezen krijgt uitgeprobeerd. Ik kan namelijk nergens zien welk IP-adres de DSi toegewezen krijgt. Heb ook de DSi handmatig een IP-adres toegewezen. Alles zonder resultaat.

Wij zijn thuis gebeld door Tele2 dat men serieus het probleem zou gaan bekijken. Ik wacht nog heel even met het zoeken naar een oplossing.

Aanvulling: 03-09-2010
Inmiddels heeft Tele2 het modem van voor tot achter op afstand bekeken; helaas zonder resultaat.
Hun advies is om een Access point (dus geen router) aan te schaffen.

Nu ben ik niet zo technisch maar wij hebben 2 Nintendo DSi XL's.
Kunnen we met 1 Access point toch met 2 apparaten tegelijk het internet op?
Weet iemand een betrouwbare goedkope oplossing?
Is er al iemand op dit forum die de DSi XL wel werkend heeft met de DV-201? (indien ja, hoe en met welke instellingen?)
Gewijzigd door julezrulez op 03 september 2010, 21:10
 
cornfed
Wat heeft poort 25 te maken met de DSi? Ik weet het niet en kennelijk is bij Tele2 ook iedereen
het spoor bijster en beginnen ze maar wat te raden..Sad
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
cornfed
Als er een case is aangemaakt, is er ook een referentienummer.
Vraag daar naar. Dan hoef je niet steeds de troubleshoot te doorlopen.
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
cornfed
Bedankt voor je input, Joost.
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
Jacksworldnl
Ik ben ook al een maand bezig om dit aan de gang te krijgen. Heb een tijdje UPC naast Tele2 gehad en op UPC werkte de ds xl prima maar kreeg en krijg hem op het Tele2 modem niet aan de gang. Heb er ook een andere draadloze router aan gehangen en probeer via die router verbinding te maken maar het probleem blijft. Heb het zelfde probleem met een Kodak pulse digitaal fotolijstje. Krijg het met geen mogelijkheid op Tele2 aangesloten terwijl het op UPC zonder problemen ging met dezelfde router (een die ik toen op UPC aangesloten had.....
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Wi-Fi verbinding DSI XL --> DV-201', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Airport verbinding verbreekt steeds Algemeen : 1 13 apr 2020
VPN verbinding Netwerk vragen, uitbreidingen en instellingen : 2 01 mrt 2016
Opeens geen verbinding meer met Linux Live CD Netwerk vragen, uitbreidingen en instellingen : 37 21 okt 2015
Trage internet verbinding Snelheid : 1 18 dec 2014
wifi verbinding op mij LG lukt maar niet Algemeen : 2 12 sep 2014
Advertentie