obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Internet tot 50 Mbit/s via VDSL, voorheen Fiberspeed via VDSL tot 60 Mb/s
 Onderwerp afdrukken
Fiberspeed snelheid probleem
Gr0W
Hallo Tele2 leden,

Allereerst wil ik alvast excuses maken als deze topic niet in de juiste sectie staat.

Sinds vorige week hebben wij fiberspeed 60Mbit van Tele2, echter is de 60Mbit ver te zoeken. Voordat ik bij Tele2 de bestelling hebt geplaatst heb ik uiteraard op dit forum gekeken wat ongeveer de maximale afstanden zijn voor vDSL. Via BBNed heb gekeken wat de afstand was van ons huis tot de centrale, dit bleek 457 meter te zijn. Deze afstand zou minimaal 40Mbit moeten halen (las ik ergens in een topic, kan de topic niet zo 1,2,3 terug vinden).

Toen ik de gegevens die hierboven staan vermeld had verzameld, heb ik besloten om mijn huidige 20Mbit verbinding te upgraden naar 60Mbit. Tele2 gebeld en binnen 10 minuten was de bestelling geplaatst.

We zijn inmiddels 1 week verder na de oplevering en heb inmiddels ons gehele netwerk in huis verlegt om de verbinding zo optimaal mogelijk te maken. Tussen de hoofdpunt van de telefoon en de Tele2 router ligt een telefoonkabel van 2 meter, toen ik nog ADSL had stond mijn router boven waardoor er een kabel van 40 meter aanhing. Natuurlijk betekende dit dat de snelheid niet hoger kwam dan 18Mbit, maar nu er maar een 2 meter kabel tussen zit haal een bedroevende snelheid van 27Mbit ~ 29Mbit.

De snelheid verschilt per test (heb er al veel gedaan), maar het hoogste wat ik heb gezien was 29,3Mbit. Dit is nog steeds meer dan 50% lager dan Tele2 aanbied.

Mijn vraag is nu dan ook welke snelheid ik met een afstand van 457 meter zou kunnen halen en welke oplossingen ik nog zou kunnen proberen. Tele2 bellen heeft niet echt veel zin, aangezien ik al een aantal keer heb gebeld maar telkens 40 minuten tot een uur in de wachtrij staat maar nog niemand aan de lijn krijgt.

Alvast bedankt voor jullie reacties!

**Edit**
Uiteraard heb ik ook al een aantal keer de router gereset, echter heeft dit ook niet mogen baten. Daarnaast is de router ook al een paar keer "uitgevallen". De verbindingen worden dan gewoon geblokt en ik kan ook niet bij de interface komen. Alleen de router uit- en aanzetten heeft dan nog zin.
Gewijzigd door Gr0W op 11 oktober 2010, 13:02
 
kobus1960
De storingen van vandaag zijn waarschijnlijk te wijten aan een landelijke
storing bij KPN, gemeld door het ANP om 13.00, wat dat betreft even afwachten.
De snelheid die je hebt is onder de maat, je zou idd 40 Mb moeten kunnen halen.
Nu is het zo dat Tele2 uitgaat (bij Fiber) van een minimum van 50 %.
Als je ervan uitgaat dat je thuisinstallatie in orde is moet je dus Tele2 bellen.
e.e.a. Is ook afhankelijk van de kwaliteit koper tussen de wijkcentrale en huis.
Je kan dus overwegen, uiteraard na alles uitgesloten te hebben, te downgraden
naar 20 Mb. Tele2 doet hier niet moeilijk over.
Ex Tele2, nu Ziggo Cool...
 
Gr0W
Ik heb vanmorgen ook een e-mail gestuurd naar Tele2 en vanmiddag ben ik opgebeld door iemand van de Fiberspeed afdeling.

Het blijkt dat de centrale hier 741 meter vandaan zit, maar dat er een limiet opzit van 34Mbit. Binnen 48 uur gaat er nu een monteur langs de centrale om het probleem op te lossen.

Ik hou jullie op de hoogte!
 
hayman
nou vandaag is de oplever datum 13-10-10,alles werkt goed behalve dat de snelheid vind ik aan de lage kant

988906679


ik woon 400 meter vanaf de centrale ,moet ik al beginnen met bellen naar tele2 (drama) ... ?
kan toch niet ... ?
 
kobus1960
Snelheid is niet goed, maar gezien de opleverdatum kan het een paar
dagen duren alvorens je op snelheid zit.
Er moet nog wat omgezet worden in de centrale, gebeurd allemaal in een
periode van 3 dagen. Planning is een teer punt bij Tele2.
Wacht het nog even af, de kans dat de helpdesk de boel meer in de war
gooit is nogal groot. Wink
 
hayman
bedankt hope in de weekend zit ik goed,maar ja gezien die upload waarde hope ik wel dat ik 40 MB haal Smile.
bedankt voor jou reactie
 
banjoke
1008985966

wat een snelhied zeg
kpn net geweest want internet wekrte niet eens'
nu deze snelheid

kpn mete bij de centrale 53 en 5 upload maar ik kan hier binnen niet meer dan 22 en 1.9 upload halen ????????/
 
kobus1960
@Banjoke, 1 post met hetzelfde onderwerp is genoeg, dubbelposten is zelfs
niet toegestaan hier, ik begrijp de frustratie. Je meldt bovendien allerlei verschillende
snelheden in die diverse posts.
Wanneer is je abbo opgeleverd?
Het duurt namelijk tot een week alvorens je op snelheid zit, er moet ook wat omgezet
worden in de wijkcentrale, die planning zit een een week, tesamen met je oplevering.
Even geduld, hou ons in 1 topic op de hoogte.

Welkom hier overigens, ik heb de 2 andere posts verwijderd.
Gewijzigd door kobus1960 op 29 oktober 2010, 13:53
Ex Tele2, nu Ziggo Cool...
 
banjoke
het blijkt dat ik op dit adres de snelheid niet zal halen omdat fiberspeed niet meer mogelijk is
excuses van tele2 was 6 weken geleden nog wel mogelijk vdsl op dit adres
2 weken geleden niet meer maar ja heb nu een abbo
kan kiezen opzeggen of naar 20mb gaan

dit vind ik dus de mensen oplichten laten ze je eerst overstappen van telfort naar tele2 met de belofte dat ik op dit adres vdsl zou kunnen krijgen en een snelheid van 40/4 moest mogelijk zijn
ben je overgestapt en lid zeggen ze nee sorry sinds 2 weken kan dat op uw adres niet meer??

dat is dus de mensen lokken en hopen dat ze dan toch wel blijven
Gewijzigd door banjoke op 29 oktober 2010, 15:28
 
kobus1960
Je kan dus ook niet overstappen naar het TOT 50 Mb abbo?
Da's de vervanger van Fiberspeed waar men ook TV wil gaan
aanbieden. Wat is de afstand tot de wijkcentrale?
Check dat hier http://pcdb.bbned.nl/
e.e.a. kan niet los van elkaar gezien worden nl.
Gewijzigd door kobus1960 op 29 oktober 2010, 16:13
Ex Tele2, nu Ziggo Cool...
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Fiberspeed snelheid probleem', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Te verwachten snelheid Internet tot 50 Mbit/s via VDSL : 6 06 jun 2016
Download snelheid Algemeen : 1 06 mei 2016
probleem VPN connectie Installatie en aansluit problemen Tele2 modems : 4 04 nov 2015
problemen draadloze snelheid. Internet tot 50 Mbit/s via VDSL : 11 13 feb 2014
Comtrend Tele2 modem Probleem Internet tot 50 Mbit/s via VDSL : 2 01 dec 2012
Advertentie