obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Software of hardware probleem? Misschien kunnen we je helpen. ;)
 Onderwerp afdrukken
laptop werkt niet meer en dvd recovery ook niet
marijke84
Heb een drukke dag gehad, sorry

Nou installatie liep goed. Mijn touchpad en toetsenbord werkten niet :S
Na de 1e update van vista wel
Hij heeft welgeteld een paar uur gedraaid en nu weer in de knoei
Ik miste ook veel drivers trouwens, oa die van draadloos connecten met de router :S

Zou ik 1 harde schijf hebben met een virtuele scheiding of 2 harde schijven?
En zou 1 ervan stuk zijn dus? Of beiden?
En als ik die vervang, zou het dan goed komen, of krijg ik vista er nooit meer op dan ivm missende installatiefiles?
Of als 1 stuk is, als het 2 losse zijn, die verwijderen en dan op 1 schijf verder gaan?

Veel vragen ik weet het...
 
cornfed
Meestal is er maar één fysieke schijf in een laptop.
De D: schijf is dan ook een partitie van de complete schijf.

Kijk eerst eens in Apparaatbeheer of systeeminfo wat de fabrikant van de HD is en download een testtool
van hun website.
Dan weet je of je schijf defect is.
 
marijke84
Systeeminfo loopt vast :S
Apparaatbeheer... onder welk kopje kijk ik dan? Schijfstation of zo?

Gisteravond deed de laptop het weer niet... wederom systeemherstelschijven erin gedaan en vista opnieuw geinstalleerd. Vreemd genoeg deed nu mijn toetsenbord het wel, moest ik registreren en zag alles er net even anders uit dan de vorige keer! Ook had ik bij het eerste bureaublad geen foutmeldingen en dergelijke. En nu draait hij goed moet ik zeggen. Ik snap er niks van. Maar goed, ik zal niet te vroeg juichen, want voor je het weet is de pret weer over natuurlijk...
 
cornfed
Als je Vista of Win7 draait staat her onder Configuratiescherm.
Bij XP moet je bij Configuratiescherm -> Systeem en dan Apparaatbeheer.

Je hebt vast en zeker ergens een hardware probleem.
Ik gok op de harde schijf of een oververhitting probleem.
Gewijzigd door cornfed op 23 september 2010, 15:43
 
kobus1960
Ik zou gaan voor het eens goed laten checken én schoonmaken van je laptop.
Je schrikt er soms van hoeveel stof/haren en in de koelelementen voor de processor zitten.
Mocht het nodig zijn gelijk onderdelen updaten.
Zo blijf je tobben, bij een laptop die goed in orde is moet een install probleemloos verlopen.
Vista en Windows7 halen eventueel ontbrekende drivers zelf op, zo niet heb je altijd nog de
site van de fabrikant, waar je ze zo kan halen.
 
marijke84
Oververhitting zou heel goed kunnen, hij is vaak erg heet!
Ik heb de laptop opengemaakt maar kan nergens goed bij en verder losmaken durf ik niet zo goed eigenlijk... maar onder de makkelijk open te maken klepjes (met schroefjes dus) zit geen tot nauwelijks stof. Waar gekoeld wordt kan ik niet bij. Ik zet er wel minstens 1 keer per week de stofzuiger op (onderkant) en op het toetsenbord ook.

De installatie liep gisteravond ineens wel goed en in apparaatbeheer oof geen gele driehoekjes te bekennen

Ik heb Vista. Ik bedoelde eigenlijk, onder apparaatbeheer, is het dan schijfstation of zo?
Gewijzigd door marijke84 op 23 september 2010, 16:14
 
kobus1960
Ja, correct, daar zie je op zeker 1 harddisk staan. je CD/DVD speler en soms je kaartlezer(s).
Lees je weer niets over de conditie van de harddisk, hij werkt immers, anders kwam je niet zover.
Die stof haal je niet met een stofzuiger weg, hij moet in dat geval open, dat spul hoopt zich op
tot een prop in de koeler, kan funest zijn voor een laptop.
Je kan zo'n prop vergelijken met een stofprop in je stofzuiger, zo hecht wordt dat op een moment.
Raakt op een moment zo verstopt dat de luchtstroom niet genoeg meer koelt, bovendien draait
de ventilator zich helemaal suf en dan gaat het over, als je geluk hebt een screen of death, zo'n
blauw scherm, of de processor raakt oververhit, dan is het klaar.
Gewijzigd door kobus1960 op 23 september 2010, 16:30
Ex Tele2, nu Ziggo Cool...
 
marijke84
Even zo dan maar Smile
Ik zal wel even onderzoeken hoe ik bij die koeler kom dan, zonder de boel te slopen...
marijke84 voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.
 
kobus1960
Goede complete laptop die het zeker waard is goed schoon te laten maken.
Mocht je HD gammel zijn kost je dat plm. € 50,- voor dezelfde grootte.
Zou'k ff doen voor ie helemaal gedag zegt. Wink
 
marijke84
Pfff valt niet mee om schoon te maken, ik denk dat ik dat zelf niet aan ga durven eigenlijk.... Heel dat ding uit elkaar, straks maak ik wat stuk!

Ik had op de site van Alternate een HD gezien van 38 euro, maar weet niet of die compatible is natuurlijk. Maar als je naar die winkel gaat dan weten zij dat wel Smile

Maar goed, wellicht is de HD niet gammel? Kom er niet achter hoe het te testen. Die self test in het BIOS vindt wel dat er een nieuwe in moet trouwens...
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'laptop werkt niet meer en dvd recovery ook niet', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
vaste telefonie niet meer kunnen bellen Tele2 vaste telefonie (analoog) : 3 11 jun 2017
Fritzbox firmware v.a. 6.30 werkt niet goed met Tele2 Algemeen : 5 11 feb 2017
Na reparatie pc -pc via tv gebruiken lukt niet meer Algemeen : 1 01 jan 2017
zonnet email verzenden gaat niet meer Algemene computer vragen. : 16 06 sep 2016
Fox Sports vanaf 13 september niet meer te zien bij Tele2 TV diensten : 2 21 aug 2016
Advertentie