obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Vermeld afstand tot telefooncentrale en post je ADSL
 Onderwerp afdrukken
Snelheden
flopsytoxi
Hallo,

Ik heb sinds kort ook zo'n 20Mbit connectie....Zit op 1.5km. van de centrale....Haalde aanvankelijk nog een voor mij acceptabele 800 à 900 Kbs....Vandaag blijft het rond de 400Kbs hangen....Is wel heel zielig...Maar ja...Wat doe je eraan?! Niet Tele2 bellen....Heb al tot treurens toe over van allerlei zaken gebeld èn vooral gewacht....gewacht...gewacht....Nog een momentje....Ennnn.....Meestal niks zinnigs teruggekregen...
Feit is dat ze idd niet geven waar je recht op hebt. Wordt tijd dat er een groepsactie gaat plaatsvinden! Is dat al het geval? En zo niet...Hoe gaan we dat organiseren? Hopelijk is er iemand die iets weet van gerechtelijke zaken, die ons kan helpen te verenigen tegen tegen deze hopeloze internetverkoper.....

Gr. Max.
 
t2day

Quote

petje11 schreef:
Hier is het huilen met de pet opSad

98222143

En dit moet dan een 20 mb lijntje zijn op een afstand van nog geen 500 meter van de centrale.


Ik vind 1600 kB/s helemaal niet om te huilen, maar wellicht krijg je hem nog een heeeeeeeel klein beetje hoger als je (moet je hem wel hebben natuurlijk) de splitter verwijdert, of als je inderdaad TCPoptimizer gebruikt hebt of even je aansluitingen nakijkt, of misschien als je eventueel storende elementen weghaalt en zo zijn er nog tal van mogelijkheden.
de volledige 20 Mbit zal je voor 99% zeker niet halen omdat er te veel factoren zijn die van invloed zijn op je snelheid.

Je zit bijv. op 500 m. afstand van de centrale zeg je, maar is de kabel die vanaf de centrale komt niet 2 km. lang?
Je kan namelijk in een lus zitten die bij de centrale begint, langs jou huis de wijk ingaat en evt. andere wijken door gaat en pas op de terugweg bij jou aankomt.

Misschien is de koperdraad vanaf de wijkcentrale naar je huis sterk veroudert?
Gewijzigd door t2day op 13 maart 2007, 08:12
 
t2day
Hier is al een discussie over geweest op andere fora.
Hier ging het erover of die 20% bandbreedte die gereserveerd wordt ook gereserveerd staat wanneer er geen updates e.d. zijn.
Naar mijn mening is daar geen sprake van, zolang er geen updates e.d. zijn zal je gewoon 100% van de tot jou beschikbare bandbreedte kunnen gebruiken.

Toch is het mooi dat in XP Professional de mogelijkheid zit om dit gereserveerde deel uit te zetten!
En wellicht heeft het een positieve invloed op je snelheid Wink
Ik zit zelf met Home Edition hier, terwijl ik voorheen altijd XP Pro heb gebruikt, maar merk 0,0% in verschil van snelheid.
(voor de duidelijkheid: ik had in mijn pro versie ook deze aanpassing gedaan Wink)
 
Neptunus
test ook hier je up/download zie:http://www.speedtest.net
Gewijzigd door op 14 maart 2007, 13:11
 
Loewie

Quote

petje11 schreef:
Hier is het huilen met de pet opSad

98222143

En dit moet dan een 20 mb lijntje zijn op een afstand van nog geen 500 meter van de centrale.


Ik vind deze snelheden helemaal niet slecht voor een 20 mb lijn. Je haalt nooit echt 20 mb, deze wordt zowiezo geknepen op 15 mb en dan vind ik 12000 of hoger erg netjes. :p
It's so easy when you know the answer.
 
t2day

Quote

Neptunus schreef:
test ook hier je up/download zie:http://www.speakeasy.net/speedtest/Wink


Het heeft weinig zin om hier je snelheid te testen, zijn servers in Amerika en zijn partners van speedtest.net.
 
petje11

Quote

t2day schreef:

Quote

petje11 schreef:
Hier is het huilen met de pet opSad

98222143

En dit moet dan een 20 mb lijntje zijn op een afstand van nog geen 500 meter van de centrale.


Ik vind 1600 kB/s helemaal niet om te huilen, maar wellicht krijg je hem nog een heeeeeeeel klein beetje hoger als je (moet je hem wel hebben natuurlijk) de splitter verwijdert, of als je inderdaad TCPoptimizer gebruikt hebt of even je aansluitingen nakijkt, of misschien als je eventueel storende elementen weghaalt en zo zijn er nog tal van mogelijkheden.
de volledige 20 Mbit zal je voor 99% zeker niet halen omdat er te veel factoren zijn die van invloed zijn op je snelheid.

Je zit bijv. op 500 m. afstand van de centrale zeg je, maar is de kabel die vanaf de centrale komt niet 2 km. lang?
Je kan namelijk in een lus zitten die bij de centrale begint, langs jou huis de wijk ingaat en evt. andere wijken door gaat en pas op de terugweg bij jou aankomt.

Misschien is de koperdraad vanaf de wijkcentrale naar je huis sterk veroudert?


Sorry voor de late reaktie, beetje druk geweest hier.

Maareh, voor wat betrefd de afstand volgens een kpn-er in de straat is die 500 mtr ong. de daadwerkelijke kabellengte.
EN wat ik nog vergeten ben te melden is het feit dat mijn buurman van 3 huizen verderop een dl heeft van gemiddeld zo'n 18 mb.
Oh ja er zit geen splitter meer tussen enne tcpoptimizer maakte ook geen verschil.
Heb alle kabels in huis al een keer vernieuwd maar ook daar geen meetbaar verschil.

Als iemand nog een idee heeft???? Ik hou me aanbevolen.

p.s.Die buurman en ik hebben hetzelfde abbo bij Tele2, alleen hij heeft hem wat langer.
 
Wout
Neem je ook tv af en je buurman niet?
 
petje11
Wat maakt dat dan voor verschil???Hij heeft wel voetbal en ik TV
 
Wout
In dat geval maakt het denk ik niet uit! Het ging me erom dat extra diensten ook extra bandbreedte in beslag nemen. Vandaar dat ik probeerde te zoeken naar verschillen tussen jou en je buurman.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Snelheden', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
VDSL Snelheden in Amsterdam postcode gebied 1091 Klacht over Tele2 : 1 20 feb 2016
Verschillende snelheden Vista, XP, OS X? Netwerk vragen, uitbreidingen en instellingen : 1 09 dec 2008
Variabele snelheden/geen inet Snelheid : 4 17 aug 2007
Snelheden Snelheid : 4 24 nov 2006
Advertentie