obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Internet tot 50 Mbit/s via VDSL, voorheen Fiberspeed via VDSL tot 60 Mb/s
 Onderwerp afdrukken
Zou een Fiberspeed modem met 1 of 2 Gigabit poorten niet welkom zijn
harry74
Ik ben totaal niets van plan, ik heb even de Topic doorgelezen en moet eerlijk zeggen dat ik dit vroeger zowel bij CAIW als KPN velen keren deze dingen heb uitgevreten...Met als gevolg twee dode modems..HAHA... Vooral KPN

Maar ik hoop dat in de toekomst hier TELE2 naar kijkt, en niet dezelfde FOUT maakt als KPN, daar de speedtouch aardig wat mensen naar een andere provider heeft gedreven..
 
harry74
Ik ga dus het 50Mb + Bellen + TV ontvangen, welk modem ga ik nu krijgen van TELE2 ? misschien is afstand to centrale ook van belang ? Dit is 290 meter.
 
kobus1960
Dan krijg het het Comtrend modem, al stukje beter dan Davolink.
Met die afstand tot de wijkcentrale zou je weleens goede resultaten
kunnen verwachten. Ik had ik het verleden 10% verlies op 189 meter.
Het wireless gedeelte van de Comtrend is niet te best qua bereik.
Ex Tele2, nu Ziggo Cool...
 
cornfed
@ sjeroen

Als er een netwerk login noodzakelijk is voor VDSL, moet die eerst achterhaald worden.
Ben bang dat dit niet zomaar functioneert.
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
jpt
netwerk login (vdsl) blijkt makkelijk te achterhalen.
heb even zitten spelen met de comtrend (die ik nog heb)
en de door cornfed ingebrachte admin toegang hiervoor!(zie internet tot 50mbit)
als het modem contact heeft gemaakt met tele2 staat in de backup settings (even kopieeren naar bureaublad)gewoon openen met kladblok en scrollen.
ergens de regel PPPcon id4 met gewoon je inlognaam(xxx@3pversatel.nl) en wachtwoord 16 tekens (cijfers letters)zullen ook wel hoofdletter gevoelig zijn.
onder wan setup kan je de andere gegevens /instellingen vinden(4x op next drukken)

verder vreemd bij! tele2 geen dsl verbinding mogelijk? met dit modem bij mijn ,huidige provider wel!
nog geen connectie gemaakt met mijn provider(instellingen veranderen in modem)vind ik niet nodig i.v.m. goed modem provider.

dit is nu bekend
dus zal het ook wel dichtgetimmerd worden.

grts
kleine foutjes worden gezamelijk een grote berg
waar je gewoon tegenop kijkt!
 
cornfed
Ja, die deeplinks van de Comtrend zullen ongetwijfeld wel dichtgetimmerd worden via een update.
In het verleden deed Tele2 hetzelfde met de Davolink.

Misschien zijn er nog andere beveiligings maatregelen waarvan we nog niets afweten.
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
harry74
Is er mogelijkheid met de Comtrend om te zien welke IP Adressen toegewezen zijn naar welk aangesloten pc,mediaspeler,server enz ??Frown

Sinds vandaag actief, en zal jullie op de hoogte houden van Tele2, tegenover KPN...
Gewijzigd door harry74 op 20 januari 2011, 15:50
 
sjeroen
http://192.168.1.1/dhcpinfo.cgi

zie al me lijstje Wink
 
couton
Hallo,
Ik zoek ook de dhcp tabel in de tele2 wireless router.
Net mn whs(windows home server) aangesloten en ik moet even weten welk ip adres die heeft gekregen? Plug en Play poort toewijzingen(wat WHS wel ondersteund) zijn in het modem waarschijnlijk sowiso geblokkeerd, dus moet ik het zelf doen.
Moet je natuurlijk wel weten welk ip adres is uitgegeven? (ik heb de 1ste 20 natuurlijk al geprobeerd(192.168.1.2 tm ....22)

alvast bedankt voor de hulp

p.s. http://192.168.1.1/dhcpinfo.cgi geeft een leeg wit scherm.
 
cornfed
Het ip adres staat bij de netwerkinstellingen van WHS.
Ook het ipconfig DOS commando kan je verder helpen.
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Zou een Fiberspeed modem met 1 of 2 Gigabit poorten niet welkom zijn', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Comtrend VI-3223 poorten open zetten Netwerk vragen, uitbreidingen en instellingen : 2 06 dec 2017
vaste telefonie niet meer kunnen bellen Tele2 vaste telefonie (analoog) : 3 11 jun 2017
Problemen Comtrend CT-6373 Modem-Router Algemeen : 23 06 jun 2017
Poorten openen voor de Xbox & Playstation Helpdesk : 76 22 feb 2017
Fritzbox firmware v.a. 6.30 werkt niet goed met Tele2 Algemeen : 5 11 feb 2017
Advertentie