obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Geen verbinding met internet. Meld hier storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
 Onderwerp afdrukken
Tele2 modem vs Panasonic KX TG7222 DECT telefoon
Soldaat
Ja. Die gaat naar de woonkamer, naar het stopcontact voor de telefoonstekker.
 
cornfed
Dat had ik al vermoedt.

Heb je ook nog een analoog telefonie abonnement?
Als je de stroom van het modem afhaalt, kan je dan nog een kiestoon horen op de andere toestellen
die aangesloten zitten op die ronde grijze kabel?
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
Soldaat
Telefoon gaat gewoon over wanneer ik de stroom van de modem afhaal. De telefoon staat helemaal niet in verbinding met de modem. Ik ben sinds vandaag overgegaan op Tele2 Televisie + Telefoon. Internet had ik al via Tele2. Voorheen hadden wij telefoon via KPN en televisie (digitaal) via Ziggo. Televisie en Telefoon zijn opgezegd. Vandaag zou ik dus gebruik kunnen maken van Tele2 televisie en telefoon.
 
Soldaat
ISRA:

- 1 grijze kabel naar woonkamer, eindpunt is stopcontact met een Telefoonstekker naar de telefoon
- 1 wit kabeltje voor Internet.

Dit witte kabeltje gaat vanaf de ISRA naar de splitter toe, en de splitter stuurt hem vervolgens door naar de modem. De splitter is inderdaad niet percé nodig. Dit kan ook direct op de modem aangesloten worden vanaf de ISRA, zonder splitter.

Vooralsnog, heb ik dan geen internet op het moment dat ik ga bellen.. Er klopt iets niet!
 
cornfed
Ja, je verhaal uit de voorlaatste post maakt veel duidelijk.
Ik dacht al, vreemde situatie. Het is wel verstandig om alle info te geven...Wink

Je hebt nu internet en dat is correct aangesloten. Alleen de telefoon is niet op orde.
Maar je zit nu in een soort tussenfase.

Je kan al bellen via Tele2 VOIP (via het modem dus) en je hebt nog de oude analoge lijn.
Het duurt altijd wat langer voor de analoge lijn opgeheven wordt door KPN. Kan zelfs weken duren soms.

Als de portering afgesloten is, is de analoge lijn weg en kan je uitsluitend nog bellen via het modem zelf.
Daarbij moet je oude vertrouwde telefoonnummer ook overgezet zijn naar de Tele2 lijn.

Welnu.
Maak de grijze kabel die vast zit op het ISRA punt los.
Die moet je dan aan de splitter aansluiten op de telefoon uitgang (groene gedeelte).
Dat is voorlopig alles. De telefoon en het internet mogen nu niet meer uitvallen.

Als je portering doorgevoerd is over enkele dagen of weken, dan haal je de splitter weg.
Het modem wordt direct aangesloten op je ISRA. (kabeltje van ISRA naar de DSL poort van het modem)
De telefoons (de dikke grijze kabel) worden dan op de PHONE 1 poort aangesloten direct op het modem.
Daar moet dus eerst een kleine modulaire stekker aan gemaakt worden of je gebruik het kleine vierkante telefoondoosje uit je installatiepakket. Daarmee creëer je dus een soort overbrugging.

Dat is alles.
Gewijzigd door cornfed op 19 januari 2011, 19:46
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
Soldaat
Sorry!

Ik ben vergeten deze info duidelijk te vermelden. Ik heb inmiddels contact gehad met Tele2:

Ik heb een andere kabel in mijn telefoonstation en in de modem geplaatst. Hiermee kon ik bellen, en dit werkte. Ik bel op dat moment dus via Tele2. En jahoor, ook geen storing meer op het Internet wanneer ik bel! Dit probleem is dus opgelost.

Volgende probleem is alleen de ADSL nog aansluiten, direct op de ISRA. Dit moet niet zo moeilijk zijn. Ik ga hier het e.a. over opzoeken om dit goed aan te sluiten.

Bedankt voor de hulp!!!!
 
cornfed
Mijn oplossing was wat eleganter.
Hebben ze je oude telefoonnummer doorgeschakeld?
Gewijzigd door cornfed op 19 januari 2011, 20:40
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
Soldaat
Dat gaan ze morgen doen. Ze bellen mij hier morgen over terug om dat te regelen. Dit kon vandaag nog niet, omdat vandaag de opleverdatum is en alles administratief morgen pas bij hun is doorgevoerd.
 
Soldaat
Dit onderwerp kan gesloten worden. Probleem is opgelost! Waarvoor veel dank.

Zie mijn andere topic voor meer info.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Tele2 modem vs Panasonic KX TG7222 DECT telefoon', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
tele2 nummerbehoud, wat is hiervoor nodig? Tele2 mobiele telefonie (GSM) : 2 23 okt 2021
Netwerknaam plotseling teruggezet naar Tele2 Netwerk vragen, uitbreidingen en instellingen : 3 26 feb 2018
My Tele2 onbereikbaar gemaakt door Tele2 Klacht over Tele2 : 1 29 sep 2017
Tele2 (geen) webmail. Klacht over Tele2 : 2 13 sep 2017
Tele2 NAT-Type Gameconsole. Netwerk vragen, uitbreidingen en instellingen : 5 08 aug 2017
Advertentie